• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • nublu

    Trodde väl att ni skulle gilla det. Schysst att bo nära Himmelbit och de andra smålänningarna + att man har Mollys Hus inom räckhåll.

  • Det ljuva livet
    mimmamum skrev 2007-09-22 19:04:46 följande:
    Det första förslaget kändes lite för rörigt med ljuslingan, tror spegeln gör sig bäst där "naken"!
    Håller med dig! Det var inte tänkt att den skulle hänga där från början. Jag hängde den där i väntan på en kontakt i hallen och sen blev den kvar. Det var Ängskogensblomma som sa till mig igår att jag skulle flytta på den.
  • mimmi006

    Ojoj... om vi inte hade hus hade vi varit aspiranter. Svärföräldrarna och Moster Mallas hade lockat en del också ! Och Himmelbit och gänget förstås *hihi*!


    nublu skrev 2007-09-22 18:47:18 följande:
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4För att fresta alla husletare i tråden.
  • knyttis
    LissAnna skrev 2007-09-22 09:34:58 följande:
    Loppisbordet är målathemmapalandet.blogspot.com
    Fint!
    Malwa skrev 2007-09-22 09:55:13 följande:
    Godmorgon alla vita vänner! för första gången på länge vaknade jag med en "glad" känsla i kroppen! Har känt mig allmänt nere ett bra tag nu, vi bygger ju nytt hus och visst är det spännande, men samtidigt gör det att sambon och jag nästan inte hinner ses om dagarna + att jag tar hand om våra barn hela tiden. Och det är jobbigt att vara småbarnsmamma! vilket de flesta av er känner till? (fast det ska man ju helst inte erkänna).jaja i vilket fall som helst så åker sambon till london idag och då borde jag ju vara ännu mer ledsen, men idag kommer min kära mamma och hennes sambo och barnvaktar åt mig. Så jag ska bara ta hand om mig själv idag, + att jag ikväll ska på ladies night i globen med jobbet, ska bli sååå roligt!Sen att jag kan kolla i vita hemtråden och önska mig en massa fina saker samt få en massa rolig inspiration gör ju inte saken sämre!Kram på er alla! från en superglad Jennie
    Va roligt att du får en egen dag! Ladies night - är riktigt avis på dig!
  • INOX
    mimmamum skrev 2007-09-22 18:48:48 följande:
    INOX, jag blev väldigt förtjust i vovvens leksaksförvaringskorgar (lååångt ord).är de nyligen inhandlade på Åhlens?Nu var jag och handlade lite gott till ikväll, loppispengarna gick nästan åt! Lite goda ostar, kexer olika röror, godis, chips och massa annat smakskigt, det tycker jag att jag är värd efter en hård dags försäljining!
    Jag köpte dem igår! Kostade 65 kr styck. Ska egentligen vara papperskorgar tror jag. Fanns i svart, vitt och lila vad jag kunde se. Är gjorda i plast.
  • knyttis
    fålen skrev 2007-09-22 14:06:29 följande:
    Åh vad fina hem ni har allihop. Jag har varit inne hos många av er och snokat och fått massor av insperation och skaparglädje, stort tack.Min bloggmapp i favoriter har blivit knööökfull med tiden.Jag har precis skaffat kamera och ska så snart som möjligt lägga upp lite bilder av mitt hem så får ni snoka tillbaka.
    VÄLKOMMEN - ser fram emot bilder!
  • vårsol

    Haha, jag hade missuppfattat det hela... det var inte 40 ton hö utan 4... lite skillnad va!? Hehe, de var klara på 40 minuter

    LCroft - fin skål!

    Skogsstjärnan - kaklet ser fint ut. Vad ska ni har fog?

    VSM jag tyckte slingan var finast på den stående spegeln för där fanns inte lika mkt grejer som vid den andra spegeln och då blir slingan lite mer framträdande.

    INOX vad fint du gjort det i gästrummet. Om det ibland kommer gäster som har barn så är det väl jättebra om där finns en barnsäng? (En sån där papperskorg från Åhléns har jag med, de är fina tycker jag. Jag har arbetsplatsens sladdar i min.)

Svar på tråden Vita hem del 5