• Långbenopluto

    Muskelinflammation i ryggen...

    Jag har fått museklinflammation i en muskel på vänster sida på ryggen... Det gör f-bannat ont

    Jag har idag börjat med Ibumetin som är anti-inflammatoriskt.

    Men vad kan jag göra mer?

    SKa jag vila eller ut och gå??

    HJÄLP!!!


    Mamma till Marcus och Isak
  • Svar på tråden Muskelinflammation i ryggen...
  • Birgitta2

    Det enda jag kan tipsa om är att hålla ryggen varm. Man kan lägga fetvadd på muskeln och linda runt med gasbinda. Anti-inflammatoriskt är helt ok. Men visst kan du röra på dig, det gör det inte värre. Men absolut ingen massage, då kan inflammationen sprida sig.

  • Långbenopluto

    Ingen massage??

    Jag som fick massage igår av min man eftersom jag kände att det började göra ont

    Har det blivit värre pga det?


    Mamma till Marcus och Isak
  • barnensrätt

    Fick precis som dig, en kraftig inflammation i vä axel för några år sedan.
    Pga av graviditet kunde de inte genast sätta in rätt behandling.

    Jag fick med jämna mellanrum kortison-sprutor i axeln, samt såklart sjukgymnastik med allt vad det innebär.
    Men det som slutligen hjälpte var akupunktur, rekomenderar dig att prova det!

  • FruSundahl

    Hade inflammtion i ryggslutet som spred sig, gick tillbaka, spred sig och sådär höll den på i 2 år Ledsen Fick någon gel att smörja in med. Och Citodon mot värken. Dock kan jag inte säga att något av det hjälpte. Har fortfarande kvar en del av det


    Det man inte minns har inte hänt
  • Birgitta2
    Tines skrev 2007-10-26 10:07:26 följande:
    Ingen massage??Jag som fick massage igår av min man eftersom jag kände att det började göra ont Har det blivit värre pga det?
    Aja baja. Jag vet inte om du gjort det värre. Men risken finns att det sprider sig när man masserar. OM det nu är en inflammation och inget annat. Så försök låt bli även om det känns bra när du får massage. Men se till att hålla dig varm. Ibland säger man i och för sig också att man skall kyla ner området. Det finns många bud. Jag tycker du skall ringa vårdcentralen och höra. De kanske har tips de med.
  • Ex ungue leonem

    Vad rekomenderar sjukgymnasten/läkaren?


    Tines skrev 2007-10-26 10:01:01 följande:
    Jag har fått museklinflammation i en muskel på vänster sida på ryggen... Det gör f-bannat ont Jag har idag börjat med Ibumetin som är anti-inflammatoriskt.Men vad kan jag göra mer?SKa jag vila eller ut och gå??HJÄLP!!!
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Långbenopluto
    PoodleMy skrev 2007-10-26 10:57:51 följande:
    Vad rekomenderar sjukgymnasten/läkaren?
    Jag vet inte.. jag har inte pratat med dom.

    Jag hade exakt likadant för flera år sedan, och jag kommer inte ihåg vad de rekommenderade...
    Mamma till Marcus och Isak
  • EW85

    Har oxå muskelinflammation i axel/skulderblad. Det har jag haft i 3 år nu, det går inte över. Fick tabl för 3 år sen men de hjälpte inte..

    Det som hjälper är rörelser /övningar, har fått av sjukgymn. samt att vara ute o röra på sig då!

  • kodak

    Hur vet man om man har en muskelinflammation? Jag har ont i höger skulderblad, och det sprider sig neråt efter ryggraden. Gör ont jag vänder mig, men inte om jag sitter still.

  • banan123

    Det hade jag med för några dagar sedan. Fy Dan vad ont det gör. Jag gick till massor så hon mjukade upp det eller tusan ska säga. Själv åt jag ingen Ipren för att jag ammar min son. Men jag höll det varmt med duschar och värme kudde och så masserade min man där 5 min var kväll. Det försvann efter några dagar. Och jag levde på som vanligt, lekte med min son o bar runder på honom..

Svar på tråden Muskelinflammation i ryggen...