• Bäsebus

    Storkarna

    Tänkte starta en tråd för oss som går/har gått på storkkliniken i Danmark... Skulle vara roligt att dela erfarenheter och ge lite råd och tips till varandra.

    www.storkklinik.dk

    Ha det bra där ute alla regnbågsfamiljer/blivande regnbågsfamiljer

  • Svar på tråden Storkarna
  • Bäsebus

    Vad kul att ni vill hänga med i tråden
    Tog det sig på första försöket på dig eller?
    När är det dags?

    Själv har jag gjort alla undersökningar man kan göra, inge fel finns dessutom har jag haft 2 mf detta året så då borde det ju gå som på räls för mig?

  • KaxigaKaxa

    Vi åkte ett antal gånger med minf ru, men det blev inget. Utredning visade inte på något heller. Vi ställde oss i kö här i sthlm. (Eller henne i kö..)
    Tänker om det behövs ivf så är det bättre att hon står i kö här.

    Sen bestämde vi oss att vi inte ville vänta all tid. Så vi drog till danmark igen. Eftersom det inte funkade på henne så många ggr så tänkte vi aldrig det skulle ta sig första gången. MEN det gjorde det. Kände det på mej en vecka efter inseminationen. Sjuk vad biologistisk man blir nu under grav.

    Men känner många som gått mer än 6 ggr och tillslut blir det. Jag tror inte att alkohol ect spelar så jätte stor roll. Viktigast är att man mår bra och inte känner stressad. Men hur lätt är det när man vill ha det där barnet så snart som möjligt och alla pengar det kostar varje gång det inte funkar. Och känslan att leva i ovisshet i 14 dagar, bli lessen och planera nästa resa ect..

    Men jag hoppas det går bra för er snart!

  • Tuc Tuc

    Okey... I'm in!

    Min fru och jag har varit hos Storkarna 3 gånger - maj, juni och juli... Inga plus. Men vi försöker trösta oss med att första gången var just första gången och andra gången var nog ingen bra tajming. Tredje gången verkade perfekt, men blev inget heller. Men då försöker vi tänka att det var egentligen bara den gången som inte funkade... Eh...? Keep your head up, gal!

    Sen tog vi en paus, gjorde fertilitetsutredning (som inte visade annat än att allt är som det skall) och... nu är vi på g igen.

    Står i kö till insemination på hemmaplan också, men orkar inte bara vänta, så om en vecka så bär det av till Danmark igen. Om allt stämmer, vill säga.

    Längtar lite efter att känna den där spänningen och förväntan... även om det inte velat sig hittills så har det ju varit himla kul och speciellt...

    Har nära vänner som väntar storkbarn vilken dag som helst! För de lyckostarna funkade det andra gången de var där. Ja ja... Så är det.

  • Bäsebus

    Man kan ju göra en lista

    albolini- Har ett storkbarn
    Bäsebus - Inseminerar
    KaxigaKaxa - Storkbarn på väg (jan)
    Tuc Tuc - Inseminerar

  • verosus

    Hej! Lägger in oss på listan. Sitter just nu med en sovande Noah (3 månader den 17:e) på magen och passar på att få lite egen tid vid datorn! Jag och min fru for till Storken och inseminerade för snart exakt ett år sedan, 22 oktober. Det tog på första försöket! Fantastiskt!
    Lycka till!

    albolini- Har ett storkbarn
    Bäsebus - Inseminerar
    KaxigaKaxa - Storkbarn på väg (jan)
    Tuc Tuc - Inseminerar
    Verosus - Har ett storkbarn, född 17 juli 2006.

  • Veronica74

    Vet inte om jag får va med men jag är ensam o väntar en liten storkbebis i maj.

    Jag hade extrem tur och lyckades på första försöket va nere 10 aug.

  • Bäsebus

    Alla får vara med Veronica.... Bara barnet är gjort på stork Välkommen, lägger dig i listan

    albolini- Har ett storkbarn
    Bäsebus - Inseminerar
    KaxigaKaxa - Storkbarn på väg (jan)
    Tuc Tuc - Inseminerar
    Veronica - Storkbarn på väg (maj)
    Verosus - Har ett storkbarn, född 17 juli 2006.

  • Sabrina

    Har oxå en storkbebis..

    albolini- Har ett storkbarn
    Bäsebus - Inseminerar
    KaxigaKaxa - Storkbarn på väg (jan)
    Tuc Tuc - Inseminerar
    Veronica - Storkbarn på väg (maj)
    Verosus - Har ett storkbarn, född 17 juli 2006.
    Sabrina - Har en Pärla född 21 september 2005

Svar på tråden Storkarna