• Zayna
    Äldre 23 Nov 14:33
    16659 visningar
    4 svar
    4
    16659

    Svart under ögonen= vitaminbrist???

    TRäffade en bekant idag som påpekade att min dotter var svart under ögonen (nåt jag inte ens tänkt på). Hon frågade om det kan vara så att min dotter har brist på nån vitamin. Blev helt paff! Kan det stämma???

  • Svar på tråden Svart under ögonen= vitaminbrist???
  • pattis­za
    Äldre 23 Nov 14:37
    #1

    Man har väldigt tunn hud under ögonen och har man ytliga blodkärl så kan det se ut som om man är svart under ögonen.

  • Zayna
    Äldre 23 Nov 14:39
    #2

    Tack! Hittade en massa sidor på google. Svart under ögonen fanns inte med på nån av symptom-listorna på vitaminbrist! Människa, vad hon fick mig att fundera haha

  • memle
    Äldre 23 Nov 14:46
    #3

    Såhär står det i boken 'Du är vad du äter' av Gillian McKieth:

    "Mörka ringar under ögonen är oftast ett tecken på livsmedelsallergi och möjligen också nedsatt energi i njurarna.
    Åtgärder: Variera maten Ät inte samma varje dag. Ät quinoa. Drick tranbärsjuice. Ät livsmedel som stärker njurarna"

    Vet inte hur mycket i den boken som stämmer... Plus att boken är för vuxnxa, inte barn.
    Men det kan kanske ha varit något sådant som din vän fått höra?

  • Mizzz
    Äldre 23 Nov 14:51
    #4
    memle skrev 2007-11-23 14:46:21 följande:
    Såhär står det i boken 'Du är vad du äter' av Gillian McKieth:"Mörka ringar under ögonen är oftast ett tecken på livsmedelsallergi och möjligen också nedsatt energi i njurarna.Åtgärder: Variera maten Ät inte samma varje dag. Ät quinoa. Drick tranbärsjuice. Ät livsmedel som stärker njurarna"Vet inte hur mycket i den boken som stämmer... Plus att boken är för vuxnxa, inte barn.Men det kan kanske ha varit något sådant som din vän fått höra?
    Ja.. Om hon har rätt om hur kan kan ställa diagnoser så undrar jag varför läkare tar så många blodprov...
    Linus är numera mobil
Svar på tråden Svart under ögonen= vitaminbrist???