• Äldre 22 Oct 21:44
    36837 visningar
    64 svar
    64
    36837

    Vad betyder ordet CV?

    Jag ska nu börja söka jobb efter att jag nu är klarmed mina studier. Men jag undrar vad betyder CV? Finns det ngn svensk översättning för vad ordet CV betyder?

  • Svar på tråden Vad betyder ordet CV?
  • Äldre 22 Oct 21:44
    #1

    Curriculum Vitae


    Bf 2007-12-06
  • Gutegi­rl
    Äldre 22 Oct 21:45
    #3

    Curriculim Vitae,vill jag minnas. Typ en översikt över din karriär och ditt liv.


    Krama Suri i hennes GB, allihop!
  • En liten katt
    Äldre 22 Oct 21:45
    #3

    meritförteckning

  • jennyp­ennypa­nnkaka
    Äldre 22 Oct 21:45
    #4

    Curriculum Vitae

    Betyder typ "livsplan"


  • Äldre 22 Oct 21:46
    #5

    curriculum vite, latin för "levnadsbeskrivning.

  • Äldre 22 Oct 21:48
    #6

    Snabbt, men lite felskrivet. Ska vara Curriculum vitae.
    Här finns lite info:
    sv.wikipedia.org/wiki/Curriculum_vitae

  • Kornbl­ume
    Äldre 22 Oct 21:50
    #7

    CV är en förkortning för Curriculum Vitae. Pa arbetsförmedlingens hemsida och andra jobbsökarinfosidor finns det utförliga beskrivningar pa vad som är skillnaden mellan meritförteckning och CV, jag kommer inte ihag det just nu. Dessutom betyder CV olika beroende i vilket land och vilken bransch du söker jobb. Vissa vill tex ha med foto medan det är helt fel hos andra. Kolla jobbsökarsidor för att göra rätt CV för jobben du söker. Bra är ocksa att visa CV för nagon som är erfaren som kan ge förbättringsförlag. Lycka till!

  • En liten katt
    Äldre 22 Oct 21:50
    #8

    hallåååååå! hon frågar efter en svensk översättning. att cv är en förkortning på curriculum vitae vet väl alla?

    jassikan var den enda som hade koll på läget. levnadsbeskrivning blir väl lite stelt dock kanske. om du har tänkt använda dig av ordet TS.

  • Lejone­lle
    Äldre 22 Oct 21:57
    #10

    En liten katt: Håller delvis med, men det kan ju va så att de skrivit svaren samtidigt. Dom har ju kommit med bara några få minuter mellan.

    TS: När jag söker jobb använder jag ordet Meritförteckning istället för CV. Lycka till med jobbsökeriet!!

  • En liten katt
    Äldre 22 Oct 21:58
    #11
    Lejonelle skrev 2007-10-22 21:57:13 följande:
    En liten katt: Håller delvis med, men det kan ju va så att de skrivit svaren samtidigt. Dom har ju kommit med bara några få minuter mellan.TS: När jag söker jobb använder jag ordet Meritförteckning istället för CV. Lycka till med jobbsökeriet!!
    så mycket har de ju inte skrivit att flera minutrar har gått.
Svar på tråden Vad betyder ordet CV?