• Vira84
    Äldre 21 Aug 14:50
    15492 visningar
    197 svar
    197
    15492

    Modifast!?!?

    Hejsan alla glada!

    Jag har precis börjat med modifast och undrar om det finns någon mer här inne som också försöker gå ner i vikt med hjälp av modifast.

    Eller kanske någon som har använt sig av denna metod förut, Hur mycket gick ni ner? hur mådde ni? mm.

    Tacksam för alla svar: Jenny

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-30 12:29:49:
    Jag har förstått att det är ganska många här inne på familjeliv som går eller har gått på Modifast diet och tänkte därför föreslå att vi kanske kan sriva av oss lite grann här inne allihopa. Alla kan ju behöva lite pepp från tjejer och killar i samma situation. Några lite lättare kramar från mig

  • Svar på tråden Modifast!?!?
  • Rabies
    Äldre 21 Aug 15:25
    #1

    En nedgång genom modifast yttrar sig oftast genom förlust av vatten och muskelmassa, tyvärr. Komplettera modifasten med små mängder olja och proteintillskott.

  • Vira84
    Äldre 21 Aug 15:27
    #2

    ok funkar det? Vad ska man ta för olja? Går jag inte upp i vikt då?

  • Vira84
    Äldre 21 Aug 15:48
    #3

    puff puff

  • Vira84
    Äldre 21 Aug 18:59
    #4

    puffar

  • Rabies
    Äldre 21 Aug 20:16
    #5

    Du måste tillföra fett för att kunna förbränna fett. Tillför du inget fett kommer kroppen märka av det och spara in på fettreserverna eftersom den tror att du svälter (vilket du iofs gör), och istället bryta ner muskler. Rapsolja är vad jag brukar använda. Och vi talar alltså inte om några jättemängder.

  • Rabies
    Äldre 21 Aug 20:23
    #6

    Jag kan tillägga att en matsked olja innehåller ca 170kcal, det är alltså små mängder energi du tillför. 4 påsar modifast ger 880kcal vilket är OTROLIGT lite energi. Att lägga till 2 matskedar olja gör absolut ingen skada, och du kommer troligtvis gå ner ca 1kg/v ändå.

  • S u n s h i n e
    Äldre 22 Aug 02:38
    #7

    Jag tycker inte du ska tillföra någonting! Allt det som din kropp behöver finns i Modifastpåsarna. Jag kommer själv att börja med Modifast snart och kommer att leva på det under tre månader, och min dietist på sahlgrenska har sagt att jag absolut inte får inta något annat för att det påverkar viktminskningen, dessutom ökar det suget och hungerkänslan.

    Hur länge har du kört? Är det första gången? Hur känner du dig?

  • Vira84
    Äldre 22 Aug 09:23
    #8

    Idag börjar jag på riktigt kan man säg. Igår tog jag en påse bara för att smaka. Jag har varit lite rädd att det skulle smaka illa.

    Det är första gången jag testar detta och jag tänkte prova att gå efter vad som står på modifasts hemsida. Jag har kanske inte karakrär nog att äta det längre än 7 veckor men man ska väl hälst ha kontakt med en dietist om man ska äta under längre perioder.

    Så hittils bår jag bra men som sagt jag har bara ätit (frukost) haha.

  • Lobos mágico­s
    Äldre 22 Aug 09:29
    #9
    Rabies skrev 2007-08-21 15:25:11 följande:
    En nedgång genom modifast yttrar sig oftast genom förlust av vatten och muskelmassa, tyvärr. Komplettera modifasten med små mängder olja och proteintillskott.
    Det där skriver jag under på. Jag prövade modifast nu efter jag fött barn. Gick ner 3kg på knappt tre veckor, men gick upp allt på en helg med vanlig mat.
  • Vira84
    Äldre 22 Aug 10:07
    #10

    Lobos mágicos skrev 2007-08-22 09:29:07 följande:


    Det där skriver jag under på. Jag prövade modifast nu efter jag fött barn. Gick ner 3kg på knappt tre veckor, men gick upp allt på en helg med vanlig mat.
    Inte roligt att höra men jag vill nog ändå försöka. Jag är en av dem som vill skaffa mig en egen uppfattning innan jag uttalar mig.

    Men tack för inlägget jag vill ju veta både bra och dåliga sidor med modifast!

    Och märker jag att det inte händer så mycket de första tre veckorna så ska jag tänka på vad du sagt coh överväga att avbryta dieten!!
Svar på tråden Modifast!?!?