• Anonym (oroli­g!!)
    Äldre 22 Jul 12:38
    228732 visningar
    481 svar
    481
    228732

    Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!

    Hej!

    Jag har fött barn för 10 dagar sedan, jag har haft dubbelslag/extraslag på hjärtat förrut i perioder, men då bara några dubbelslag då och då, sen har dom försvunnit.

    Igår åkte jag till akuten för att hjärtat slår extraslag 20 ggr per minut, alltså var 5:e slag, ibland ännu oftare.
    Jag fick ta massa prover och EKG och träffade en hjärtläkare.
    Han tyckte att det var lite mång extraslag för att var normalt och jag ska få göra arbets EKG och ultrsljud.

    Själv undrar jag om det har med allt som händer i kroppen att göra så här 10 dagar efter förlossning och amningen och allt.

    Även fast han har sagt att jag inte ska vara orolig i dagsläget så kan jag inte tänka på nåt annat och går hela tiden och känner efter.
    Men hjärtat hoppar där inne precis hela tiden så det är inte så lätt.

    Undra om någon annan har upplevt att ha så mycket dubbelslag under så lång tid?

  • Svar på tråden Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!
  • Anonym (oroli­g!!) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 22:33

    Hej!

    Mira, idag har jag haft en riktigt omöjlig dag, värre än på väldigt länge, har haft massor av extraslag vartannat slag.
    Det är så läskigt, jag blir alldeles trött och det känns som jag inte kan andas ordentligt, det känns som mitt hjärta slår lång ner i maggropen, USCH!!!
    Brukar också bli värre när jag lägger mig.
    Jag har ju haft några bra dagar helt utan extraslag under dagtid, helt ortoligt skönt.
    Men så kommer det här.
    Jag gick också en långpromenad i morse och det kändes jättebra och efterråt så var hjärtat bra ett tag, men efter ett par timmar så började det slå extraslag vartannat slag, så har det hållt på nästan hela dagen, känner mig helt slut!

    Ondella, vad skönt att UL såg bra ut!

    I morgon ska jag försöka träna lite igen, men efter en sån här dag blir man ju rädd för att gå och träna

    Nu har jag startat en fortsättningstråd till denna, den heter "fortsättningstråd för oss med mycket extraslag", den ligger i känsliga rummet och kroppsligt.

    Är det någon som kan lägga in den här, så all hittar?
    Har gjort det förrut, men kommer inte ihåg hur jag gjorde, lite puckad när det gäller sånt

  • Sqti
    Äldre 9 Oct 22:38

    jag fick hjärtklappning eller nåt liknande när jag åt p-piller. slutade direkt när jag böjade få detta och det höll i sig av och till i ca 6 år efteråt. Nu verkar det ha slutat eftersom jag inte har haft det under 1 helt år, sen jag blev gravid i september förra året. jag kollade aldrig upp det, var rädd eftersom min faster dog 46år gammal av att hon hade fel på hjärtat. men jag hoppas det ordnar sig för dig och att det bara är utmattning och inget farligare.

  • Anonym (oroli­g!!) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 22:43

    sgit, hur har det varit under graviditeten?
    Jag har hoppats på att det har med hormonerna i kroppen så här efter graviditeten och förlossningen som gör att jag haft det så här.
    Hoppas du mår bra nu, du måste också ganska nyligen fått barn?

  • Tilt
    Äldre 9 Oct 22:46

    Hej på dig TS, va tråkigt du haft en dålig dag idag =(
    Det har faktiskt jag med. Vaknade inatt av värsta smällen utanför huset här, kunde inte somna om sen... så hjärtat har fladdrat hela dagen lite hur det vill, skitjobbigt.

    Hoppas det släpper efter för dig imorgon, det har ju gjort det förut, försök hitta din braiga inställning igen!

