• en blev två
    Äldre 13 Sep 14:13
    22275 visningar
    11 svar
    11
    22275

    Vad heter Kassler på Engelska?

    och någon som vet om det finns i Storbritanien? Har letat men aldrig lyckats hitta det.

  • Svar på tråden Vad heter Kassler på Engelska?
  • Äldre 13 Sep 14:20
    #1

    jadu.. Har inte hittat det har i USA heller.. men rokt flaskkottlett smakar ungefar likadant.. Sa prova det? Om du kan hitta det..

  • miabab­ia
    Äldre 13 Sep 14:25
    #2

    har inte hittat kassler i England-tyvärr-

  • lolou
    Äldre 13 Sep 14:28
    #3

    gammon är nog närmast.

  • lolou
    Äldre 13 Sep 14:29
    #4

    har sett det på tesco. min irlänska svärmor serverar det rätt ofta...

  • maccie
    Äldre 13 Sep 16:45
    #5

    Det heter Smoked Gammon Joint är jag säker på. De säljer kassler på Lidl också (billigt), kommer inte ihåg vad de kallar det men det ligger vacuumförpackat bland smörgåspåläggen.

  • Äldre 14 Oct 06:02
    #6

    Jag har letat som en tok och försökt förklara för killen min hur det ser ut och var det är. Det är ju lite granna som Canadian Bacon till utseende/smak.. men rökt fläsk kotlett är nog det närmsta man kan komma .

  • jsmfb
    Äldre 14 Oct 09:38
    #7

    Gammon är nog det närmaste men den brukar väl inte ligga i nät som vår kassler.

    Lidl är ju också bra när det gäller korv, jag avskyr squishy korvar som säljs i vanliga butiker.

  • Rutiga Rutan
    Äldre 14 Oct 16:00
    #8

    Jag har sett kassler liknande bitar på Tesco - i nät och allt. Det är smoked gammon oftast lite "finare". Brukar ligga i Bacon hörnan. Enda skillnaden är att den inte går att äta rå utan måste tillagas.

  • cornel­ias mamma
    Äldre 1 Dec 01:38
    #9

    Den KASSLER du menar.....finns ju tyvarr endast i Sverige!

  • Karins­ki
    Äldre 1 Dec 12:16
    #10

    Jag tror att det finns kassler i polska delikatessbutiker. Jag har sett nagot som liknar, ska fraga om jag far smaka nasta gang och rapportera i traden.

  • Äldre 26 Sep 16:10
    #11

    Hittade detta på en annan sida...


    lightly smoked pork loin

    Tror att detta är nära som sjutton. :D

Svar på tråden Vad heter Kassler på Engelska?