• Äldre 20 Jul 23:02
    51981 visningar
    236 svar
    236
    51981

    Hur länge är det okej att ha fest/hög musik i lägenhet en fredagskväll?

    Fan, vad jag är trött på mina grannar! Jag vill soooova nu!


    Gravity always wins
  • Svar på tråden Hur länge är det okej att ha fest/hög musik i lägenhet en fredagskväll?
  • Äldre 20 Jul 23:03
    #1

    Det beror på.. jag valde 00 men det är då om man har fest ibland.. Inte om det sker varje helg året om..


  • Äldre 20 Jul 23:03
    #2

    till tolv tror jag att det är ok. Har de förvarnat eller? Normalt sett så sänker man ju volymen efter 22. Det har ialla fall jag gjort när jag har haft hemmafest, och även förvarnat om att det kommer bli lite högljutt.

  • hejlis
    Äldre 20 Jul 23:04
    #3

    22. Max 23. Ngn enstaka gång. Tycker jag. Vill man ha högljudd fest el. liknande  längre får man hyra en lokal tycker jag, eller flytta till fristående hus...

  • Äldre 20 Jul 23:05
    #4

    Nej, de har inte förvarnat. Det är superlyhört i vårt hus (gammalt trähus från sekelskiftet)


    Gravity always wins
  • Ztampe
    Äldre 20 Jul 23:05
    #5

    Hos det bostadsbolag jag bor hos står det att det ska vara tyst mellan 22.00- 06.00.
    Brukar stå på hyreskontrakten.

  • Äldre 20 Jul 23:06
    #6
    Ztampe skrev 2007-07-20 23:05:45 följande:
    Hos det bostadsbolag jag bor hos står det att det ska vara tyst mellan 22.00- 06.00.Brukar stå på hyreskontrakten.
    Det är en privat hyresvärd
    Gravity always wins
  • lilaki
    Äldre 20 Jul 23:07
    #7

    Är det en engångsföreteelse så tycker jag att det är ok fram till typ midnatt någon gång.
    Annars tycker jag generellt att man ska vara tämligen störningsfri från 22.

  • Äldre 20 Jul 23:09
    #8
    Trinity78 skrev 2007-07-20 23:05:27 följande:
    Nej, de har inte förvarnat. Det är superlyhört i vårt hus (gammalt trähus från sekelskiftet)
    dålig stil tycker jag i alla fall. Speciellt när det är lyhört. Hoppas att de sänker volymen snart så du får sova! annars får du knacka på.
  • Äldre 20 Jul 23:10
    #9

    Ja, jag går snart dit och ringer på De får fram till kl 23.30 på sig.


    Gravity always wins
  • Äldre 20 Jul 23:12
    #10

    Rösta 22 men det beror helt på ljudnivån.I våran förra lägenhet hade vi en man som lirade dansband.Vi kunde sitta i våran lägenhet och sjunga med , det hördes flera gårdar bort.Han spelade mycket på dagarna men även på kvällen.Vilket nu har resulterat i att han blivit vräkt.Om man nu ska ha fest som ska man varna sina grannar och spela med förstånd!Har aldrig riktigt fattat varför man ska spela så högt , det kan ju inte vara så lätt att prata på festen om man nu lirar för hela huset.


    (¯`°?.¸ ღ Neo 051211 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Hur länge är det okej att ha fest/hög musik i lägenhet en fredagskväll?