• evapin­glan
    Äldre 8 Mar 11:46
    11746 visningar
    4 svar
    4
    11746

    gravid? men har domningar i ansiktet...

    hjälp..har haft ett missfall..förlorade min dotter i 6 mån. kan vara gravid igen...men nu har jag fått problem med stickningar o domningar i min vänstra ansiktshalva..känns som en tandläkarbedövning som håller på att släppa..har nån av er haft det?e super läskigt..mår dåligt av det..ska på ytredning men om jag e gravid så kan jag inte göra magnetkamera undersökning av hjärnan...kan var a stress...eller ms...eller nåt annat skit som jag inte ens vågar tänka på..har ont i nacke o axlar med..bläääää...hade detta innan jag blev gravid...men det var helt borta under grav. e det nån annan som känner igen sig? snälla skriv!!

  • Svar på tråden gravid? men har domningar i ansiktet...
  • evapin­glan
    Äldre 9 Mar 12:27
    #1

    inte någon?

  • nuedet­dax
    Äldre 9 Mar 12:34
    #2

    Vad hemskt att förlora sitt barn så sent *kramar*
    Jag har aldrig hört talas om sån förlamning iom en graviditet. Men sådana ansiktsförlamingar kan man få ändå, ett virus av nåt slag. Brukar gå över efter en vecka.

  • Bebis igen
    Äldre 26 Mar 14:42
    #3

    Hej! Jo du förstår jag känner igen det.... är dock inte gravid men har varit! Fick MF i dec och i feb. (Har egentlgien inget med det här att göra men ändå...)
    Mitt började med stickningar/pirrningar i pannan på vänster sida..... sedan övergick det till hela ansiktet! Första utlåtande från sjukvårdsupplysningen var att det kunde va elallergi....för att jag fick det första gången när jag sat vid datorn.

    Detta vandrade sen vidare i kroppen för mig.....ena stunden kunde jag ha det i foten, sen i bägge benen.... sen kunde jag ha det i en arm.... o så kunde jag plötsligt domna lite på olika ställen. Mitt pirrande/stickande var värst runt munnen o i nacken....

    Jag har oxå haft stora problem med nacke/axlar/rygg.......

    Jag har vart o blivit utredd med känseltester m.m. på neurologen, både av läkarstuderande och en riktigt läkare. Dom ville inte gå vidare med detta utan trodde det berodde på stress....

    Jag trodde att jag hade MS, ALS...ja allt....... usch, mitt började i mitten på januari o har hållt på mer eller mindre sen dess.... insåg nog inte att jag var stressad! Men det gör jag nu... o så fort jag fick veta att jag inte hade en dödlig sjukdom o lugnade mig lite blev det bättre...men märker direkt om jag stressar att det blir värre.

    Jag har tagit alla blodprov man kan ta o dom hittar inget.... jag har lsät mycket på utbrändshetshjälpen o fick där höra om fler med exakt samma symtom. När kroppen är stressad försöker den säga ifrån..... o det kan hända att den gör det med nervsystemet. Beror på spänningar i tex nacken..... Ska till kiropraktorn imorn, har inte gått på länge så min nacke e helt slut....

    Så vännen, jag tror att det beror på stress...har du känt dig stressad??

    Oj förlåt vad långt det blev!!!


    (¯`°?.¸ ♥ LYCKLIGT 2007 ♥ ¸.?°´¯)
  • Ella17­4
    Äldre 26 Mar 14:56
    #4

    TS, i början av min graviditet fick jag vid flera gånger migränanfall som började med domningar i händer och ansikte (en gång domnade hela tungan bort också).
    Det slutade när jag varvade ner rejält och tog det mycket lugnare, samt såg till att undvika blodsockerfall.

Svar på tråden gravid? men har domningar i ansiktet...