• Äldre 9 Nov 19:22
    34611 visningar
    49 svar
    49
    34611

    Förlossningsfilm med lycklig kvinna!

    Kolla in denna filmen, tänk om man kan se så glad ut hela tiden! :)

    www.themidwife.net/index_files/Page340.htm

  • Svar på tråden Förlossningsfilm med lycklig kvinna!
  • Äldre 11 Nov 12:34
    #31

    ojjojjjojj

  • Äldre 11 Nov 12:40
    #32

    Haha
    det där var ju sjukt!


    Mamma till Julia född 060606 och bebis i magen BF 080402
  • Disan
    Äldre 11 Nov 12:43
    #33
    AnniPanni skrev 2007-11-11 12:30:34 följande:
    Öh morfin x700?Jag bara ryser när jag ser filmen - och det är inte av välbehag. Alla är ju olika men just de där förhatliga minuterna när huvudet står precis i öppningen - shit. Nä just då är i alla fall inte jag speciellt lugn eller avslapppnad någonstans överhuvudtaget. Fast man kanske kan vara så där lugn o harmonisk om man har all tänkbar smärtlindring? Jag vette tusan
    Men allvarligt? Som jag skrev tidigare här i tråden, jag rörde inte många miner när jag födde barn! Jag var avslappnad och, ja, kanske inte skrattade och så, men jag klagade aldrig (förutom när jag höll på att få kramp i benen i slutet, DET gjorde ont)

    Jag tycker inte att det gjorde ont att föda barn!! Jag hade ingenting mot smärtan förutom lustgas innan krystskedet. Jo, kvaddlar i början, men det var värre att ta kvaddlarna än att föda!!
  • jennie ellie
    Äldre 11 Nov 12:47
    #34

    Men den här tjejen stönar inte ens, bara ler och stirrar in i spegeln och piper till av lycka emellanåt. För att sedan storskratta...läskigt

  • Äldre 11 Nov 12:54
    #35

    usch jag gillade inte den där filmen .. Fundersam


    ♥ Bf 22 nov ♥
  • Äldre 11 Nov 13:01
    #36
    Jag blev lite fundersam, haha det var en skum förlossning det där.
    En del kanske inte har ont, ja eller så hade hon tagit LSD eller nåt.

    Såg konstigt ut, hon kanske skrattade för hon var i chock eller nåt alla reagerar ju olika.
    Gravid i v.37
  • Äldre 11 Nov 13:07
    #37

    Jag tycker den var jättefin! Just sista biten när huvudet kom ut och sedan resten av kroppen var det som gjorde minst ont när vår dotter föddes så jag kan förstå hur kvinnan i filmen kände! Då hade jag ingen smärtlindring... så om hon hade det borde hon ju haft ännu enklare att hinna känna glädje


    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • Äldre 11 Nov 13:10
    #38

    Jag tyckte den var bra, och min femåring som börjat fråga hur barn kommer ut fick se den, Annars så när dom skriker och har ont så kan det ju vara läskigt. Han tittade och sen så sa han: mamma, vad glad hon blev, blev du också så glad när jag kom?
    Ja, sa jag.
    -Jag älskar dig sa han, och gick och lekte...


    Viggo & Grys mamma
  • Äldre 11 Nov 13:11
    #39
    Miew skrev 2007-11-11 13:10:23 följande:
    Jag tyckte den var bra, och min femåring som börjat fråga hur barn kommer ut fick se den, Annars så när dom skriker och har ont så kan det ju vara läskigt. Han tittade och sen så sa han: mamma, vad glad hon blev, blev du också så glad när jag kom?Ja, sa jag. -Jag älskar dig sa han, och gick och lekte...
    Åh, så underbart! *Torkar en tår ur ögonvrån*
    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • BeataB­us
    Äldre 11 Nov 13:14
    #40

    Jag kikade på filmen....min förlossning med min Isac 2005 var oxå lugn o fin...förutom när jag kände huvudet som töjde huden...det stack lite i kanterna o det ville jag inte ha,...så jag tog i ända från tårna...

    Men det gjorde inte så jäkla ont....

    Jag tycker inte att filmen var speciellt läskig...däremot var det en väldigt fin film...med förmodligen en väldigt underbar förlossning...


