• Anonym (In love)
    Äldre 17 Nov 22:31
    862 visningar
    11 svar
    11
    862

    Vet inte vad jag ska göra

    Jag har gått och blivit kär..  Är gift sedan många år tillbaka och har två barn.. Saken är den att jag vill ha denna "nya" .. Men vill inte lämna det jag har..  Det var längesedan jag kände mig så omtyckt

    Inget har hänt ännu vi har bara pratat och tittat på varandra,, men frågan är hur länge det kan hållas vi det..

  • Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra
  • Anonym
    Äldre 17 Nov 22:45
    #1

    oj, du måste verkligen tänka igenom hur du vill ha det. Du kanske känner så för att ditt förhållande går på slentrian? Var inte otrogen du sårar bara dig själv mest i längden.

  • Aroree
    Äldre 18 Nov 10:57
    #2

    TS - du sätter själv huvet på spiken låter det som:

    "det var länge sen jag kände mig så omtyckt"

    Verkar som att du behöver bekräftelse - så fråga dig själv först och främst VEM du vill ha bekräftelse av??? Saknar du bekräftelse/kärlek/intimitet INOM ditt äktenskap - så kommer du ALDRIG hitta det du söker utanför/i en annan relation. Känner du att du inte längre längtar efter bekräftelse/kärlek/intimitet från din man/fru så kommer du behålla din självrespekt och bädda för en bra separation om du INTE är otrogen.

    Håller man ihop hela livet är det för att man vet att man har hittat den "bäste"/"bästa". Sen kan det dyka upp personer som är bra - men ställer man valet till sin spets bleknar dessa förälskelser snabbt vid jämförelsen. Om man tvärtom hittade "fel partner" från början, och "den rätte/rätta" dyker upp - så kommer ALLA inblandade, du/den nya/den gamla/barnen/etc att må bättre av trohet, respekt och eftertanke.

    Vad kommer du tycka om dig själv om du sårar någon du tyckt om så mycket, vad kommer barnen tycka om dig om du inte respekterar deras mor/far? Dessutom, om den nya förälskelsen verkligen är "den rätte/rätta" så kommer ju den personen få ett intryck av VEM DU ÄR, beroende på hur du beter dig mot din nuvarande, eller hur.

    Kort och gott så instämmer jag med föregående talare men med ett längre inlägg. Väljer du att stanna i ditt nuvarande äktenskap så verkar ni ha en del förändringar och ta itu med om du ska känna att du är tillfreds. Dessutom, ofta när något saknas i ett förhållande brukar det även vara så att bägge känner likadant.

  • Anonym (en till)
    Äldre 18 Nov 23:12
    #3

    Jag är i precis samma situation som dig. Gift, 2 barn och dyngkär i en annan man....

  • Anonym (In love) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 09:52
    #4
    Anonym (en till) skrev 2006-11-18 23:12:10 följande:
    Jag är i precis samma situation som dig. Gift, 2 barn och dyngkär i en annan man....
    så hur ska vi göra??? Fundersam
  • Anonym
    Äldre 19 Nov 10:21
    #5

    Kan ni pausa erat samboförhållande?

  • Anonym (en till)
    Äldre 24 Nov 08:41
    #6

    Det är ju lätt för er andra här att döma oss och säga att vi inte ska känna eller bete oss så här. Allt det där vet vi redan. Och skulle jag själv kunna påverka hela situationen så skulle jag radera ut mina känslor för den andra mannen. Jag vill inget hellre än att leva med min man och mina barn resten av vårt liv. Men jag vill leva ett liv där jag har känslor för den jag lever med. Just nu köänner jag inte mycket för min man utan lever kvar mycket för att jag inte vill ta tag i situationen.

    Sen ska man alltid minnas att gräset inte brukar vara grönare på andra sidan. Personligen tänker jag ge detta tid och hoppas att mina känslor för den andra mannen försvinner. Det har inte hänt någonting mellan mig och den andra mannen, mer än blickar.

