• Anonym
    Äldre 15 Nov 17:17
    34887 visningar
    10 svar
    10
    34887

    ryckning i ögat

    Jag känner av små ryckningar i ögat, jag kan avbryta ryckningarna genom att gnugga ögat... vad kan detta bero på?

  • Svar på tråden ryckning i ögat
  • Eisa
    Äldre 15 Nov 17:30
    #1

    sådär hade jag med en period! jag mådde inte så bra psykiskt då, var stressad och så

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 17:34
    #2

    jaha, ja det kan ju stämma.. är massa på G just nu... det går över alltså...

  • Lilja7­2
    Äldre 15 Nov 18:19
    #3

    Kan vara stressrelaterat.
    "Överdos" av koffein, kan också vara en annan orsak. Dricker du mycket kaffe? Sömnbrist?

    Hade själv så en period(vid tenta)då jag var stressad, drack mycket kaffe och hade sömnbrist (vanligt vid tentaperioder).
    Det gick över av sig själv, men det kan ju kännas lite obehagligt och irriterande...

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 18:21
    #4

    Dricker inte kaffe alls, men det har varit mycket det senaste, tenta bland annat... Så skönt att höra att andra känt upplevt samma..

  • Tilt
    Äldre 15 Nov 18:24
    #5

    Som övriga skriver, stress.
    Jättevanligt symptom på just stress/oro.
    Det ger med sig. Massera området som rycker så kanske det dämpas lite.

  • Anonym
    Äldre 15 Nov 18:28
    #6

    Precis så fick jag när det var stressigt på jobbet. Det liksom rycker till i kanten på ögat och håller på ettag... Det gick över av sig själv efter ettag och när det blev lugnare på jobbet.

  • Anonym
    Äldre 15 Nov 18:33
    #7

    Det kan man få, överallt på kroppen. Du kanske ansträngt ögonen?
    Händer då och då för mig.
    Iallfall så kan det hända överallt på kroppen, senast idag fick ja ryckningar i ena skinkan, då jag tränade

  • Anonym
    Äldre 15 Nov 18:40
    #8

    Precis så har jag det oxå!
    Det börjar rycka i högra ögat och sedan så får jag huvudvärk.
    Men det är troligtvis bara stress. Mycket runt mig just nu.

  • Mrs Bubbel
    Äldre 15 Nov 18:49
    #9

    Sånadär nervryckningar hade min pappa en längre period i sitt ena öga.
    Till slut konaktade han en läkare. Hans förklaring var, att detta är stressrelaterat. Och att nerven liksom hänger upp sig på nåt sätt ( kommer inte riktigt i håg exakt va han sa).
    Detta kan hålla på i flera månader om man har otur.
    Det man ska göra är att provocera fram ryckningar då man inte har några. På detta sätt så tröttnar till slut nerven o ger upp.
    Så det är bara att killa på =)
    Fast det känns otäckt.

  • Mrs Bubbel
    Äldre 15 Nov 18:50
    #10

    Konaktade????

    Kontaktade , så klart =)

Svar på tråden ryckning i ögat