• Mamba

    Tråden fyller 2 år (Kristna se hit del 9)

    För 2 år sedan startades tråden som fortfarande står i full blom! Det är underbart att vi kan samlas över "nätet" och dela våra liv både i motgång och medgång!

    Alla kan bidra med något och tråden är av stor betydelse för många!

    Här har vi lite historik:

    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m3604203.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m3610849.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m4841147.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m6276292.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m13003227.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15767259.html

    *Det viktigaste med tråden är att den ska fungera som ett "andhål" eller oas eller vad man vill kalla det, där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro och upplevelser.*

    Du som har frågor som berör den kristna tron är välkommen att ställa dessa i en annan tråd som du själv startar, och länka in den här. Vi svarar gärna på frågor, men inte i denna tråd där vi helst vill slippa diskussioner o.dyl. Tack för att du visar din respekt för detta! Skrattande

    Då kör vi 3 månader till!

    Träfftråden: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21913309.html


    Mamma till Isak & Love
  • Svar på tråden Tråden fyller 2 år (Kristna se hit del 9)
  • HKL

    Hej hej, jag är här

    Förlåt att jag har inte varit inne här mkt, jag var förkyld förra vecka men nu mår jag bättre!

    Ska kika in på Träff-tråden...

  • hej hopp fallera

    Tack för nya tråden Mamba!

    Skall passa på och berätta om lite bönesvar med detsamma. Någon kanske minns att jag för ett par veckor sedan bad om förbön bl.a. angående strul med tjänstledighet. Min chef gick med på att bevilja ett års ledighet ifall en behörig vikarie hittas.
    Bönesvar 1: Nu har jag hittat en som passar perfekt. I morgon får vi veta om hon får jobbet. Hon har ett jobb från tidigare men vill hellre ha detta. Tack Gud!

    Bönesvar 2: Jag skickade in arbetsansökan till två ställen, på båda ställena ville de anställa mig direkt. Jag valde det som jag redan från början känt att var "mitt". Så Gud fixade jobb åt mig!

    Bönesvar 3: Vi pratade med maken om att ifall vi far vill vi ha en bra hyreslägenhet, gärna med balkong, diskmaskin och bilplats. Det fick vi och egen bastu till på köpet!!! (Bor ju i Finland... )Wow vilken mäktig Gud vi har!

    Nu väntar vi bara på det fjärde bönesvaret: att få vår ena bil såld.

    Det är helt otroligt att se hur konkret Gud hjälper ibland! Han är med också i praktiska saker. Så vi ska fortsätta be för varandra!

  • Robo

                               Hej!

                   Jag är också med !  Skrattande


    * Du omsluter mej på alla sidor och håller mej i din hand *
  • Rulltatullta

    Go morron

    Vad står fisksymbolen för?
    Kram Helene!

    Ps.Vägde mig på vårdcentralen härom dagen..har gått ner ner från 87,6 till 79 sen i Januari..är jätteglad


    Vi ger inte upp.....
  • O Hanna O

    ännu en stårlande dag...svensk sommar det är grejor de...Älsklingarna ligger och sover och jag håller på att städa...

    Be en bön för min kompis som ska på vul...oc se om bebben hänger med fortfarnade!

  • Karttu

    Tack för den nya TS och för att jag får vara med här!

    Tack Gud för Hej hopp falleras bönesvar!

    Vår familj är ju oxå inne i en beslutsprocess angående att flytta och sluta jobba (maken) och vi blir bara mer och mer osäkra på hur vi ska göra... Det + att jag har bf+3 idag gör mig jätteledsen och arg, helt utan tålamod och sånt. Löjligt kanske, men jag har blivit besatt av tanken på att förlossningen ska starta och har svårt att slappna av. (jag som lovat mig själv att inte bli sådan...)

    Hoppas ni får en fin vecka ni andra!

Svar på tråden Tråden fyller 2 år (Kristna se hit del 9)