• Peand
    Äldre 7 Apr 13:28
    29767 visningar
    1388 svar
    1388
    29767

    Blivande USKor kämpar vidare - part III

     Glad Hejsan Glad  


     

    Här är vi ett gäng glada blivande undersköterskor, och även några som redan får titulera sig som det....


     

    Tillsammans stöttar och peppar vi varandra när motivationen tryter, vi gläds åt andras framgångar och hjälps åt när vi letar information. Vi finns här och stöttar när vi sliter våra hår i förtvivlan för att kroppens funktioner ska bankas in, när vi ska lära oss skillnaden mellan SoL och HSL, eller när vi inte förstår varför vi ska lära oss att göra en skarvsladd Fundersam


     Kort sagt finns vi här för varandra när vi kämpar på med våra studier


     Några av oss är precis i början och kommit så långt att de funderar på att börja läsa, andra har nyligen börjat, några är halvvägs och andra kämpar på sluttampen. Vissa är mammalediga och lagt böckerna på hyllan ett tag och andra pluggar så att pennorna glöder.

    Ja, detta är vi, de blivande super USKorna Skrattande
    Välkommna till oss!

     Glad Glad   Glad Glad

    Tidigare trådar:
    Part I - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m13154498.html
    Part II - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m16034044.html
  • Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III
  • Äldre 7 Apr 15:39
    #1

    Glad påsk på er allihopa ! :)
    Nu e det påsklov och sen är det 4 vckors praktik ! :)

  • Hella2­8
    Äldre 7 Apr 19:01
    #2

    Glad påsk!!

    Är just nu ute på praktik och trivs bra!! 2 veckor kvar nu..

  • Peand
    Äldre 7 Apr 19:28
    #3

    Hella -  Vad skönt att du trivs.

    Adnama - Praktik redan? Eller det är klart.. Tiden rinner iväg så det är väl okey då Flört
    Vart ska du vara? Man kan inte säg A utan att säg B i denna tråd Skrattande

  • Äldre 7 Apr 21:22
    #4

    Japp först är det en veckas påsklov sen blir det praktik på ett äldreboende här i stan (värnamo) :)
    Får hoppas på det bästa :)

  • Äldre 7 Apr 21:24
    #5

    hej hej

    hoppar in här om jag får.

    jag går på komvux i 3 terminer och jag är nu innne på min 2 termin, ska ut på praktik vecka 17 och då något som har med psykatri att göra.

    Har varit på ett demensboende förra terminen

  • Äldre 7 Apr 22:01
    #6

    Hallå..jag går första terminen nu..ska ut på apu i nästa vecka..mindre kul..hade varit skönt med lite påsklov

    Men det är ju snart SOMMARLOV!!

  • Peand
    Äldre 7 Apr 22:14
    #7

    Adnama - du ska se att det blir jättebra. Själv trodde jag ju inte alls på detta med äldreboende, men nu gillar jag det ganska så bra. Tänk hur det kan bli....

    Delifi2 - Klart att du får hoppa in här Glad Spännande med praktik inom psykiatrin. Är platsen klar än eller väntar du på svar?

    Becca - Sommarlov???? Ääähhhh, vad är det??? Menar du de där veckorna när jag ska plugga lite mindre och jobba mer? Önskar att jag hade mammadagar kvar så jag hade fått gå hemma hela sommaren men barnen.... Men men...
    Nu får jag praktik och liiiite pengar Skrattande

  • Mialia 2
    Äldre 8 Apr 09:02
    #8

    Hej!
    Peand bra jobbat. Skönt att veta att tråden fortsätter.
    Har gjort klart mina arbeten nu, skönt! Ha en fortsatt skön påsk allihop!!

  • Peand
    Äldre 8 Apr 09:29
    #9

    Mialia - klart att tråden ska överleva... VAD skulle vi göra annars - plugga???? Skrattande
    Härligt att arbetena är klara nu. Innebär det att du har läst färdigt för denna gång eller är jag helt fel ute?

    Idag ska jag försöka gör dessa små korrigeringar jag skulle göra = jag ska peta in de fina etiska begreppen i mina arbeten. vet dock ej HUR då maken och den store sonen är i Jönköping och tittar på bilar så jag och lilltrollet är hemma själva hela dagen. Men någon gång ska han väl sova middag.....

  • Äldre 8 Apr 09:40
    #10

    Just det jA ...Bilmässan denna helgen :) fick ju bil´jetter till det när vi handlade cyklar förra helgen :)

    Peand-det fixar du...:) Du verkar så glad och positiv alltid så det ska nog ordna sig :)

Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III