    Ett brutet löfte kan göra smärtsamt ont..
  • BeataB­us
    Äldre 11 Nov 13:15
    #41
    BeataBus skrev 2007-11-11 13:14:15 följande:
    Jag kikade på filmen....min förlossning med min Isac 2005 var oxå lugn o fin...förutom när jag kände huvudet som töjde huden...det stack lite i kanterna o det ville jag inte ha,...så jag tog i ända från tårna...Men det gjorde inte så jäkla ont....Jag tycker inte att filmen var speciellt läskig...däremot var det en väldigt fin film...med förmodligen en väldigt underbar förlossning...
    Oj glömde skriva att jag hade lustgas i början med värkarna...men inte i utdrivningskedet...då glömde jag bort den..:-d
    Ett brutet löfte kan göra smärtsamt ont..
  • Äldre 11 Nov 13:18
    #42
    LabLover skrev 2007-11-11 13:11:55 följande:
    Åh, så underbart! *Torkar en tår ur ögonvrån*
    Ja, jag tyckte den var super att visa barn, eftersom hon är glad hela tiden...
    Viggo & Grys mamma
  • Traile­rTrash
    Äldre 11 Nov 13:19
    #43

    Vilken otrolig förlossning..Väldigt vackert


    one people, one nation, one destiny
  • Gutegi­rl
    Äldre 11 Nov 13:27
    #44
    TrailerTrash skrev 2007-11-11 13:19:46 följande:
    Vilken otrolig förlossning..Väldigt vackert
    Hon var verkligen avslappnad.Lät lite som att hon hade sex nästan
    Du är en misslyckad abort, din jävel *förolämpar*
  • Äldre 11 Nov 13:28
    #45

    Miew -- blir helt tårögd!

  • Suri
    Äldre 11 Nov 13:28
    #46

    Häftigt.
    Det syns att hon har en spegel framför sig som hon ser allt i. BM pekar och visar. Hon tittar och strålar.


    one people, one nation, one destiny
  • Äldre 11 Nov 13:45
    #47
    Disan skrev 2007-11-11 12:43:47 följande:
    Men allvarligt? Som jag skrev tidigare här i tråden, jag rörde inte många miner när jag födde barn! Jag var avslappnad och, ja, kanske inte skrattade och så, men jag klagade aldrig (förutom när jag höll på att få kramp i benen i slutet, DET gjorde ont) Jag tycker inte att det gjorde ont att föda barn!! Jag hade ingenting mot smärtan förutom lustgas innan krystskedet. Jo, kvaddlar i början, men det var värre att ta kvaddlarna än att föda!!
    Härligt för dig
    Men alllvarligt så är de flesta kvinnor påverkade av smärta o då speciellt när huvudet kröns. Det måste vara en enomr upplevelse att få föda barn utan att behöva ta hänsyn till smärtan. Jag säger inte att ALLA har ont, alla förlossningar är olika. Jag tillhör ju den lilla skara där svanskotan går av och den smärtan är bra värre än förlossningssmärtorna.
    Filmen i sig var vacker absolut men av de jag pratat med så är det inte många som kan säga att de var så pass smärtfria speciellt inte liggande i gynställning.
    Vissa tror att de ska dö när de tvingas föda med sugklocka, jag födde min första med hjälp av en hög sugklocka utan bedövning o det var inte så farligt, smärtan är relativ.
  • Disan
    Äldre 11 Nov 13:48
    #48
    Miew skrev 2007-11-11 13:10:23 följande:
    Jag tyckte den var bra, och min femåring som börjat fråga hur barn kommer ut fick se den, Annars så när dom skriker och har ont så kan det ju vara läskigt. Han tittade och sen så sa han: mamma, vad glad hon blev, blev du också så glad när jag kom?Ja, sa jag. -Jag älskar dig sa han, och gick och lekte...
    Gud så fint!!!
  • Disan
    Äldre 11 Nov 13:49
    #49
    AnniPanni skrev 2007-11-11 13:45:06 följande:
    Härligt för dig Men alllvarligt så är de flesta kvinnor påverkade av smärta o då speciellt när huvudet kröns. Det måste vara en enomr upplevelse att få föda barn utan att behöva ta hänsyn till smärtan. Jag säger inte att ALLA har ont, alla förlossningar är olika. Jag tillhör ju den lilla skara där svanskotan går av och den smärtan är bra värre än förlossningssmärtorna. Filmen i sig var vacker absolut men av de jag pratat med så är det inte många som kan säga att de var så pass smärtfria speciellt inte liggande i gynställning. Vissa tror att de ska dö när de tvingas föda med sugklocka, jag födde min första med hjälp av en hög sugklocka utan bedövning o det var inte så farligt, smärtan är relativ.
    Usch, ja, självklart är det olika för alla!! Men hu, skulle inte klarat av om svansen gått av... *stackars*
Svar på tråden Förlossningsfilm med lycklig kvinna!