• Anonym (fråga­r)
    Äldre 1 May 20:45
    17651 visningar
    32 svar
    32
    17651

    Försvinner kondylom??

    Vet inte om de e de jag har men jag misstänker de i alla fall.
    Märkte för ca 2 veckor sen att jag fick lite konstiga flytningar och att de va som "ömt" därnere, tittade efter och såg då flikliknande "saker". Ha tänlt gå te gynekolog men har ej tat mig för de än.
    Och nu tycker jag att de börjar gå tillbaka, som att de är mindre flikit och det känns inte konstit eller kommer flytningar längre....

    Så försvinner de av sig själv eller är det något annat jag har?

  • Svar på tråden Försvinner kondylom??
  • Cilota
    Äldre 1 May 20:48
    #1

    Här finns en hel del information i ämnet:
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp


    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Anonym (svara­r)
    Äldre 1 May 20:49
    #2

    kondylom är vårtor & visst försvinner dom, men dom kan lika gärna komma tillbaka.. Har man en gång fått det så kan det vara svårt att bli av med dom.. Tror inte det är det du fått för man får väl inga flytningar av det ...

  • Anonym
    Äldre 1 May 20:59
    #3

    Kondylom får man inte flytningar av...

  • Anonym (fråga­r) Trådstartaren
    Äldre 1 May 21:01
    #4

    Flytningarna kan ju ha vare bara normala flytningar....vart bara så att ja sammankopplade de efetersom de kom under samma period...

  • Anonym
    Äldre 1 May 21:03
    #5

    risken är ju rätt stor att om du fått kondylom att du fått någon annan könssjukdom också. Så det är rekomenderat att du går och testar dig!

  • Anonym (fråga­r) Trådstartaren
    Äldre 1 May 21:49
    #6

    Misstänker att jag fick de typ i höstas kan inte ha fått det efter de då jag kört säkert...men då behandlades jag för klamydia så de kan jag inte ha nu iaf. Å va ja ha hört så syns dom flesta andra....

  • Anonym (Har det sj)
    Äldre 7 May 11:17
    #7

    Har själv kondylom, och det är inte det lättaste att bli av med, har behandlat 4ggr men det kommer tillbaka. Kondylom är ju ett virus och det kan ta 1 månad till 1 år att få bort det helt ifrån kroppen. Ibland även längre. Jag själv har haft det (som jag vet) sen i November. Flytningar har man visst, det har jag iaf (luktar inte mumma dirket). Men det brukar försvinna då jag börjar behandla igen. Har även frågat min gynekolog om flytningarna, och det stämmer. Gå till Gynekologen, så får du recept på Wartec,men be om att få den blåa vätskan, då det är ganska så svårt att få till det bra med bara krämen som finns! Lycka till och hoppas att du blir av med det ganska så fort! Det är verkligen inget trevligt att ha!

  • Anonym (Har haft)
    Äldre 7 May 11:21
    #8

    Hej! Fick kondylom för mer än 10år sen. Jag fick gå på behandling (smörja på ngt medel) varje dag i ett bra tag. Minns inte men det kan ha varit 2v. Det satt så dumt till så jag kunde inte smörja själv. Både utvändigt occh på insidan alltså. Det hjälpte inte iaf och det slutade m att jag fick frysa bort det på KK. Så mitt svar är -Nej det försvinner nog inte av sig själv. Ta hand om dig och kolla upp det!!

  • Kornbl­ume
    Äldre 7 May 11:23
    #9

    Kan inte kondylom leda till sterilitet om det inte behandlas? Jag skulle uppsöka läkare omedelbarabums!

  • Anonym (Har haft)
    Äldre 7 May 11:24
    #10

    Jo det kan det enligt min dåvarande gyn. Även cellförändringar är inte helt ovanligt.


    Kornblume skrev 2007-05-07 11:23:47 följande:
    Kan inte kondylom leda till sterilitet om det inte behandlas? Jag skulle uppsöka läkare omedelbarabums!
Svar på tråden Försvinner kondylom??