• Sagalin

    Roliga händelser under förlossingen del4

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossingen del4
  • 13 år emellan

    Lustgas är bäst! Har förvarnat min sambo på att jag kan komma att vilja suga av masken

  • zmurfan

    När jag provade lustgasen vid första förlossningen så tyckte jag att den inte hjälpte ett dugg.
    De visade och förklarade flera gånger hur jag skulle göra och jag gjorde som de sa men inget hände.

    Efter förlossningen fick jag reda på att lustgasen hade varit avstängd på huvudkranen.
    Snopet.

    Till andra förlossningen så hann jag inte med någon bedövning alls.
    Efter 10 minuter på förlossningsrummet så kände jag att det tryckte på och just precis då var det skiftbyte så nya skiftet kom in och skulle presentera sig.
    Jag hojtade till de som klev in genom dörrarna att dra av mig brallorna annars har jag en bebis i dem.
    Så de skyndade sig in (med ett gåbord) och hjälpte mig upp på sängen och av med byxorna.
    Sen krystade jag en eller två gånger och sen var sonen ute.

    Efter det så presenterade vi oss. :)

  • Dittrich

    zmurfan:
    Jag hoppas min förlossning blir som med din son =)

  • zmurfan

    Dittrich: Jag önskar dig lycka till med kommande förlossning.

  • rosmarin och timjan

    Fick någons slags konstig hallucination och trodde på fullt allvar, (detta var i den där allra värsta ofattbara smärtan) att detta var mitt jobb! Alltså på riktigt, att jag skulle göra samma sak i morkon, och i morgon, och i morgon och att jag skulle ha fem veckors semester, annars skulle jag föda barn hela dagarna!
    Bönade och bad om att jag skulle slippa göra detta i morgon och i övermorgon osv.
    Kved att jag inte orkade göra detta varje dag. Att jag måste få ett annat jobb.
    De bara glodde på mig som om jag var helt...
    Tillslut blev jag kompromissvillig och bad att åtminstonde slippa på lördagar!

  • Lilltessan

    Lustgasen var min bästa vän under förlossningen, som för så många andra. Min sambo skulle ta den och prova men då höll han på att åka på en propp. Ingen fick röra min lustgas. Till slut bad BM att någon skulle öppna fönstret så inte hon skulle bli påverkad.

    Av någon anledning fick den mig att tro att jag var i en hage med Klasse och Klara ko. Så det enda jag kunde få ur mig i början var "jag vill inte vara någon ko, jag vill inte vara någon ko!"

    BM pratade också lite med min sambo, kommer inte ihåg om exakt vad men det var något om mig. Då slet jag bort masken och sa argt "Bara för att jag inte säger något, betyder inte det att jag inte hör vad NI säger!"

    När det började närma sig krystningen sa BM "Nu har du snart din bebis hos dig." Varpå jag svarar "Jag vill inte ha någon bebis, jag vill ha en chiuaua istället. Ta ut den! TA UT DEN BAKVÄGEN!"

  • Lilltessan

    rosmarin och timjan: Hahahaha Vet precis den där känslan att man tror på fullt allvar.

  • Troll1
    rosmarin och timjan skrev 2007-03-30 11:13:00 följande:
    Fick någons slags konstig hallucination och trodde på fullt allvar, (detta var i den där allra värsta ofattbara smärtan) att detta var mitt jobb! Alltså på riktigt, att jag skulle göra samma sak i morkon, och i morgon, och i morgon och att jag skulle ha fem veckors semester, annars skulle jag föda barn hela dagarna!Bönade och bad om att jag skulle slippa göra detta i morgon och i övermorgon osv.Kved att jag inte orkade göra detta varje dag. Att jag måste få ett annat jobb.De bara glodde på mig som om jag var helt...Tillslut blev jag kompromissvillig och bad att åtminstonde slippa på lördagar!
    Herregud!! Förvånad
    Sladdis igen...
Svar på tråden Roliga händelser under förlossingen del4