• Anonym (Lukta­rilla)
    Äldre 5 Jul 10:55
    7991 visningar
    14 svar
    14
    7991

    Jättestark svettlukt i underlivet, hjälp!

    Hej!


    Jag luktar illa i underlivet, det spelar inte någon roll om jag nyss tvättat mig doften finns kvar ändå. Jag har provat med olika tvålar, oljor, ingen tvål, mer eller mindre könshår.
    Vet inte vad jag ska ta mig till. Känner mig väldigt illa till mods när det kommer till sex eftersom det kommer en sån stark svettdoft (om det nu är svett). Lukten tränger även igenom kläder ibland, så att jag när jag sitter på huk kan känna lukten. 
    Känner någon igen sig? Vet någon vad det beror på? Eller vad man kan göra för att få bort det, (vad det nu är)? 
    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Jättestark svettlukt i underlivet, hjälp!
  • Anonym
    Äldre 5 Jul 11:05
    #1

    Det kan inte vara en infektion?

    Jag ahde också en sån stark doft för ett par år sedan, sen åkte jag till gyn, inte för lukten utan helt annan orsak, men då hittade dom att jag hade infektion på vad de nu va.. Fick med hem salva som jag fick hålls med i en vecka/ 10 dgr sen va de problemet borta..

  • Anonym (ofräs­cht!)
    Äldre 5 Jul 11:54
    #2

    Jag har precis samma problem som TS! Skitjobbigt att hela tiden oroa sig för att nån annan ska känna lukten, känner oxå den själv ibland när jag hukar mig trots att det är nytvättat kanske en timme tidigare! Kan inte heller beskriva det bättre än "svettlukt". Detta kom sedan jag fick barn, har aldrig haft dessa besvär tidigare. Har inte tänkt på att det ev skulle kunna vara en infektion, kanske man skulle kolla upp det iaf? Kommer du ihåg vilken typ av infektion du hade "Anonym"?

  • Anonym
    Äldre 5 Jul 21:37
    #3

    Tror de va i äggstockarna, inte säker.. hmmm

  • Anonym (Lukta­rilla) Trådstartaren
    Äldre 6 Jul 14:11
    #4

    "Skönt" att se att jag inte är ensam om det här problemet. Jag har inte heller tänkt på att det kunde vara en infektion, måste väl söka mig till gyn då kanske.

    Fler som känner igen sig???

    Mvh

  • Anonym (Lukta­rilla) Trådstartaren
    Äldre 6 Jul 14:14
    #5

    Ska också tillägga att jag tror att problemet uppstod efter att jag fått barn. Men jag minns inte om det började redan efter 1:a barnet (-05) eller om det kom nu med det 2:a (-07).

  • Anonym
    Äldre 12 Jul 13:05
    #6

    Hej TS.
    Såg att du skrivit i min tråd "luktar starkt" och jag känner precis igen mig i det du beskriver i ts. Fast jag har inte fött några barn utan jag väntar mitt första. Fick du reda på vad det var för något?

  • Anonym (Lukta­rilla) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 13:22
    #7

    Nej, jag har inte kollat upp det ännu. Jag har hela tiden tänkt att det är något som ska gå över, men det har det inte gjort. Måste nog kontakta någon snart så jag får bukt med problemet.

    Jag har inte heller några flytningar och ingen klåda "bara" en väldigt stark lukt i underlivet. Lukten påminner om svett, en väldigt stark sådan, kan inte säga om den kommer från slidan men det tror jag inte. Likadant för dig?


    Anonym skrev 2007-07-12 13:05:30 följande:
    Hej TS.Såg att du skrivit i min tråd "luktar starkt" och jag känner precis igen mig i det du beskriver i ts. Fast jag har inte fött några barn utan jag väntar mitt första. Fick du reda på vad det var för något?
  • Anonym
    Äldre 12 Jul 13:25
    #8
    Anonym (Luktarilla) skrev 2007-07-12 13:22:36 följande:
    Nej, jag har inte kollat upp det ännu. Jag har hela tiden tänkt att det är något som ska gå över, men det har det inte gjort. Måste nog kontakta någon snart så jag får bukt med problemet. Jag har inte heller några flytningar och ingen klåda "bara" en väldigt stark lukt i underlivet. Lukten påminner om svett, en väldigt stark sådan, kan inte säga om den kommer från slidan men det tror jag inte. Likadant för dig?
    Njae tror inte heller att det är inifrån slidan riktigt men jag är inte säker utan det mer som att det blir den doften i trosorna utav att jag svettas, är ju så varm ute så ibland blir jag nästan blöt i trosorna har ju inte lukten efter jag sovit utan det är ju på dagen och mot kvällen den kommer. Man tycker ju att man borde ha någon klåda el flytningar om det vore nån infektion. Blri väl att kontakta BM om det inte ger med sig.
  • Anonym
    Äldre 12 Jul 15:19
    #9

    köp lactal(ror det heter så)på apoteket,det kan va obalans med phvärdet.
    Jag luktar öerhört mycket men jag är gravid så det e därför.

  • Anonym
    Äldre 12 Jul 15:24
    #10
    Anonym skrev 2007-07-12 15:19:55 följande:
    köp lactal(ror det heter så)på apoteket,det kan va obalans med phvärdet.Jag luktar öerhört mycket men jag är gravid så det e därför.
    Jag är oxå gravid och var och köpte lactal idag. Har du prövat lactal el?
  • Äldre 12 Jul 17:01
    #11

    Låter som bakteriell vaginos, gå till gyn så kollar de upp och du får medicin (på recept som hjälper, antibiotika)... Och sluta genast med tvål, det kan göra att problemen ökar


    Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Anonym
    Äldre 12 Jul 17:09
    #12
    Banana82 skrev 2007-07-12 17:01:53 följande:
    Låter som bakteriell vaginos, gå till gyn så kollar de upp och du får medicin (på recept som hjälper, antibiotika)... Och sluta genast med tvål, det kan göra att problemen ökar
    Jag pratade med min bm idag och har samma besvär som ts och hon sa att hon inte trodde att det var det eftersom att då brukar man oftast ha mer flytningar. Ts skriver ju även att hon inte har några flytningar alls.
  • Anonym
    Äldre 12 Jul 18:47
    #13

    jag har oxå fått en väldigt stark lukt från underlivet helt plötsligt d går igenom trosor o byxor o stinker väldigt illa...tycker jämt jag känner doften komma o är rädd att andra ska känna oxå.....ska köpa lactal jag oxå har använt d förut o d har hjälpt då....ska bara orka pallra mig ner till apoteket först.

  • Wed 11 Sep 2019 21:08
    #14

    Jag har samma problem tror jag, jag är 12 år och har inte fått mens än, det luktar lite som fotsvett blanfat med flytningar, har haft fotsvamp en vecka innan jag märkte det här, är orolig behöver hjälp nån som vet nåt? Tacksam för svar!!

Svar på tråden Jättestark svettlukt i underlivet, hjälp!