• Anonym
    Äldre 24 Apr 00:50
    3900 visningar
    61 svar
    61
    3900

    Kostnad begravning.

    Vad kostar en vanlig begravning. Alla kostnader inräknade.

    Vi är 4 stycken som kommer få betala eftersom den avlidne inte hade några tillgångar.

    Bråk är det också eftersom vissa vill lägga enorma summor och sedan dela det på 4. Medans andra vill ha lite enklare.

  • Svar på tråden Kostnad begravning.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 00:58
    #1

    nån?

  • Äldre 24 Apr 01:00
    #2

    En begravning kan vara helt gratis upp till fantasisummor. Om ni anlitar en begravningsbyrå finns det tyvärr en risk att de står de personers sida som vill lägga enorma summor. Ni har rätt till en neutral person som medlar mellan er när det råder meningsskiljaktigheter mellan er.

    Själv har jag oerhört dåliga erfarenhet av begravningsbyråer sedan min far dog. Min sons begravning ordnade jag helt själv.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 01:04
    #3

    Känns ju så dumt att sitta o bråka om kostnad när en nära anhörig precis dött.

    Vi blir ju osams...vissa tycker det är värt 30 000.

    Jag är själv osäker. Självklart ska vi ha en fin begravning, men fantasi summor?

    Känner mig jätte elak

  • Anonym
    Äldre 24 Apr 01:05
    #4

    www.fonusnet.se/Default.asp

    Här kan du välja kistor och se priser på urnor m.m

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 01:06
    #5

    Jo jag har kollat där.

    Men endel vill ha kista för 6 000 och andra för 16...

  • Anonym
    Äldre 24 Apr 01:26
    #6

    Nejmen usch vad problematiskt. En kista för 16000 låter väldigt mycket. Jag tycker att att man får fin begravning med kista och allt annat ihop för under 20 000 kr. Och då behöver man inte göra så mycket själv heller. Hoppas ni kan hitta nån kompromiss.

  • C Elegan­s
    Äldre 24 Apr 01:42
    #7

    Normala priser som jag sett i min släkt och bland vänner och bekanta, är kring 20 000 kr för allt.

  • Äldre 24 Apr 01:43
    #8

    En kista kan man göra helt själv. Det finns basregler hur en kista ska se ut, men de är enkla att följa. Personligt. Själv vill jag göra så mycket som möjligt vid en begravning. Allt ifrån kista, till nedläggning av kroppen, välja kläder, påklädning av kroppen, transportera kistan, sänka ner kistan och gräva ihop graven. Ordna med ställe för själva begravningen, skriva minnestal, ordna egna blommor, ja helt enkelt allt som går att göra.

  • Äldre 24 Apr 01:43
    #9

    Min mormor gick bort för 1 vecka sen o på begravningmötet så sa dom att det kommer att kosta ungeför 21.000 o då fixar vi fika o lokal själva o har det enklaste möjliga i all väg...


    Mamma till Emilia 060707
  • Äldre 24 Apr 01:45
    #10

    Min sons begravning kostade 100 kronor. Taxiresan till begravningsplatsen med min sons kista.

Svar på tråden Kostnad begravning.