• Äldre 13 Oct 09:44
    6846 visningar
    18 svar
    18
    6846

    Körkort intensivkurs - Några tips på bra ställen

    Jag försöker spara ihop till en intensivkurs. Jag tänker att nästa år under sommaren försäka ta mitt körkort. Jag kan ingenting om att köra bil. Har ingen som kan visa och lära mig. Jag tror att jag är väldigt svårlärd också så jag behöver väldigt många lektioner.

    Jag bor i Stockholm så det vore bra om det var i Stockholmsområdet eller Mälardalen. Men eftersom jag ska göra det under min semester nästa år så går det bra på andra ställen i landet också.

    Jag vet inte så mycket om priser och så men det skadar inte om det är ett bra pris.

    Jag hoppas att det här är rätt ställe att fråga om detta.

  • Svar på tråden Körkort intensivkurs - Några tips på bra ställen
  • jendan
    Äldre 13 Oct 09:50
    #1

    hej
    jag tog mitt körkort i sveg super bra en korsing med lysen sen tok lugt
    kostade 6000 med allt prov m.m det var för fyra år sedan, kan ju ha ändrats nu
    jag tyckte det var bra att åka någon dit ingen kände mig så jag fick vara i fred
    fem dagar intensivt sen åka dit och skriva och köra upp vi körde bil fyra timmar om dagen resten plugga super bra gick det fick mitt körkort inom två veckor kanon

    lyckatill
    ps jag hade en resa på 60mil till sveg så jag bodde inte direkt nära

  • lillas­nurre
    Äldre 13 Oct 09:52
    #2

    Min man tog en intesivkurs i Gnesta och skrev upp och körde upp i södertälje. Det var bra för han kunde åka komunalt dit och behövde inte sova kvar.

    Lycka till!

  • Äldre 13 Oct 09:52
    #3

    Jag måste kolla upp hur långt Sveg ligger från Sthlm. Kommer du ihåg vad skolan hette?

  • Äldre 13 Oct 09:56
    #4

    Gnesta är ju nära. Då kan man fortfarande bo hemma. Hur många dagar var hans intensivkurs? Minns du vad skolan hette?

  • lillas­nurre
    Äldre 13 Oct 09:57
    #5

    jag ska fråga honom så fort jag kan, han är på jobbet nu, men jag skriver i din gästbok så fort jag vet ngt ok?

  • lillas­nurre
    Äldre 13 Oct 10:02
    #6

    om du googlar intesivkurs får du MASSOR med förslag på körskolor runt om i landet! även i stockholmsområdet!

  • Äldre 13 Oct 10:02
    #7

    Tack så mkt.

  • Äldre 13 Oct 10:04
    #8

    Men det är bra att höra från några som har gått intensivkurser. Man vill ju gå på en bra trafikskola.

  • Barbab­lond
    Äldre 13 Oct 10:06
    #9

    Jag gick på Ugglan i Mariestad, det var jättebra, men det är förstås en bit att åka...

  • Little Pooch 05
    Äldre 13 Oct 10:06
    #10

    Har hört att Älvsbyn ska vara "bra" - fast det var ju när jag tog mitt körkort för 10 år sen... Tydligen hade de en rondell, lugn trafik etc.

  • Kullan från Dalom
    Äldre 13 Oct 10:26
    #11

    Tror du tjärnar både ekonomiskt och tidsmässigt på att typ ta en kurs i sveg eller nått.
    För det första så brukar det vara både lättare och billigare utanför stan.
    Sen om du bor på ett ställe där du inte känner nån så har du inte mycket mer att göra än att plugga till körkortet.
    Bor man "hemma" så kan man lätt strunta i det där tråkiga och dryga (läs körkortet) och man blir mer "slapp och slö".
    jag menar att du en kväll så går polarna på bio. Du borde stanna hemma och pluggat men det är ju roligare att följa med dem..

    Även om du bekostar ett vandrarhem eller någon annan typ av övernattnig så tro jag du vinner på det.

    Många från Stockholm åker till Borlänge, vet jag.
    Bla en körskola som heter J:sons som är kanon.
    Finns en till som sägs vara bra, Åkes.

    Själv började jag i Borlänge men "tappade" koncentationen.
    Fortsatte nått år senare när jag pluggade på annan ort och då gick det 2 veckor så hade jag både skrivningen och uppkörningen bokad.

    Hej hopp!

  • Äldre 13 Oct 10:45
    #12

    Det var ett bra tips. Tack. Gnesta är rätt så nära och det gick ju att bo på vandrahem där.

  • Moonfi­sher
    Äldre 13 Oct 11:58
    #13

    Jag tog mitt körkort i Dalarna, Mora.
    Bodde där uppe i två veckor. 100:- natten. Dom ordnar boende till en.
    Mora Trafikskola var det. Teoriprovet gör man sista veckan sen får man åka
    upp en gång till och göra uppkörningen, så var det för mig iallafall! :)

    http://www.mora-trafikskola.se/

    Lycka till! :)

  • Pyan
    Äldre 14 Oct 16:41
    #14

    Driver har intensivutbildningar i Gävle, Söderhamn och Bollnäs, jag har ingen erfarenhet av dem men jag är från Bollnäs och där är det iallafall lugnt tempo i trafiken.

    www.driver.se

    Lycka till med körkortet!

  • Dhana
    Äldre 14 Oct 16:43
    #15

    Jag tog mitt i Sunne, värmland. Dom var jätteduktiga och trevliga

  • Äldre 18 Oct 11:59
    #16

    Tack för tipsen

  • Stiarn­a
    Äldre 19 Oct 15:55
    #17

    Jag tog mitt i Ljusdal. Dom är supertrevliga där. Jag blev jättenöjd med utbildningen.

  • Stiarn­a
    Äldre 19 Oct 15:56
    #18

    Glömde tillägga att jag bodde på vandrarhem oxo, som var jättefint.
    det ligger ganska nära bilskolan.

Svar på tråden Körkort intensivkurs - Några tips på bra ställen