• Anonym (Kaffedraken)

    Stureplansprofilerna............

    Jag har följt följetongen i kvällstidningnarna om våldtäkten - och jag bara önskar att de två idioterna kan stå för vad de faktiskt har gjort.

    Ska det vara så svårt - de har gått över gränsen - och tnk om de kunde stå upp och be om ursäkt till tjejen. Det hade varit STORT!!!!!!

    Nu sitter de bara där och skyller på henne.......

    Jag tykcer det hela är hemskt och synd om tjejer som låter sig behandlas så som hon tidigare har gjort med dem!

    Vad tycker ni andra om fallet?

  • Svar på tråden Stureplansprofilerna............
  • Anonym (Kaffedraken)

    *spelar riktigt dum nu*
    HUR ska ett våldtäktsoffer uppföra sig då?


    nnypennypannkaka skrev 2007-10-20 19:25:46 följande:
    Några fler frågetecken:*Varför väljer man att berätta sin historia i media, bli intervjuad, skicka in brev o. dyl. och samtidigt sjukskriva sig bland annat för att man tycker det är jobbigt med att det blivit sån stor grej i media?*Varför sjukskriva sig bland annat för att man är rädd, känner sig förföljd, inte vågar gå ut, osv och under sjukskrivningens gång gå ut på samma ställe man ofta går till annars, i samma område som killarna och deras vänner befinner sig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Såhär gulliga är hennes killkompisar:


    "at 10:15pm on October 9th, 2007
    Ja e ju hemma nu. kan du sluta ligga i min säng å fresta mig å komma å dansa för mig. ja har 1500 å spendera så de e bästa att du shakar asset för mig nu!"
  • Anonym (Kaffedraken)

    BF 2008 02 23 skrev 2007-10-20 19:36:18 följande:


    www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_500053.svd"Tingsrätten fann ju att det ville hon inte men friade männen i brist på uppsåt"Frågan handar om huruvida dom hade uppsåt att våldta eller ej.
    vet du vad "uppsåt" innebär?

    om du har haft sex med en kille och så ringer du till någon dagen efter och säger att du blivit våldtagen. den du ringer till frågar dig.
    - gjorde du motstånd eller sa du att du inte ville ha sex?
    du svarar
    - nej jag sa inte det, gjorde inte motstånd heller. jag bara tänkte att jag inte ville ha sex
  • Anonym (Kaffedraken)
    el skåpet skrev 2007-10-20 19:34:27 följande:
    BF 2008 02 23 skrev 2007-10-20 19:32:13 följande: om du har sex med en kille och tänker "nej jag vill inte". då är det också våldtäkt, du har sex mot din vilja. poängen är att om du bara tänker att du inte vill ha sex så är det helt omöjligt för killen att förstå att du inte vill ha det.förstår du? man måste göra klart så motparten förstår att man inte vill ha sex. det går inte och lägga upp sig, ha sex och sedan påstå att att man blivit våldtagen
    Haha snacka om att dumförklara alla som har sex. Man anmäler inte för att man inte ville ha sex - för det är nog ett ex antal ggr i ens liv man har sex fast man inte har lust till det - MEN man anmäler att den andra parten inte lyssnat när man sagt nej. Det är två helt skilda saker.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tant Greta skrev 2007-10-20 19:37:38 följande:


    *spelar riktigt dum nu*HUR ska ett våldtäktsoffer uppföra sig då?
    man bör göra det man säger, inte tvärtom
  • Anonym (Kaffedraken)

    Då handlar det om något helt annat.
    et skrev 2007-10-20 19:31:23 följande:


    Tant Greta skrev 2007-10-20 19:23:13 följande: om tjejen skulle säga "förlåt, jag har ljugit". hade du fortfarande ansett att hon blivit våldtagen då?
  • Anonym (Kaffedraken)

    BF 2008 02 23 skrev 2007-10-20 19:41:05 följande:


    Haha snacka om att dumförklara alla som har sex. Man anmäler inte för att man inte ville ha sex - för det är nog ett ex antal ggr i ens liv man har sex fast man inte har lust till det - MEN man anmäler att den andra parten inte lyssnat när man sagt nej. Det är två helt skilda saker.
    Ok då ändrar vi lite

    du säger att du inte vill ha, sedan frågar man killen och han har inte hört det. då säger du "jag har sparkat och rivits, tappade naglarna så mycket kämpade jag". man undersöker killen och hittar inga märken, inga naglar hittas heller.

    det du säger kan motbevisas, vem skall man tro på?

    hur avslöjar du om någon ljuger för dig för jag antar att det hänt?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tant Greta skrev 2007-10-20 19:41:56 följande:


    Då handlar det om något helt annat.et skrev 2007-10-20 19:31:23 följande:
    finns det något annat som kan få dig och vara självkritisk till din åsikt?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Mycket konstig mening...
    Hur  kan man vara självkritisk till ens egna åsikt?


    el skåpet skrev 2007-10-20 19:44:20 följande:
    Tant Greta skrev 2007-10-20 19:41:56 följande: finns det något annat som kan få dig och vara självkritisk till din åsikt?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tant Greta skrev 2007-10-20 19:51:09 följande:


    Mycket konstig mening...Hur  kan man vara självkritisk till ens egna åsikt?
    *host*, ok då förstår jag
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tant Greta skrev 2007-10-20 19:51:09 följande:
    Mycket konstig mening...Hur  kan man vara självkritisk till ens egna åsikt?

    Alltså, för att en åsikt ska kunna vara ens egen, så måste man ju ha vägt frågan och sett den från olika vinklar, innan man bestämmer sig.


  • Anonym (Kaffedraken)
    jennypennypannkaka skrev 2007-10-20 19:53:10 följande:
    Alltså, för att en åsikt ska kunna vara ens egen, så måste man ju ha vägt frågan och sett den från olika vinklar, innan man bestämmer sig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tråden stängs på grund av det stora antal anmälningar som har kommit in gällande förtal och ryktesspridning.

    /Moderator
    Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
Svar på tråden Stureplansprofilerna............