• djur och natur
    Äldre 20 Apr 09:32
    572 visningar
    6 svar
    6
    572

    att låsa internet - vem kan låsa upp det?

    om jag låser internet, så att det inte går att gå in på många internetsidor, jag väljer ju vilka sidor som är ok att gå in på med ett lösenord som bara jag vet på verktyg, internet alternativ, innehåll, klassificering av innehåll.

    kan då någon annan låsa upp internet, som inte har lösenordet?? någon som är duktig på hur man gör?

  • Svar på tråden att låsa internet - vem kan låsa upp det?
  • djur och natur
    Äldre 20 Apr 09:55
    #1

    kan jag se om denna någon har installerat en annan webbläsare på datorn?
    vad är internet explorer, finns det många typ av internet?

  • Äldre 20 Apr 09:57
    #2

    Såvitt jag vet finns det bara ett Internet :) Internet Explorer är ett program man använder för att komma åt och visa information från Internet. Mozilla Firefox är ett annat sådant program, som är väldigt vanligt. Så om du har spärrat sidor i Internet Explorer tror jag att det funkar att gå in på dem med en annan webläsare (som Firefox).

  • djur och natur
    Äldre 20 Apr 10:13
    #3

    var kan jag då se en sådan annan webläsare? går jag in på den här datorn eller var kan den finnas?

    tack för svaret

  • Äldre 20 Apr 10:20
    #4

    En programfil kan ju i princip döljas hur långt ner på hårddisken man vill.. Är den installerad så syns den ju normalt om man går in på Lägga till/ta bort program i Kontrollpanelen.

    Vad är det du vill åstadkomma? Det kanske finns någon lättare och smartare väg..

  • Moxie
    Äldre 20 Apr 10:44
    #5

    Vem är det du försöker blockera vad för och varför? Eller har någon låst sidor för dig, som du vill låsa upp? Det låter som om du behöver tala om mer om vad du försöker åstakomma. Är det barnen som inte ska komma åt dåliga saker på nätet, eller?

    Gissningsvis behöver du egentligen en brandvägg eller proxy som kan filtrera åt dig, men det är inte helt trivialt.

  • lallel­app
    Äldre 21 Apr 10:57
    #6

    Precis som det är sagt så låser du ju bara sidor på internet om man använder explorer, eftersom du lagt spärren i ett program.
    Däremot så finns det ju både program och hårdvara som kan spärra på en mer generell nivå.

Svar på tråden att låsa internet - vem kan låsa upp det?