• erica bus

    Besatt av korsetter och midjemåttet

    Min man köpte en korsett till mig för 3 år sedan. Efter några gångers användning vid festliga tillfällen kände jag mig nästan obekväm utan den. Sedan dess har jag köpt flera nya korsetter och använder korsett nästan varje dag under mina vanliga kläder. Jag snör tightare och tightare och börjar känna mig besatt av korsetter och hur smal jag kan snöra mig. Nu snör jag mig till 56-60 cm till vardags och ner emot 50 cm ibland, men det känns inte bekvämt. Är det någon som känner igen sig? När jag söker på nätet hittar jag några som verkar ägna sig åt detta men jag har inte hittat några svenskor. Jag har inget problem och ingen fråga egentligen, vore bara kul om någon med liknande intresse svarade på detta inlägg!

    Kram,
    Erica, just nu 55 cm Och ni?

  • Svar på tråden Besatt av korsetter och midjemåttet
  • Lisa 74

    Har hört att korsett ska vara bra för att få tillbaka formen efter graviditet.
    55 skulle se jättekomiskt ut på mej hi hi, men skulle gärna få in midjan lite. Var handlar du?

  • memmlis

    Jag har tyvärr ingen erfarenhet alls utav korsetter, men kan inte låta bli att känna en viss nyfikenhet
    Syns inte korsetterna under dina vardagskläder och hurdant är midjemåttet mellan "snörningarna"?
    Korkade frågor måhända,men jag kan inte låta bli att undra...
    Kanske en liten korsett är vad som behövs för att hålla magarna på plats under kläderna

  • getingmidja

    Ha ha, jag vet hur det är att våndas då man inte har korsetten på sig.
    Fick också min första för drygt 3 år sen av min karl, och när jag väl fått den på mig stod jag bara framför spegeln och gapade.
    Nu använder jag inte korsett till vardags (även om jag skulle behöva det mer än någonsin), men ska jag på fest åker den på.


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • getingmidja

    erica bus---> Då är det snarast tightlacing du håller på med?


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • innana

    Är det efter graviditet ska man se till att träna också, eftersom korsetten till viss del ersätter muskelstyrkan. För att slippa ryggont alltså...för övrigt är jag en korsettanvändare mkt sparsamt, då det är så VARMT.

  • erica bus

    Vad roligt men några snabba svar innan läggdags!

    getingmidja: Ja, jag har förstått det av vad jag hittat när jag surfat runt Du har alltså haft samma intresse som lilla jag?

    memmlis: Det är inga problem att gömma korsetten under kläderna. Midjemåttet (utan korsett) har minskat med 8-10 cm på 3 år utan bantning eller annat!

  • getingmidja
    innana skrev 2007-04-18 23:05:28 följande:
    Är det efter graviditet ska man se till att träna också, eftersom korsetten till viss del ersätter muskelstyrkan. För att slippa ryggont alltså...för övrigt är jag en korsettanvändare mkt sparsamt, då det är så VARMT.
    Det är en skröna. (Om muskelstyrkan.)

    erica bus---> Har, inte haft.

    Finns det något kvinnligare samt snyggare än en kurvig kvinna i korsett?
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • getingmidja

    erica bus---> Använder du måttsydd korsett?


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
Svar på tråden Besatt av korsetter och midjemåttet