• små fötter
    Äldre 20 Nov 22:18
    1560 visningar
    35 svar
    35
    1560

    Tinnitus?!?

    Ni som har tinnitus eller vet något om tinnitus - finns det någonting man kan göra för att det förbannade pipet ska försvinna??! Skrikandes


    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • Svar på tråden Tinnitus?!?
  • små fötter
    Äldre 20 Nov 22:33
    #1
    ingen??
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • små fötter
    Äldre 21 Nov 11:07
    #2
    NÅGON?
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • W W
    Äldre 21 Nov 11:13
    #3

    jag har.. blir av med det blir man ju inte men det finns massor att göra för att lindra..
    jag har aldrig tyst runt mig tex, alltid musik på tyst i bakgrunden.. skulle aldrig kunna somna i ett tyst rum eller koncentrera mig på viktiga saker..
    att ha öronproppar på ställen där det låter mkt, affärer, på jobbet o i badhus tex..

  • små fötter
    Äldre 21 Nov 11:16
    #4
    IsDimma skrev 2007-11-21 11:13:00 följande:
    jag har.. blir av med det blir man ju inte men det finns massor att göra för att lindra.. jag har aldrig tyst runt mig tex, alltid musik på tyst i bakgrunden.. skulle aldrig kunna somna i ett tyst rum eller koncentrera mig på viktiga saker.. att ha öronproppar på ställen där det låter mkt, affärer, på jobbet o i badhus tex..
    TACK! Det finns alltså någon annan på FL som har tinnitus Räcka ut tungan Ja det där med musik kör jag också med, men det där illvilliga, ihållande pipet är kvar i höger öra. Har du också pip eller en massa sus?
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • W W
    Äldre 21 Nov 11:24
    #5

    än så länge rätt så förskonad från pipljud.. högt susande konstant ljud istället o det är illa nog.. så numer är jag överdrivet försiktig med min hörsel..

  • små fötter
    Äldre 21 Nov 11:26
    #6
    IsDimma skrev 2007-11-21 11:24:19 följande:
    än så länge rätt så förskonad från pipljud.. högt susande konstant ljud istället o det är illa nog.. så numer är jag överdrivet försiktig med min hörsel..
    Ja det klart.. Har du haft tinnitus länge?
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • W W
    Äldre 21 Nov 11:31
    #7

    sen jag var tolv så 10 år.. har du precis fått?

  • små fötter
    Äldre 21 Nov 11:32
    #8
    IsDimma skrev 2007-11-21 11:31:08 följande:
    sen jag var tolv så 10 år.. har du precis fått?
    Nej, har haft det sen en konsert när jag var 14 - dvs. 8 år snart. Tycker däremot att det har blivit värre på senaste tiden.. Fundersam Hur uppkom din tinnitus?
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • coolem­adde
    Äldre 21 Nov 11:34
    #9

    hum, jag har tinitus. har haft de sen jag var runt 6 år.. så snart 15 år.. jag har en hörselskada med, tror de beror lite på de.. grejen är att jag verkligen vant mej vid ljudet... jag har tinitus 24 / dygnet bara olika högt under dagen.. kvällen är ju självklart värst =( men jag kan inte göra nått för och linda de tyvörr..

  • W W
    Äldre 21 Nov 11:35
    #10

    konsert här också..

Svar på tråden Tinnitus?!?