• Anonym (ont)
    Äldre 27 Jul 19:12
    530 visningar
    3 svar
    3
    530

    Inflamation i underlivet

    Hej..
    Finns det någon här på FL som vet något om vad som kan göras åt att man får upprepade underlivs inflamationer" Livmorders inflamation".
    Jag får det flera gånger om året och varje gång jag går till läkaren görs prover på könssjukdommar som jag inte har och så visar det att jag har en inflamation som måste behandlas med två olika penecilin. sedan görs inget mer än det tills det är dax för nästa besök där prover upprepas..Jätte pinsamt att behöva ta imot en massa fårgor om sex livet och så..Jag har då haft samma man i 6år  nu och min man är inte otrogen därav inga sexuella överförbara sjukdomar som ger detta besvär.
    Det är oftast i samband med mens som jag blir sjuk i detta..
    Jag får feber en tryck känsla i underlivet över urin blåsan och mår inte alls bra..
    Vi har barn och vill inte ha några fler.
    Så kanske jag kunde begära att livmorden tas bort men var kan jag begära det eller vad tror ni gyn gör..Jag är inne på min tionde inflamation nu på 2är och det känns så hopplöst och pinsamt att söka för det..
    Vist är det lite lustigt att GYN läkaren inte utreder mig mer...eller ska bara penecilin ges och sedan är det bra..
    Jag vet inte om någon här kan svara på mina frågor men minsta lilla svar skulle värkligen hjälpa..Kanske ni känner till en vän er själv eller någon  i detta som kanske varit med om något liknande och kan dela med er om vad som gjordes då..
    Stort tack i förhand..
    Om detta inlägg har hamnat på fel Forum så hoppas jag att den flyttas till rät då jag inte vet var den bör ligga..

  • Svar på tråden Inflamation i underlivet
  • Anonym (Andra­)
    Äldre 29 Jul 11:20
    #1

    Jag har samma problem. Tror jag just fått min andra infektion sedan i januari. Har också behandlats med penicillin, samt att spiralen tagits ur. Nu tror jag infektionen kommit tillbaka, har inte feber men i övrigt som du beskriver. Får ringa gyn imorgon. Jag vet inte heller vad det kan bero på, är gift och har barn, inga könssjukdomar och misstänker inte min man för några heller.

  • Anonym (ont) Trådstartaren
    Äldre 3 Aug 16:05
    #2
    Anonym (Andra) skrev 2007-07-29 11:20:04 följande:
    Jag har samma problem. Tror jag just fått min andra infektion sedan i januari. Har också behandlats med penicillin, samt att spiralen tagits ur. Nu tror jag infektionen kommit tillbaka, har inte feber men i övrigt som du beskriver. Får ringa gyn imorgon. Jag vet inte heller vad det kan bero på, är gift och har barn, inga könssjukdomar och misstänker inte min man för några heller.
    Hoppas du är okey och att inte infektionen kom tillbaka..jag har just avslutat en kur nu så jag hoppas att slippa detta en tid nu...Men vist är det jobbigt att ha det känsligt där nere och att behöva gå på gynundersökning för att då penecilin..Jag vet nu precis hur detta jobbiga känns nu så det är lite som att skratta att alla prover ska göras om och om igen utan att jag får någont svar om varför det blir så här..Något är säkert i alla fall jag kan vara 1000000000000000000% säker på att jag inte har någon form utan könssjukdom...hihi
  • Anonym (ont) Trådstartaren
    Äldre 6 Aug 14:08
    #3

    puff..


    Ingen här som känner igen sig och vill dela med sig om sina erfarenheter..?


    tack i förhand..

Svar på tråden Inflamation i underlivet