• GefleT­jej
    Äldre 27 Jan 22:11
    8423 visningar
    20 svar
    20
    8423

    Fusktips till Super Mario 3?? Nintendo 8 bitars...

    Har kommit över en gammal goding, Nintendo 8-bitars! Spelar helst Super Mario 3, och vill minnas att det finns en massa trix för att "fuska", nån som vet vart man får tag på dessa trix?

  • Svar på tråden Fusktips till Super Mario 3?? Nintendo 8 bitars...
  • Äldre 27 Jan 22:45
    #1

    kolla på www.fuska.nu

  • GefleT­jej
    Äldre 27 Jan 23:11
    #2

    åh, tack för det! Googlade lite efter ts så nu hittade jag en hel del!

  • Äldre 27 Jan 23:14
    #3

    www.neoseeker.com/Games/Products/NES/super_mario_brothers_3/faqs.html

    du kan googla på: walktrough +"super mario bros 3" så får du massa träffar.

    Lycka till i mariovärlden. Själv kämpar jag och min 5åring med SuperMarioSunshine till NintendoGamecube!

    Hur fick du tag på ett 8-bitars då TS? Och funkar handkontrollen bra eller? Dom brukar bli lite slitna med tiden *avis*

  • GefleT­jej
    Äldre 27 Jan 23:19
    #4

    sandstorm:

    tack, då jag jag försöka med det!

    det var en kompis brorsa som skulle sälja sitt, och jag nappade såklart! Funkar bra, måste tyvärr "blåsa" i spelen ibland =)

    brukar finnas massor på tradera har jag sett, även med utbytta... vad det nu heter, så att man slipper "blåsa" i spelen i alla fall! priser från nån hundring till uppåt 1000 kr

  • Äldre 28 Jan 18:59
    #5

    *skrattar*

    vadå blåsa i spelen???

  • GefleT­jej
    Äldre 28 Jan 19:45
    #6

    hrmm.. du vet när de inte funkar så måste man ta ut dem ur konsollen, och blåsa in luft i spelet, och sen sätta i det igen! Så fick man ju hålla på ett antal gånger kommer jag ihåg.

    Typ blåsa bort damm!

  • Äldre 28 Jan 20:31
    #7

    okej. hur går det med mariospelandet då?

    kört nåt zelda :) ?

  • Äldre 29 Jan 10:47
    #8

    jahaha, det där med blåsa minns man ju, man var ju helt högröd i fejjan i bland när man blåste o blåste för att spelet bara blinkade!
    Har också super mario 3 till nintendo 8 bit svinroligt! Och så har vi kopplat det så att jag spelar på projektorn, 100 tum hehe Askul, speciellt 4:ans värld som är "JÄTTEvärlden"
    Fast nu har jag inte hunnit spela det på säkert ett år.
    Jag tycker inte det är kul o fuska, det är roligare att köra alla banor. De första 4 världarna klarar man ju ganska lätt, sen börjar det bli lite knepigt. 8:ans värld är ingen rolig, bara massa kanoner...
    P-vingen som man får på första slottet behöver man nånstans i 7:ans värld minns jag... för det har hänt att jag kommit till den banan och bara varit "vanlig flygare" och det är typ omöjligt för det var nåt med att man ska hålla in 2 knappar o trycka frenetiskt på en tredje. Så då har jag o en kompis hjälpts åt med samma handkontroll *asg*
    jaja, lycka till med spelandet!

  • Äldre 29 Jan 16:30
    #9

    jag var och kollade på en projektor idag =)
    ska bli så kul att koppla in alla tvspelen
    men hur gör man sladdmässigt då? kopplar via hemmabion eller?

  • Master­Blaste­r
    Äldre 29 Jan 18:55
    #10

    jag har den officiella guiden till spelet, så det är bara att fråga på om det är nåt speciellt ni vill veta. Hur man får guldskeppen eller så...

