• Sagalin

    Roliga händelser under förlossingen del4

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossingen del4
  • Bidrottningen
    pilga skrev 2007-03-27 14:28:20 följande:
    Dagen efter att jag blev förlöst med akut snitt fick min sambo ett sms från sin ena moster, kan tillägga att hon inte hanterar en mobil så bra... Det löd:Grattis mamma och pappa, verkligen jättekuk! Gud vad jag skrattade när han läste upp det, problemet var bara att det inte är så lätt att skratta dagen efter kejsarsnitt... Men det var värt smärtan ;)
    Hahaha underbart! Sitter här med värsta foglossningen och får ännu mera ont av att läsa här
  • lindalake

    hehe, undrar hur jag kommer göra med mina piercingar. Har några i ansiktet och tydligen måste man ta bort piercingar innan man kommer till förlossningen (men jag tänker vänta tills jag är där...) Är särskilt "orolig" för min septum.
    Kanske också kan bli en rolig historia snart. 2½ vecka kvar till bf

  • Troll1
    marie1000 skrev 2007-03-27 09:48:22 följande:
    Första gången jag födde barn så talade jag om för fadern, att det kommer aldrig mer bli några fler barn gjorda. Jag tog tag om hans kind och vred den runt allt vad jag orkade, så han skulle känna hur ont jag hade det.Vid födsel nr. 2 var jag mer närvarande. Men vid en värk försökte jag ta tag i min mans skärp, varpå han kastade sig bakåt. Han trodde att jag ville åt hans allra heligaste för att kastrera honom. Meningen var att jag bara ville hålla i bältet. Med andra ord, allt kan hända
    !! Jisses!
    Sladdis igen...
  • Marco och Mathias mamma

    Troll1:
    Ganska avslöjande när man använder dessa termer...

  • Allt går fort

    skrattar så ja håller på o kissa på mej. kännsmycket lättare inför min egen förlossning nu=)

  • Glad o gravid

    pilga: skrattar så jag dööör det var såååå roligt

  • EJL

    Gud vilken rolig tråd!!!
    födde mitt första barn utan nån bedövning alls, men tänkte att jag skulle prova lustgasen den här gången. Behöver jag säga mer än att jag kom till himmelriket?
    Jag skrattade så jag grät första halvtimman, sen minns jag att jag tänkte helt hög av ångorna att jag måste andas snabbare och djupare så jag får in lite meeeer av detta underbara! sen tänkte jag också i slutet av varje värk, när man egentligen inte behövde andas mer att jag tar lite lite extra bara, men bara liiite så inte bm märker nåt...
    haha, sen låg jag och pratade konstant, min bm bara skratatde. jag låg och berättade ALLA detaljer från min förra förlossning för henne, och till saken hör att det var hon som förlöste mig då med=)
    sen ville jag till råga på allt ha party musik för jag kände mig ju full ju;) första fyllan på typ två år, blev skitförbannad efter ett tag på min kille för att han hade satt på p3 som jag ju inte gillar, jag ville ju ha rix! Kunde man inte få föda till musik man gillar liksom??
    sen hade jag också allvarliga funderingar på att det måste ha varit en kvinna som uppfann lustgasen och att hon borde få nobelpris, och hur kan epidural ens existera när lustgas är såååå fantastiskt.
    jag var så taggad och helt lycklig och uppe i det blå så jag sög in ett rejält sug när krystvärkarna kom och födde på en krystvärk.
    behöver jag säga att lustgasen gav mig en DRÖM förlossning?


    **LEON**&**MILO** mammas och pappas älsklingar!
  • Ocean WoW

    EJL - Lustgas till folket!

    Synd att vissa bara mår illa och att det inte funkar alls på andra.

Svar på tråden Roliga händelser under förlossingen del4