• zmalva­z
    Äldre 13 Nov 07:52
    3727 visningar
    11 svar
    -1
    11
    3727

    doppresent till tvillingar??

    Hej!!

    Vi skall på dop till ett tvillingpar, pojke å en flicka.
    Vad köper man??
    Jag är en person som gärna vill vara lite "udda" i mina val, så det vore ju kul om de fanns lite ovanliga tips om present.
    Bor i Stockholm, så de vore trevligt om man kunde få tag på nåt i vår stora stad.
    Dopet är den 25, så de e även lite ont om tid..
    Vore tacksam för snabba trevliga svar.....

  • Svar på tråden doppresent till tvillingar??
  • Tjomsa­n
    Äldre 13 Nov 11:29
    #1

    JO tvillingar är ju svårt. Det ska ju vara - helst - nått som är olika men ändå lika. Vi köpte två olika brioleksaker som de kan da efter sig när de går. Kanske inte så udda men klassisk design som håller i generationer. Och som dom kan ha kul med. Brio hat även en racerbil som finns i illgrönt, rosa, rött och svart.

  • zmalva­z
    Äldre 13 Nov 12:51
    #2

    Tjomsan:Tack för ditt inlägg.. Men var kan man hitta sånt då??
    Finns de på vanliga leksaksaffäre???

  • Tjomsa­n
    Äldre 13 Nov 13:05
    #3

    Barnens hus köpte vi på i alla fall. Du kan även kolla på www.brio.se

  • Äldre 13 Nov 13:20
    #4

    Våra barn har fått böcker av vänner till oss
    Anja fick Den silvriga barnkammarboken och Olle fick Den gula barnkammarboken.
    Anjas har vi använt jättemycket. Den är full av sånger med jättefina bilder.
    Olles handlar om fordon. Detär sånger och verser och bilder på och om olika fordon

  • Äldre 13 Nov 13:20
    #5

    Olle fick sin i lördags det är därför vi inte läst så mycket iden än men detkommer lovar jag

  • Mon 6 May 2019 19:51
    #7

    Ett förslag som kanske kräver längre tid är att be att få målat två pallar med deras namn på att ha i köket. Kan välja olika färger så blir de lika men olika. Går att googla efter pall, present, Stockholm för att hitta sådana som gör det där du bor, kanske räcker tiden till. Det har jag gett alla släktingars barn och skrivit en hälsning till dem undertill. Uppskattat att kunna ha i köket när de vill hjälpa till, och senare kan de ju ha dem som blomterpidestal eller liknande.

  • Thu 9 May 2019 14:57
    #9

    Oj vände sig. Men den va från miniframe.se

  • Thu 9 May 2019 15:33
    #9

    Den här fina fick vi

  • Thu 9 May 2019 15:34
    #10

    Bra pris om man ska köpa två ju!

  • Thu 9 May 2019 15:36
    #11

    Tre flaskor vin som vinner på att lagras. Som ni kan dricka tillsammans vid tre olika tillfällen i rätt ålder. En gång hos dig och en gång hos varje barn.

  • baseli­ne
    Wed 12 Jun 2019 16:46
    #11
    Fröken Rabarber skrev 2019-05-06 19:51:31 följande:

    Ett förslag som kanske kräver längre tid är att be att få målat två pallar med deras namn på att ha i köket. Kan välja olika färger så blir de lika men olika. Går att googla efter pall, present, Stockholm för att hitta sådana som gör det där du bor, kanske räcker tiden till. Det har jag gett alla släktingars barn och skrivit en hälsning till dem undertill. Uppskattat att kunna ha i köket när de vill hjälpa till, och senare kan de ju ha dem som blomterpidestal eller liknande.


    Dopet var 2006 så du ä ju lite en att komma med svar
Svar på tråden doppresent till tvillingar??