• Gumlan
    Äldre 4 Nov 07:23
    27832 visningar
    24 svar
    24
    27832

    Ni som bara betalar hushållsel, vad ligger er el på? & vad är de som kostar??

    Nån som har koll på vad det är som drar mycket el i hemmet? Vi har jäte dyra elräkningar Vill se vad andra har och om någon har några bra tips på att sänka kostnadena...

  • Svar på tråden Ni som bara betalar hushållsel, vad ligger er el på? & vad är de som kostar??
  • yiyah
    Äldre 4 Nov 07:26
    #1

    Vad betalar ni per kilowatt?
    Om man har rörligt elpris kan man få betala mängder på KW, så kolla det och ring sedan runt till elbolag och fråga vilket bästa pris de kan ge dig!

    Jag betalade förr 1200 i månaden (Fortum) nu  betalar jag 1600 ikvartalet (energibolaget). Bor i en 86 kvm stor lägenhet.


  • yiyah
    Äldre 4 Nov 07:26
    #2

    på KW= per kilowatt.

    Jag är alldeles nyvaken..


  • Pyssel­galnin­gen
    Äldre 4 Nov 07:28
    #3

    Jag bor på 88kvm och betalar ca 400kr/mån

  • MrM
    Äldre 4 Nov 07:32
    #4

    Bor ej i lgh själv längre men gamla kylar och frysar, extra elelement, spis och vanliga glödlampor är vanligtvis de största elätarna.

    Mvh

  • Tre Barnsm­orsan
    Äldre 4 Nov 07:33
    #5

    Vi betalar ca 400 kronor/månad. Vi betalar 57.50 öre/kWh. Vi har Nynäshamn Energi.


  • Egensi­nnig
    Äldre 4 Nov 07:37
    #6

    88kvm o 500/mån
    Då har vi tvättmaskin, torktumlare o diskmaskin, stor frys o kyl, micro
    Allt som står i standby drar en hel del el. Golvvärme i badrummet kostar en del för oss också


    Ordning är till för idioter - genier behärskar även kaos
  • zenna
    Äldre 4 Nov 07:40
    #7

    Jag har 80 kvm och det blev ca 500.- per månad men har fått det billigare nu efter en avläsning och korrigering. Jag betalar bara hushållsel. Inget för värme eller varmvatten.

    I annat boende i lght hade vi också JÄTTEhöga elräkningar och på energiverken sa hon att när man dammsuger mattor drar mkt, standbylägen på apparater, dålig kyl o frys och mkt annat.

  • Schnau­ser
    Äldre 4 Nov 10:44
    #8

    Jag bor i en tvåa på 65 km^2. Betalar ca 250-300 i månaden till EON för hushållsel.
     


    Cibi condimentum fames
  • Ellah
    Äldre 4 Nov 10:49
    #9

    Jag betalar 600 kr i kvartalet för mina tvåa, utslaget alltså 200 kr i månaden.

    Betalar dock ingen fast avgift då jag har personalrabatt.

  • Äldre 4 Nov 10:52
    #10

    Bor inte i lgh längre, men för två år sedan bodde vi i en femma på 105 m2, och betalade då runt 1000:- i månaden för hushållsel.

    Vi hade det vanliga i köket, akvarium, 4 st tv-apparater, 4 st datorer och använde symaskin och strykjärn ganska mycket (dagligen).

Svar på tråden Ni som bara betalar hushållsel, vad ligger er el på? & vad är de som kostar??