• Äldre 13 May 16:44
    13954 visningar
    9 svar
    9
    13954

    Spanska kurs

    Hej! Jag funderar på att lära mig spanska, och har därför några funderingar. Är det svårt/lätt att lära sig spanska (i relation till andra språk?). Hur mycket kan man lära sig om man går en/några kurser på exempelvis Komvux.

    Jag har inte anmält mig på någon kurs men ska kolla upp det redan på måndag. Är det någon som har förslag på böcker för absolut nybörjare i spanska eller kanske talbok eller så?!

    /Lina

  • Svar på tråden Spanska kurs
  • Sofis
    Äldre 13 May 16:45
    #1

    Om du har läst italienska eller franska innan, så är det superduper lätt att lära sig spanska! Om du tar kurser på komvux, skulle jag rekommendera dig att ta samtliga steg!

  • Äldre 13 May 16:45
    #2

    Ops! Det hamnade visst under fel rubrik!!! Sorry!

  • Äldre 13 May 16:49
    #3

    Hej Sofis!
    Tyvärr har jag inte varit så nyfiken på språk tidigare, så någon italienska eller franska kan jag inte. Flyttar denna fråga till "allmänna rubriker" -språk.
    /Lina

  • Sofis
    Äldre 13 May 16:50
    #4

    Ok men det gör inget, för spanska är ett lätt språk att lära sig! Och jätteroligt dessutom!

  • Äldre 13 May 16:57
    #5

    Det låter utmärkt! Jag är jättepeppad, det ska bli roligt!!! Kan du många språk?!

  • Sofis
    Äldre 13 May 17:05
    #6

    Jag kan franska flytande, har läst spanska, italienska och latin, och så engelska förstås! Språk är ju superkul att läsa!!

  • Äldre 20 May 23:06
    #7

    Spanska är det lättaste språk jag läst. Man har faktiskt stor hjälp av engelskan eftersom många ord är liknande med lite ändrat uttal. Enkel grammatik oxå.

    Dock har jag lite problem med att jag läst både franska och spanska parallelt för jag blandar hej vilt nuförtiden *suckar*.
    Funderar dock på att börja plugga spanska igen eftersom det är ett användbart språk, kul oxå.

    Lycka till med spanskan! =)

  • Thalis
    Äldre 20 May 23:52
    #8

    Eh vänta lite nu! Bara för att man kan franska så betyder det inte att spanska blir lättare att lära!! Detta är helt individuellt!!!!
    Jag har spanska som modersmål och pratar flytande Franska(inte skolfranska,pappas mormor är av franskt ursprung ) och tyvärr ser jag mer likheter mellan spanska och Italienska än mellan Franska och Spanska!

    Sen måste jag säga att de svenskar jag känner som lärt sig spanska som vuxna talar språket skitbra!


    Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • Äldre 9 Aug 14:18
    #9

    Följ oss på instagram för att få ord och meningar på spanska.

    Användare:

    "Setalaspanska"

    Eller följ länken.

    www.instagram.com/setalaspanska/

Svar på tråden Spanska kurs