• FannyJ­akoboc­hJuliu­s
    Äldre 27 Aug 18:08
    7579 visningar
    18 svar
    18
    7579

    www.birthday.se

    är det inte konstigt att en sida som www.birthday.se får lägga upp information som adress osv på sin sida.. utan att fråga om lov. om man dessutom har hemligt nummer osv överallt annars?? :-s

  • Svar på tråden www.birthday.se
  • Sofia t
    Äldre 27 Aug 18:09
    #1

    Sånt går att ta reda på även om du har hemligtnr.

  • Äldre 27 Aug 18:10
    #2

    Det är inte så konstigt eftersom adress etc är offentliga uppgifter. (om man inte har hemliga då)

  • Jasusu
    Äldre 27 Aug 18:10
    #3

    Det är offentlig information.


    Det är ju lika lätt att ringa eller gå ner till skatteverket för att få fram samma info
  • FannyJ­akoboc­hJuliu­s
    Äldre 27 Aug 18:17
    #4

    ja, och det är ju skitkonstigt bara de... men den här sidan gör de mkt enklare :-S och ja, vad har en födelsedag med adressen o göra... :-S

  • Sofia t
    Äldre 27 Aug 18:19
    #5

    Fast det är ganska enkelt att lyfta telefon och få reda på adress personnr om du vart gift med vem o så vidare me. Ja man kanske vill skicka blommor eller ett födelsedagskort?

  • Jasusu
    Äldre 27 Aug 18:19
    #6

    Så att man ska kunna skicka grattis kort kanske?

  • FannyJ­akoboc­hJuliu­s
    Äldre 28 Aug 08:35
    #7

    tycker ändå de e läskigt... en väninna till mig är helt förstörd över de här. Hennes föredetta var en rätt så farlig kille, och det är läskigt att han kan hitta henne hur lätt som helst. o tar man bort just den informationen från andra internetställen där man iallafall har valet att välja själv, då är de ju fel att en annan sida inte respekterar de.

    jo, och det är fel också. man borde införa att man får komma in o hämta eller något, i utbyte mot informationen om vem man e isf!! man borde ha ett eget val!!!

  • Sofia t
    Äldre 28 Aug 16:01
    #8

    Ja men sverige är en öppen bok. Skrämmande att det är så många som inte inser det.

  • FannyJ­akoboc­hJuliu­s
    Äldre 28 Aug 19:04
    #9

    ja verkligen... inte för att jag själv lider utav de, men det finns ju faktiskt människor som springer in i dåliga människor som sen inte låter dem vara :-S

  • Sofia t
    Äldre 28 Aug 19:07
    #10

    Ja visst finns det det. Tyvärr kan man inte göra så mycket åt det mer än att va försiktig..

  • javala­dy
    Äldre 28 Aug 23:27
    #11

    Det finns fler sidor än birthday.se som visar adresser. Exempelvis Ratsit.se visar också adress medan e-information.se visar postnummer och postadress.

  • Äldre 28 Aug 23:30
    #12

    Men syns adressen verkligen om man lever med skyddade uppgifter? Min syrra gör det och hon finns inte i något officiellt register och vi har verkligen letat


    Och åren går...
  • FannyJ­akoboc­hJuliu­s
    Äldre 29 Aug 06:21
    #13
    Dimitra skrev 2007-08-28 23:30:28 följande:
    Men syns adressen verkligen om man lever med skyddade uppgifter? Min syrra gör det och hon finns inte i något officiellt register och vi har verkligen letat
    har hon skyddad identitet?? eller bara skyddat nummer från eniro etc? via skatteverket måste man väl ändå kunna personnumret för att få info??? har för mig de...
  • Äldre 29 Aug 11:53
    #14
    FannyJakobochJulius skrev 2007-08-29 06:21:46 följande:
    har hon skyddad identitet?? eller bara skyddat nummer från eniro etc? via skatteverket måste man väl ändå kunna personnumret för att få info??? har för mig de...
    Hon har skyddad identitet och vi har inte lyckats få hennes uppgifter nånstans. Inte ens personalen på hennes bank får fram adressen.

    Lever man med en så farlig expojkvän som din väninna gör så finns det ändå möjlighet att försvinna från de flesta register, bara så att hon vet
    Och åren går...
  • Äldre 29 Aug 16:14
    #15

    Har man skyddad identitet så har man, dvs ingen ska kunna få reda på det.

  • danitr­a
    Äldre 29 Aug 16:16
    #16
    FannyJakobochJulius skrev 2007-08-29 06:21:46 följande:
    har hon skyddad identitet?? eller bara skyddat nummer från eniro etc? via skatteverket måste man väl ändå kunna personnumret för att få info??? har för mig de...
    Skyddat nummer från eniro? Hur menar du då?
  • Äldre 29 Aug 16:17
    #17

    På skatteverket kan du får reda på ens personnr, adress och namn..
    Man e inte hemlig någonstans!

  • Äldre 30 Aug 08:10
    #18
    Lilla Linda skrev 2007-08-29 16:17:44 följande:
    På skatteverket kan du får reda på ens personnr, adress och namn..Man e inte hemlig någonstans!
    Jodå. Har man skyddade personuppgifter syns man inte. INte ens hos polisen. (endast hos rikskriminalpolisen)
Svar på tråden www.birthday.se