  • Äldre 29 Jan 18:57
    #11

    jag måste nog rota fram mitt snes tror jag :)

  • GefleT­jej
    Äldre 29 Jan 19:06
    #12

    masterblaster:

    Oj, guldskeppet?? minns jag inte ens att jag fick på den gamla goda tiden!

    har även hört talas om vita svamphus, men har aldrig sett dem..

    och när är det egentligen man får "memory"?? brukar bara dyka upp tycker jag, men ser inget samband _när_

    tacksam för lite tips =)

  • Äldre 29 Jan 22:02
    #13

    Sandstorm... med sladdarna har jag ingen aning.. min kille har kopplat allt möjligt till projektorn, han är sån teknik freak. Vi har fetaste kabellisten utmed väggen o upp i taket
    Han har kopplat nintendo8bit, playstation (1 o 2), videon, nån gammal amiga, eeeevrything och nu ska han visst koppla in datan till projektorn också så man kan sitta med nåt trådlöst tangentbord o internetta
    (Fatta få upp FL där på 100 tum hehe)

    Men jag har ingen aaaning om hur han gjort. Och jag tänker inte undersöka det heller inge intressant.

    Memory ja haha, jag vet inte när det kommer upp, men ibland dyker det upp skitofta.
    Då brukar jag fuska och rita upp alla memorykorten på ett papper och sen rita i vad det är i dom, (man får ju 2 chanser att missa på) o sen nästa gång memoryt kommer så är det ju samma spel om man inte klarat hela förståss innan...
    På 2:ans värld kommer memory ofta. Varför vet jag inte...

    "Guldskepp"????????
    "Vita svamphus"?? är det dom man ror ut till på dom öarna i nån av världarna? femmans kanske? (isvärlden)

    Åh, jag måste börja spela igen känner jag... hehe

  • GefleT­jej
    Äldre 30 Jan 08:19
    #14

    Nej, dte är inte dem man ror ut till, det är vanliga svamphus!

    Man ska tydligen ta ett visst antal mynt på vissa banor, så dyker det upp ett vitt svamphus, typ som memory!

  • Äldre 30 Jan 10:05
    #15

    huvudsaken är ATT det funkar med sladdarna!! Får köra Trial&Error när jag kopplar ihop skiten :) Åh Amigan. Undrar var jag har min *funderar*, tänk att spela Lemmings original på projjen. Coolt.

  • Master­Blaste­r
    Äldre 30 Jan 17:24
    #16

    Så här är det med de vita svamphusen, det finns ett till varje värld. Man måste bara ha rätt antal mynt på rätt bana... I värld 1 är det bana 4 som gäller och man ska ha 44 mynt. I svamphusen får man antingen ett ankare(jämnt nummer på världen) eller en p-vinge (udda). Vill nån ha alla bnaor får ni pm mig :)

    Guldskeppen kommer fram när man förvandlar hammarbröderna. För att förvandla dom så måste man göra följande:

    När man klarar en bana ska du ha ett antal mynt som går att dela med 11, tiotalet på poängmätaren ska vara samma som antal mynt och timern ska sluta på en jämn siffra (t.ex. 22 mynt, 1520 poäng och 24 sek kvar).

  • Äldre 2 Feb 23:31
    #17

    ja just DOM vita svamphusen,,, jepp nu minns jag! Kommer ibland rätt vad det är, har aldrig fattat varför men ok...

    Ja, o så skeppen också minns jag visst! hehe, har aldrig fattat logiken varför dom kommer men man blir lika glad varje gång.. haha. Det är massa pengar i dom som man ska hinna plocka så många som möjligt.

  • Äldre 2 Feb 23:34
    #18

    vad är ankare bra för?

  • Master­Blaste­r
    Äldre 7 Feb 15:11
    #19

    ankare är inte bra till nåt. De gör så att bossens luftskepp inte flyttar på sig för en runda.

  • Äldre 7 Apr 10:53
    #20

    Hur klarar man borgen i värld 3? Bara massa dörrar och hela tiden kommer man till vattnet under! Ahh.......

Svar på tråden Fusktips till Super Mario 3?? Nintendo 8 bitars...