• WhiteT­rash
    Äldre 14 Sep 09:07
    25134 visningar
    193 svar
    193
    25134

    ** Pimp My Hyresrätt ** Del 4

    Redan är det dags för den fjärde tråden!

    Del ett finns här: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m15135050.html
    Del två finns här: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m18322372.html
    Del tre finns här: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m21799317.html

    Alla vi som bor i hyresrätter men ändå gillar att inreda och fixa till våra hem samlas här.

    I den här tråden kan vi tipsa varandra, utbyta erfarenheter, diskutera vad man oftast får och inte får göra i sin hyresrätt, osv. Kom gärna med förslag och frågor om allt som har med inredning och renovering att göra.
    Så, välkomna alla hyresrättsboende inredningsfreaks!

    I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neonrosa tapeter med senapsbrun bord!

    Liten länklista på bra sidor:
    Möbler:
    www.ellos.se
    www.ikea.se
    www.em.com
    www.bqofsweden.com
    www.londonw8.se/Main.htm
    www.room.se
    www.mio.se
    www.svenssons.se
    www.inredabutiken.com
    www.svenskahem.se
    www.bromollamobler.se
    www.seatingconcept.com
    www.nilssonsisvedala.se
    www.olssongerthel.se
    www.skinnmobelhuset.se
    www.norrgavel.se
    www.harligahem.se
    www.thysells.se
    www.mobelmagasinet.se
    www.stalands.se
    www.mobelhuset.net
    www.ilva.se
    www.asko-mobler.se
    www.fogia.se

    Lakan, handdukar, tyger, gardiner:
    www.laredoute.se
    www.rollodin.se
    www.bemz.com
    www.hemtex.se
    www.jysk.se

    Inredningsdetaljer:
    www.africanow.se
    www.fridasgard.se
    www.favoritsaker.se
    www.inreda.com
    www.ljuvating.com
    www.mellmine.se
    www.wallies.com
    www.dixie.se/index.html
    www.ahlens.se

    Tapeter:
    www.intrade.se
    www.photowall.se
    www.midbec.se
    www.fiona-walldesign.com
    www.tapetterminalen.se
    www.tapetorama.se
    www.walldecor.se
    www.borastapeter.se
    www.decor-maison.se/dm.htm
    www.eco.se
    www.rusta.se/category.asp?kategori=Tapet%20%2...
    www.limohandtryck.se
    www.engelskatapetmagasinet.se

    Färg:
    www.nordsjoidedesign.se
    www.alcro.se

    För barn:
    www.sagostjarna.se
    www.blaelefant.se
    www.sisterlycklig.se
    www.vimsadekor.se
    www.barnlycka.se
    www.myfirstroom.se

    Affischer, tavlor:
    www.artprintcollection.com
    se.easyart.com/content

    Lakan, handdukar, tyger, gardiner:
    www.stoffochstil.se

    Inredningsdetaljer:
    www.kungsfarg.se/kakeldekor.htm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-15 19:11:12:
    Mer afficher, tavlor och även fotoförstoringar:
    www.crimson.se

  • Svar på tråden ** Pimp My Hyresrätt ** Del 4
  • Äldre 14 Sep 09:18
    #1

    Gör väl ett stort intramp här!

    Vill bli inspirerad utav er som har små badrum... det är dax att pimpa mitt badrum nu...

  • Äldre 14 Sep 10:10
    #2

    lägger i favoriter...
    i veckorna som kommer ska vi fixa klart allt här hemma! ska bli sååååå skönt.
    men vi är en bit på väg iaf "bara" bott här i 9 månader juh

  • Äldre 14 Sep 10:45
    #3

    Skuttar in och kikar här i nya tråden...

  • sonria
    Äldre 14 Sep 12:14
    #4

    Lägger till den här i favoriter på en gång nu också då!
    Är det förresten någon som har tips på någon snygg stor svartvit tavla från ikea?
    eller någon som har något sånt hemma.. i vardagsrummet eller så?