  • Sqti
    Äldre 9 Oct 22:51

    jo, under graviditeten har allt funkat perfekt. inte ett enda extraslag. jag fick dottern i juni så hon blir snart 4 månader. det har inte hänt nåt konstigt under den här tiden heller. idag var jag ute och gick och blev yr men det beror nog på annat som tex vätskebrist eller nåt annat odramatiskt .
    min faster som jag berättade om föddes med hjärtfel och blev opererad för det som bebis men sen så blev hon dålig typ 3 månader innan hon dog. och läkarna visste inte vad det var, de körde alla testerna och fick fram att hon hade hepatit men när obduktionen gjordes visade det sig att hon hade 2 hål i hjärtat. det medfödda och ett till som hon hade fått i sitt vuxna liv.

    inte meningen att skrämma upp dig, hon hade aldrig hjärtklappning eller så. har inte läst alla inläggen men vad har läkarna sagt hittills?

  • Anonym (oroli­g!!) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 22:54

    Tilt, ja, jag ska försöka hitta min braiga inställning igen
    Bara jag kan träna i morgon så känns det säkert bättre, det värsta är att jag känner att det kan vara en lite förkylning på väg och om jag känner mer i morgon så får jag nog hoppa träningen.
    men jag hoppas verkligen jag kan gå, vet att jag mår så bra om jag kan träna.
    Hoppas ditt hjärta också lugnar ner sig tills i morgon.
    Kram!

  • Estere­lla
    Äldre 10 Oct 13:29

    Länk till nya tråden.

    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m25727982.html


    Cogito, ergo sum
  • Anonym (oroli­g!!) Trådstartaren
    Äldre 10 Oct 14:01

    Estrella, vad bra, då flyttar vi, det är lika bra innan det är för sent!!
    Häng med ni andra!!!

  • Thu 4 Jan 20:14

    Hej. Är den här tråden fortfarande levande?
    en till här med extraslag som man aldrig någonsin verkar kunna vänja sig vid. 


    Jag har dock bara fått göra vanligt ekg och fått förklarat för mig att det är normalt med extraslag. 


    Har en historia (likt många av er) med PÅ och vad jag tror är GAD.. Jag börjar sakta men säkert bli symptomfri från mina andra ångestrelaterade besvär. Har ju dock kvar dessa förbaskade extraslag som är som värst på morgonen. 


    Ska erkänna att jag har långt ifrån lika jobbigt som ni som har det dygnet runt.. vet inte hur ni klarar er psykiskt. 


    Har ni märkt av om det kan vara hormonrelaterat? 


    Jag har hypotyreos och PCOS, varit på andningsmassage vid flera tillfällen och tack vare bättre andning så syresätter jag mina organ bättre och har i sin tur gjort att jag nu äter för mycket Levaxin. Trappat ner på den nu och går på uppföljande provtagningar. Vill tro och hoppas att mina extraslag blivit värre pga för mycket levaxin. Men jag har ju haft extraslag i många år (10 år säkert..) men absolut inte så mycket som jag har nu.  


    Jag är en tvåbarnsmamma som jobbar heltid med redovisningsekonomi. 


    Svårt att få med allt här på en och samma gång. Detta är mest ett rop på om den här tråden fortfarande är aktiv. Vet inte vilket år tråden skapades, ser inte det på mobilen?

    Så, hur har det gått för alla er?
    Tråkigt nog skönt att läsa att man inte är ensam.. 

    Kram till er alla. 

  • Thu 4 Jan 20:21

    Tråden skapades år 2007 så den är nog inte aktuell längre. Man kan se när tråden skapades om man citerar inlägget.

  • Thu 4 Jan 20:59
    RaYzLeR skrev 2024-01-04 20:21:48 följande:

    Tråden skapades år 2007 så den är nog inte aktuell längre. Man kan se när tråden skapades om man citerar inlägget.


    Oj 2007, haha.. Tack ska du ha för att du svarade 😊 Allt gott!
Svar på tråden Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!