  • Anonym (Kille­)
    Äldre 24 Nov 10:42
    #7

    Va fan....Ta en redig genomkörare med den nye killen. Låt han vara den som uppvaktar er den stunden då det är det ni vill uppenbarligen(Patetiska)....för tro mig den vara inte så länge. Han doppar snorren i er i 10min - 1timme sen är det över.

    Gå sen hem till ordinarie gubben och fortsätt leva med honom så länge det går för ni kommer vara besvikna för den "nya" kommer inte höra av sig och tillslut kommer sanningen fram och då får ni ta konsekvenserna.

    Men visst.
    Jag har gjort det själv ett antal gånger. Gängat på gifta tjejer och tyckt att det är okej sen undrar dom varför man inte hör av sig....och det just det.....Killar är svin .

  • Anonym (en till)
    Äldre 24 Nov 14:43
    #8

    Anonym (Kille)
    Det där var ett av de sjukaste inläggen jag någonsin läst här....
    Egentligen för patetiskt att ens svara på.
    Snacka om att dra alla killar över en kam.....
    Sen kanske inte någon av oss har planer att gå så långt som att ha sex med den andra mannen, men ett sådant förhållande kanske inte existerar i din hjärna????

  • Anonym (osäke­r)
    Äldre 25 Nov 11:33
    #9

    Min sambo sedan 3 år har haft sms kontakt med en tjej. Detta kom fram när ngn oskänd skickade sms till mig o berättade att min kille hade fått en insändere tillägnad sig i en stor dagstidning. Där det stod att denna för mig oskända tjej saknade min pojkväns blickar mm. Jag gick hem och frågade vad detta var för ngt? Min pojkvän sa då att han inte visste ngt om det här. Fyra dagar senare berättade han att han haft sms kontakt med en tjej på sitt gamla jobb.. O att han trodde det var hon som satt in insändaren.Varför sa han inte som det var direkt? Varför sms med ngn annan bakom ryggen på mig? Den som skickade sms till mig och berättade om insändaren påstod också att min pojkvän setts hångla med en på jobbet.. Detta förnekar han. Till saken hör att den som sms:ade mig vägrade ringa upp mig el svara när jag ringde och nummret går ej att spåra.. Så vem var detta och varför kontakta mig om han/hon ej kan stå för sina påståenden?
    Min kille tror att det är samma tjej som satt in insändaren som också "skvallrade" för mig. Vad tror ni? Kan jag lita på min pojkvän i fortsättningen?
    Känns som jag har en massa frågetecken som jag aldrig kommer få svar på..

  • annica­79
    Äldre 25 Nov 11:41
    #10

    Det är svårt att hitta rätt svar på era frågor. Det är bara ni själva som kan svaret. I bland blir det fel och i bland rätt. Det är ingen som vet.

    Önskar er lyckatill i erat förhållande

    Om jag hade vågat hade jag frågat min sambo/kille vad som saknas för att jag skulle kunna bli lika kär på nytt i honnom istället för att gå vidare. Jag vet vad jag har men vet inte vad jag får.

    MVH Annic

  • Anonym (Hålla med)
    Äldre 25 Nov 11:47
    #11

    Jag håller med anonym (kille) i viss mån.

    Det är otäckt att läsa dessa inlägg om kvinnor som i ett långt förhållande blir kära i en ny karl.

    Ok om man i förhållandet seriöst har försökt reda ut eventuella STORA problem men inte lyckats med detta.

    Men der är lätt att börja leta fel på sin partner då man blivit förälskad i någon annan, det är helt klart ett sätt att "skylla" ifrån sig. Att säga -"vi har det inte bra ihop", -"jag får inte den uppskattning som jag behöver". osv.

    Men säg om gubben hemma är helt ovetande om detta och tycker i sin värld att förhållandet är bra. Han kanske gör allt för familjen, renoverar hus, drar in pengar, nattar barnen, säger till sin sambo/fru att han älskar henne, med mera, med mera.

    Som kille så blir jag bestört över att läsa detta. För var gång jag läser sådant här så förlorar jag en smula hopp om kärleken mellan man och kvinna. Men man har ju blivit lurad sedan barnsben med sagor som slutar "och så levde de lyckliga i alla sina dagar".

Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra