• Anonym
    Äldre 29 Nov 19:33
    148475 visningar
    38 svar
    38
    148475

    operera stora/långa blygdläppar??

    Hallå. Jag har ett problem (eh... kan inte låta bli som en brevfilm till bullen *skratt*) som jag behöver lite råd och hjälp kring.

    Mina inre blygdläppar är rätt stora och "hänger ut" en hel del. Detta gör att jag ofta blir fnasig, öm och torr. Det är bland annat mycket otrevligt att cykla eller ha lite hårdare byxor på sig eftersom de liksom kläms.

    Har någon här gjort en förminskning av blygdläppar och kan tala om hur det gick till, hur det kändes och om det påverkade känseln eller så? Har sökt info på nätet men det är inte det lättaste att hitta info som känns trovärdig och bra. Jag har starka funderingar på att göra detta. Inte pga utseende (är helt nöjd som jag är!!) utan pga, som jag upplever det, stora besvär. Jag har allt som oftast problem att ha sex eftersom jag är öm... Vad krävs för att få detta gjort av sjukvården så att man slipper privatkliniker?

    Tacksam för svar... :)

  • Svar på tråden operera stora/långa blygdläppar??
  • Anonym
    Äldre 29 Nov 20:10
    #0

    Jag ser ut som du men tänker inte operera mig. Tänk om något går fel. Men det är nog inte omöjligt att tala med sin vårdcentral om det, de kanske kan skriva remiss.

  • Anonym
    Äldre 29 Nov 21:04
    #0

    jag har också samma "problem", men tänker inte operera dem. tänk om känseln försvinner!! men försök med babyolja varje gång du duschat. gör huden mjuk och "bekväm" utan att torka ut. min favorit är barnängens olja - man tar ett par droppar i handen och baddar på stället man är torr.

    lycka till med vad ditt val än är!

  • Anonym
    Äldre 29 Nov 21:52
    #0

    Och jag hade precis som ni, men jag opererade och trivs klockrent med det! Och mitt sexliv funkar tom. bättre nu!

  • Anonym
    Äldre 29 Nov 21:55
    #0

    Läkarna är så duktiga idag coh borde veta vad dom sysslar med! Vem vill ha två stora blygdläppar skava imellan när man har sex?? bättre o göra någe åt det om det ändå går, jag fick tom. mitt helt kostnadsfritt!

  • Anonym
    Äldre 29 Nov 22:02
    #0

    puff puff......

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 30 Nov 08:15
    #0

    TS här. Tackar för svar! Ni som skriver att ni inte kan tänka er att operera utifall något händer och/eller man tappar känseln... Vet någon av er vad det finns för risker med att operera och hur stor denna risk i så fall är?

    Anonym 1550903... på vilket sätt är sexlivet bättre?

    Jag har också alltid tänkt på riskerna, vilka de nu är, och avstått från att ta tanken på operation ett steg längre. Men jag börjar få nog nu Det gör fan så ont att fastna med ena blygdläppen mellan trosor och byxor när man sitter ner, det är fasen så besvärligt att måsta avbryta promenader eller en eftermiddag på stan för att det hänger ner två skinnlappar som fastnar och gör ont!!!!! *grrrrrrr*

  • Äldre 30 Nov 10:02
    #0

    Jag har långa blygdläppar, men inte så långa att de skaver. Mina gör ont ibland då jag cyklar men inte annars. Vore mina så långa att jag hade mer besvär med dem (som du) skulle jag kontakta en läkare och be om en remiss. Från den läkaren som opererar får du reda på risker och om du då tycker att de är för stora så kan du ju avbryta då...

  • Anonym
    Äldre 30 Nov 10:09
    #0

    Vad är stora för er? hur månag cm utanför hänger dom ner??

  • Rebekk­a
    Äldre 30 Nov 10:09
    #0

    Vänd dig till en barnmorska eller en gynekolog, de borde kunna ge dig svar på dina funderingar om operation och biverkningar.
    Ha det gott

  • Äldre 30 Nov 11:53
    #0

    Anonym: Jag tycker att de är stora om de nån gång är i vägen och om de hänger utanför de yttre...

Svar på tråden operera stora/långa blygdläppar??