• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Skogsstjärnan

    Kajsa: Jättefina saker du har bloggat om!

    Mimmamum: Gör du så fina tårtor är du välkommen hem till mig 31 januari Kika in till JFL om du vill ha inspiration! Hon är jätteduktig på tårtor!

    Gemelli: Kul att du är tillbaka

    Sunmaid: Jag beklagar det tråkiga

  • Skogsstjärnan
    malins79 skrev 2007-09-24 18:39:05 följande:
    Meeeen, det skulle väl varit din man som skulle städat!Sådana böter är så himla onödiga. Man kunde haft betdydligt roligare för 140 Eur
    Precis...

    Men men... Jag kommer att använda det mot honom som utpressning istället nu då jag vill ha något
  • vårsol

    Sunmaid - å så tråkigt! Kram!

    Skogsstjärnan - se det positivt, nu har du 140 euro att lägga på något som är helt onödigt du med!

  • betti
    sunmaid78 skrev 2007-09-24 17:45:13 följande:
    Har försvunnit härifrån ett tag då min sambo kommit på att han vill separera.................................Hur livet kan ändras från dag till dag.......Återkommer då jag landat lite...
    Vad tråkigt!
    Vet hur du känner dig.
  • Kajsa M

    WOW! Måste prata med min kompis!


    malins79 skrev 2007-09-24 18:36:05 följande:
    Jag vet inte riktigt men jag tror att han varit uppe och gått lite.
  • Skogsstjärnan

    vårsol: Hihi. Ja om man fick tänka så

    Såg på ett program för någon kväll sedan där folk med väldiga kreditbekymmer fick hjälp. Där tvingade programledaren människorna att kasta lika mycket pengar som de betalade i ränta varje månad. Pengarna gick liksom upp i rök precis som vilken annan månad som helst, men nu blev det lite tydligare för dessa människor. De blev ganska ställda. Tänk om jag skulle köpa något bara för migför de pengarna och säga: Jag valde det och han valde böter

  • Hanna E
    sunmaid78 skrev 2007-09-24 17:45:13 följande:
    Har försvunnit härifrån ett tag då min sambo kommit på att han vill separera.................................Hur livet kan ändras från dag till dag.......Återkommer då jag landat lite...
    Nej så tråkigt!! Åhh massa kramar från mig gumman...
Svar på tråden Vita hem del 5