• Skitun­ge79
    Äldre 7 Apr 23:12
    5256 visningar
    10 svar
    10
    5256

    Få barn efter tidigt missfall?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-07 23:21:30:
    Hur snabbt efter ett tidigt missfall kan man bli gravid igen? Kan man få ägglossning direkt? Innebär det några risker?

  • Svar på tråden Få barn efter tidigt missfall?
  • Äldre 7 Apr 23:14
    #1

    Hej, hur menar du?

    Jag fick ett tidigt mf v.5+3, och blev gravid efter två veckor, och är nu i v.27.
    Det gick fint.


  • Skitun­ge79
    Äldre 7 Apr 23:18
    #2

    Oj min tilläggskommentar komaldrig med. Jo jag undrar- Hur snabbt efter ett tidigt missfall kan man bli gravid igen? Kan man få ägglossning direkt? Innebär det några risker?

  • Skitun­ge79
    Äldre 7 Apr 23:20
    #3

    Grattis Sisu! Vad roligt att det dunkade så snabbt för er! Redde din kropp ut missfallet själv eller behövde du någon hjälp med att få ut det?

  • Äldre 7 Apr 23:21
    #4

    Aha.
    Tja, mitt MF var precis som en vanlig mens. Jag hade plussat typ 2 och 3 dagar innan BIM, men hade bruna flytningar rätt många dagar innan MF:et.

    Det började som sagt i 5+3 och var som en vanlig mens (dock mer slemmigt och mörkare blod)i ungefär en vecka, och jag hade inget ont.

    Tyckte mig se ÄL-flytningar två veckor senare och då körde vi, eftersom blödningen hade slutat, och vi lyckades.

    Känns det okej så kör.
    Men jag hade nog inte vågat om det inte hade varit så tidigt.


  • Äldre 7 Apr 23:21
    #5

    Jag åkte inte in till sjukhus eller så, eftersom allt gick så smärtfritt.

    Tack!


  • Skitun­ge79
    Äldre 7 Apr 23:25
    #6

    Jag har haft ont, men har velat avvakta med annan hjälp. Vill så gärna att kroppen ska reda ut det själv.

  • trollm­or25
    Äldre 7 Apr 23:27
    #7

    hej fick missfall i vecka sex sen tre te fyra veckor senare va jag gravid igen och går nu in i v34 ,Det kom ut av sig själv så behövde ej nån skrapning lycka till

  • Skitun­ge79
    Äldre 7 Apr 23:30
    #8

    Tack så jättemycket för era svar, det inbringar hopp hos mig. Jag o min sambo var på vårat 7.de försök denna gången så jag hoppas att det är ett liv som vill flytta in hos mig på det 8:de.

  • Äldre 7 Apr 23:32
    #9

    När fick du MF:et? Blöder du fortfarande?
    Ju tidigare det sker, ju större chans tror jag det är att kroppen faktiskt kan reda ut det själv.
    Förstår dig, så är jag med.

    Hoppas så på att ni lyckas nästa gång! Och att det BLIR en nästa gång om ett par veckor!


  • Skitun­ge79
    Äldre 7 Apr 23:43
    #10

    Blödningen har nästan helt avstannat. Men jag har en liten konstig känsla i magen...Jag fick missfallet på BIM+4. Jag hoppas också nu på att detta reder ut sig och att jag kan gå vidare för jag varken orkar eller vill gräva ner mig. Tack så mycket för dina lyckönskningar.

Svar på tråden Få barn efter tidigt missfall?