• Äldre 19 Nov 14:42
    24566 visningar
    17 svar
    17
    24566

    Dödsannons

    Alltså seriös, min Ängel Noel är värd miljoner men att ta hutlösa priser på dödsannonser?

    Min syrra skrev in en annons till Noel.
    Hon skrev

    sob gott
    älskade du
    11/10 -07
    + fyra namn

    689 spänn?

    Och jag som hade tänkt att slänga in en hel dikt...
    aja...skulle inte tro så.
    Lägger hellre pengar på ljus, blommor och annat som jag kan "ge" Noel vid hans minneslund när han kommer dit.

    Ville bara bita ifrån.-
    Tycker fan det är att strö salt i såren med alla dessa kostnader.
    Tänk alla som inte har RÅD att sörja på sitt sätt...?
    jag är glad att jag kan och har råd...men va fan!!!

  • Svar på tråden Dödsannons
  • Äldre 19 Nov 14:54
    #1

    Jag vet! Det är helt sjukt! Vi betalade 2500:- till GP!! Födelseannonser är gratis...Man blir både arg o ledsen. Förstår att de vill ha betalt för sidor i tidningen, men ändå, det är ju ingen kommersiell annons direkt. Förstår om du blir arg! kram


    Dylan för alltid i mitt hjärta
  • Äldre 19 Nov 15:57
    #2

    vår skulle kosta med ganska mycket. om d va nästan 2000 eller nåt ditåt. minns inte. men sjukhuset här nere står för en kostnad på 1700 ca tror jag d va när barn dör.
    begravnings byrån tog inet betalt när det är barn, men vi fick betala de hundra lapaprna som sjukhuset inte betalade, e väl tidningen då som skulle ha betalt

    tycker det e grymt.
    vi fick ju pengar från våra försäkringar vi har från jobbet. så de täckte ju pengarna som gick till allt sånt... sjukt att det ska kosta.


    Vår lille änglagosse ska bli storebror, om allt går vägen!
  • Äldre 19 Nov 16:08
    #3

    vår kostade 1900:- och inte speciellt stor,,(finns på bild i galleriet om nån är nyfiken)inte klokt att man tjänar pengar på folks olycka och sorg..

  • Kakan8­3
    Äldre 19 Nov 16:10
    #4

    Va?? Kostar det så  mkt att sätta in en dödsannons?? Det är ju sinnes!


    Oliver ab imo pectore
  • Äldre 19 Nov 18:16
    #5

    Förjävligt är det rätta ordet!

    Jag är glad att jag skulle ha råd och ge Noel den annonsen om jag ville...
    Det gör bara ont i mig att veta att det finns dem som kanske inte kan, har råd.

    Det gör mig förbannad

  • gamble­r07
    Äldre 19 Nov 18:26
    #6

    ja det är helt sjukt att de vill tjäna pengar på folks lidande.

    hur vorde det om de tog 1000:- för födelse annonser istället.


    * med en ängel i mitt hjärta *
  • Älskad­eängel
    Äldre 19 Nov 18:53
    #7

    Jaa, det är helt från vettet de priser de tar ut. I den värsta stunden i folks liv.
    Det är ju bara så makabert att dom VET ju att man gärna vill sätta in en annons. För att visa omvärlden ens sorg och smärta...

    Förjävla överjävligt rent ut sagt att det får vara så..!

  • Paulin­a f69
    Äldre 20 Nov 00:35
    #8

    Ja visst är det en fruktansvärd massa pengar. Vi tänkte inte ens på det just då, beställde bara den annonsen vi vill ha - 3.500 kr har jag för mig det kostade. Tänk vad man får för de pengarna i andra sammanhang - många blommor blir det!

  • Rungus­ka
    Äldre 20 Nov 00:40
    #9

    Det är väldigt dyrt med dödsannonser. Min mormor dog nyligen och då skulle vi ha annonser i två tidningar med vers, info om begravningen och namnen (endast namn på barnen, sedan typ barnbarn och barnbarnsbarn) på oss anhöriga. 4000 spänn gånger två landade räkningen på. Hela begravningen gick på 30000 vilket mormor givetvis var värd, men att 8000 av dem skulle gå till två annonser blev jag förvånad över.

    Tackannonsen efter begravningen sedan kostade 800, men den skulle bara in i en av tidningarna.

  • Äldre 20 Nov 00:41
    #10

    fy fan rent ut...

  • Äldre 20 Nov 02:45
    #11

    det som va dyrast av allt då vi hade begravning va annonsen hua det är ju inte sant
    tom kistan va billigare herregud

  • Äldre 20 Nov 02:48
    #12

    Helt hutlöst, min pappas dödsannons kostade mer än vad det kostade att sätta in våra bröllopsbilder i tidningen! Jag hade iofs en liten dikt i pappas annons, men den kan knappast ha tagit mer plats än en bröllopsbild...

    Inte nog med det.. Det kostade SEX TUSEN att få hem pappa från Stockholm, som han avled i (bor i Värmland)
    Helt sjuk, hur mycket de kan ta betalt...

  • Mono
    Äldre 20 Nov 04:25
    #13

    Ja! Det är helt galet dyrt! Vi betalade 2500 kr för Alfs dödsannons. Vet ni vad en årsprenumeration på skittidningen kostar? Jo, 1833 kr. Var är logiken?!

  • katten
    Äldre 20 Nov 04:35
    #14

    fy fan va hemskt att de ska kosta så mycket de e ju nästan som om samhället inte vill att man ska visa att nån dött

  • Förhop­pninga­r
    Äldre 20 Nov 12:45
    #15

    Jag fick också hicka när jag fick räkningen på dödsannonsen. De tar visst betalt per rad i vårt likaltidning - Helsingborgs Dagblad. Vi fick snällt punga upp med 1976,25 + 20 kr i faktureringsavgift. Strax under 2000 kr.

    Vår annons var på 24 rader.

    Fattar inte heller varför det ska vara så hutlöst dyrt med dödsannonser.

  • Äldre 20 Nov 13:06
    #16

    Jag låter helt enkelt bli att skicka in en annons till min kära noels minne.
    Jag gör så mkt annat för att minnas honom och jag tänker fan inte stödja en sådan verksamhet. Suck!

    Idioti!

  • Äldre 20 Nov 16:22
    #17
    Mono skrev 2007-11-20 04:25:34 följande:
    Ja! Det är helt galet dyrt! Vi betalade 2500 kr för Alfs dödsannons. Vet ni vad en årsprenumeration på skittidningen kostar? Jo, 1833 kr. Var är logiken?!
    kan det va trellebors allehanda, vi har ystads allehanda nämligen....

    suuuuuuuuuck
    Vår lille änglagosse ska bli storebror, om allt går vägen!
Svar på tråden Dödsannons