• Äldre 11 Apr 16:15
    26077 visningar
    5 svar
    5
    26077

    Sången "Jag är inte riktigt som andra jag"...??

    "När andra är kära så sitter de i soffan och pussar på tjejen, för så ska det va
    MEN
    när jag är kär så sitter jag på tjejen och pussar på soffan
    för jag är inte riktigt som andra jag, nej, jag är inte riktigt som andra jag"

    Sen kan jag den versen om fotboll oxå, men FLER vill jag ha..!! =)

  • Svar på tråden Sången "Jag är inte riktigt som andra jag"...??
  • Sånglä­rkan
    Äldre 11 Apr 16:23
    #0

    När andra går i skolan så sitter de i bänken och lyssnar på fröken för så ska det va, men jag..
    jag sitter på fröken och lyssnar på bänken... osv.

  • Chino
    Äldre 11 Apr 16:25
    #0

    vad är det där för låt?? *nyfiken*

  • Äldre 11 Apr 19:55
    #0

    Låten heter Tvärtom-visan, finns t.ex i Den silvriga barnkammarboken.

    ... när andra fyller år då ligger dom i sängen och väntar på tårtan för så ska det va. Men jag: jag ligger i tårtan och väntar på sängen för jag är inte riktigt som andra jag.....

    ... när andra ska meta då sitter dom på bryggan och tittar på flötet för så ska det va. Men jag: jag sitter på flötet och tittar på bryggan för jag är inte riktigt som andra jag...

    ... när andra går på bjudning då hänger dom upp rocken och hälsar på värdinnan för så ska det va. Men jag: jag hälsar på rocken och hänger upp värdinnan för jag är inte riktigt som andra jag....

    Det var väl alla andra verserna som finns. Jättekul låt som barnen diggar och har kul åt!!

  • Äldre 11 Apr 21:33
    #0

    Jag har en egen!!

    När andra äter middag, då sitter de vid bordet och äter med gaffeln för så ska det va
    Men jag; Jag sitter vid gaffeln och äter med bordet för jag inte riktigt som andra jag...

    =)

  • Äldre 3 Jan 19:42
    #5

    Sök på Google tvärtomvisan:)

Svar på tråden Sången "Jag är inte riktigt som andra jag"...??