• adams morsa
    Äldre 18 Sep 06:34
    18867 visningar
    18 svar
    18
    18867

    8 år och barnkalas, vad göra??

    Själv har min son inte kommit upp i den åldern än så jag har absolut INGEN ANING om vad 8 åringar brukar hitta på på kalas.
    I vilket fall så ska vi hjälpa till på min kusins kalas och vara lite "lekledare" men vad ska vi göra??

    Någon som har tips och idéer på vad vi kan sysselsätta dom med??

  • Svar på tråden 8 år och barnkalas, vad göra??
  • adams morsa
    Äldre 18 Sep 08:59
    #1

    *puff*

  • vimse
    Äldre 18 Sep 10:09
    #2

    Hej hej...min son är 8...han gillar Busfabriken så jag har nog tänkt att ha kalas där när han fyller 9 om det fortfarande är populärt!

  • vimse
    Äldre 18 Sep 10:11
    #3

    Fast d var nog inte riktigt svar på din fråga...men skattjakt..disco...karaoke....kanske!

  • SeTa
    Äldre 18 Sep 10:12
    #4

    Här är det hyrd film och pizza som gäller. Och "barnkalas" har han absolut inte!

  • adams morsa
    Äldre 18 Sep 13:37
    #5

    okej... pizza och hyrd film var ett bra alternativ. Fast får nog ha några aktiviteter först...

    skattjakt?? som sagt har ingen aning om nåt sånt!

    tipsrunda kanske?

    kalaset ska vara på en hyrd fritidsgård...

  • vimse
    Äldre 18 Sep 14:01
    #6

    Ja vet inte heller så bra *skrattar* men skattjakt typ få enkarta de ska följa ev ledtrådar å i slutet skattkistan med godispåsar!
    Fritidsgård borde d juh finnas mkt spel å såna grejjer...biljardbord osv d är juh kul:)
    Nä jag är rädd för at tjag inte hade ngr bra råd *skrattar*

  • adams morsa
    Äldre 18 Sep 14:14
    #7

    skattjakt efter godis var ju fiffigt!

  • tuggum­i
    Äldre 19 Sep 01:26
    #8

    Vi tänker låna gympa hallen i skolan!
    Nu när han fyller 8 år!
    Innan så har vi hyrten annan lokal som vi har haft disco i.Det har vart enkelt musik disko lampor popcorn och cola.Det va så kul så vi har gjort det i två år!

    Nästa helg ska mina killar på kalas och det är i bowling hallen.Sånna kalas tycker dom är jätte kul.

  • LindaS­undber­g
    Äldre 19 Sep 01:33
    #9

    Ställ dig bakom en dörr eller ett lakan med en massa godispåsar och låt barnen "fiska"... Skattjakt som en skrev är väl roligt?

  • trollb­ottom
    Äldre 19 Sep 01:45
    #10

    När jag var liten så tog mamma ut små bitar ur tex. astrid lindgrens sagor. Sen delades vi upp i små grupper och fick en varsin. Ingen annan grupp visste vad dom andra hade. Sen skulle vi dramatisera så att dom andra förstod vad det var.

    Sen brukade hon alltid ha ett tema på kalasen. Ett av mina kalas hade tex. indiskt tema och då var det indiskinspirerad mat, lekar osv. Eller ett italienskt har vi haft också

  • Desiré­eochTh­éosmam­ma
    Äldre 19 Sep 02:01
    #11

    Typ biljard, pingis, tipsrunda, airhockey, fotbollsspel brukar finnas på en fritidsgård. Jobbar själv som fritidsledare och detta e typ va vi kan ha som turneringar.

  • fröken april
    Äldre 19 Sep 13:35
    #12

    tuggummi, vi oxå!!! Nu på söndag!!

  • adams morsa
    Äldre 19 Sep 17:42
    #13

    jaså, jag har ingen aning om vad som finns där, kom på att det nog inte är en fritidsgård utan bara ett hus till hyrning.

  • höstmy­smamma­n
    Äldre 19 Sep 21:10
    #14

    I min sons klass brukar några pojkar som fyller nära varandra gå ihop och ha kalas för hela klassen. Vi har varit i simhallen och i bowlinghallen, vilket har varit superlyckat.

  • Cezi
    Äldre 20 Sep 03:00
    #15

    Ni vet den där leken där man ska ställa stolar med ryggen mot varandra, en mindre än vad barnen är och ska man ha musik och barnen ska gå runt stolarna med händerna på ryggen och när man stannar musiken ska alla försöka sätta sig. En blir alltid utan och han/hon åker ut och så tar man bort en stol..osv...

  • Max mamma
    Äldre 20 Sep 07:02
    #16

    Min ska bowla,sen bjuda på hembakad pizza.

  • mian73­73
    Äldre 22 Sep 23:50
    #17

    Femkamp brukar ju vara uppskattat...

  • Himaly­a
    Äldre 22 Sep 23:55
    #18

    skattjakt under påsken uppskattade jag och mina barndomskompisar ända tills vi va ca 12. =) Godis funkar ju alltid och att få kämpa lite extra för den gjorde ju att vi njöt desto mer. Så det borde ju funka på kalas oxå.

Svar på tråden 8 år och barnkalas, vad göra??