    ♥September♥
  • trollb­ottom
    Äldre 14 Sep 12:19
    #5

    sonria skrev 2007-09-14 12:14:55 följande:


    Lägger till den här i favoriter på en gång nu också då! Är det förresten någon som har tips på någon snygg stor svartvit tavla från ikea?eller någon som har något sånt hemma.. i vardagsrummet eller så?
    Om du vill ha något mer unikt så kan du fota en själv eller om du har någon vän som fotat en fin bild. Sen antingen kan du förstora den på duk eller bara förstora (så länge den är tagen med en bra kamera så att det inte blir för grynigt). För om man gör det via crimson (och nä, jag vinner inget på detta. Utnyttjar dom själv bara), de finns på nätet så blir det inte dyrt alls. De är superbilliga. Framför allt om man jämför med vanliga fotoaffärer.

    Det är iaf mitt tips :)
  • princi­pisess­an
    Äldre 14 Sep 13:56
    #6
    sonria skrev 2007-09-14 12:14:55 följande:
    Lägger till den här i favoriter på en gång nu också då! Är det förresten någon som har tips på någon snygg stor svartvit tavla från ikea?eller någon som har något sånt hemma.. i vardagsrummet eller så?
    inte så förtjust i ikeas utbud avtavlor.. känns lite som att hr man sett en har man sett alla.. men trollbottoms tips var ju bra.. annars så kan du ju spänna upp nåt tyg på en ram..
  • sonria
    Äldre 14 Sep 20:37
    #7
    m u m i n skrev 2007-09-14 13:56:32 följande:
    inte så förtjust i ikeas utbud avtavlor.. känns lite som att hr man sett en har man sett alla.. men trollbottoms tips var ju bra.. annars så kan du ju spänna upp nåt tyg på en ram..
    Ja jag känner också lite så faktiskt! Japp har funderat på det där, hittar dock inget snyggt tyg men får leta vidare..
    trollbottom skrev 2007-09-14 12:19:30 följande:
    sonria skrev 2007-09-14 12:14:55 följande: Om du vill ha något mer unikt så kan du fota en själv eller om du har någon vän som fotat en fin bild. Sen antingen kan du förstora den på duk eller bara förstora (så länge den är tagen med en bra kamera så att det inte blir för grynigt). För om man gör det via crimson (och nä, jag vinner inget på detta. Utnyttjar dom själv bara), de finns på nätet så blir det inte dyrt alls. De är superbilliga. Framför allt om man jämför med vanliga fotoaffärer. Det är iaf mitt tips :)
    tack för tipset.. ju billigare desto bättre! har varit inne på några såna hemsidor men det har varit lite väl dyrt, om man vill ha en stor tavla dvs! men ska kolla runt lite :)
    ♥September♥
  • trollb­ottom
    Äldre 14 Sep 22:14
    #8

    sonria
    Jo, det brukar vara rätt så dyrt. Vet inte vad crimson tar för duk men att förstora bilder är jättebilligt. Jag och min man har råd fast vi är fattiga som kyrkråttor. Vilket ju är roligt eftersom vi båda fotar och nu kan förstora våra egna bilder.

    Dessutom har dom en funktion som säger till om bilden kommer bli bra eller inte beroende på hur stor man vill ha. Säger den att den kommer bli halvkass går det utmärkt iaf. Men säger den att den kommer bli dålig så bör man lyssna.
    Det handlar ju om pixeltäthet. Är det en bild tagen med en för dålig kamera kommer det se superkasst ut när man förstorar. Så det är något man bör ha i åtanke bara.

  • WhiteT­rash
    Äldre 14 Sep 22:17
    #9

    Finns nån internetadress till detta crimson och fler inom samma "användningsområde"?
    kan lägga in i TS om nån är intresserad (jag är) så slipper vi söka en massa sidor bakåt i tråden


    trollbottom skrev 2007-09-14 22:14:43 följande:
    sonriaJo, det brukar vara rätt så dyrt. Vet inte vad crimson tar för duk men att förstora bilder är jättebilligt. Jag och min man har råd fast vi är fattiga som kyrkråttor. Vilket ju är roligt eftersom vi båda fotar och nu kan förstora våra egna bilder. Dessutom har dom en funktion som säger till om bilden kommer bli bra eller inte beroende på hur stor man vill ha. Säger den att den kommer bli halvkass går det utmärkt iaf. Men säger den att den kommer bli dålig så bör man lyssna. Det handlar ju om pixeltäthet. Är det en bild tagen med en för dålig kamera kommer det se superkasst ut när man förstorar. Så det är något man bör ha i åtanke bara.
  • trollb­ottom
    Äldre 14 Sep 22:18
    #10
Svar på tråden ** Pimp My Hyresrätt ** Del 4