• vakttj­ejen
    Äldre 23 Nov 21:52
    27689 visningar
    16 svar
    16
    27689

    Tips på restaurang i växjö!?

    Jag och min sambo har våran årliga barnfria helg nästa vecka då vi ska äta gott och bo på hotell. I år blir det i Växjö. Skulle vilja ha tips på bra restauranger och förslag på vad man ska välja på deras meny för att garanterat bli nöjd.

    kram karin

  • Svar på tråden Tips på restaurang i växjö!?
  • meic
    Äldre 23 Nov 21:55
    #1

    vad är det för typ av restaurang ni är ute efter?
    och vilket hotell ska ni bo på om man får fråga?

  • vakttj­ejen
    Äldre 23 Nov 22:00
    #2

    Elite Stadshotellet. Fin god mat.

  • meic
    Äldre 23 Nov 22:05
    #3

    Elite är ett bra hotell! Har jobbat där ett par år tidigare. Deras mat är jättegod, de har "Lagerlunden" med grillmat.

    Annars är min rekommendation PM "un bar fundamental" som ligger längs gågatan, jättegod mat och prisbelönad många gånger. Deras somelier har vunnit VM i år så ni lär få gott att dricka till...

  • vakttj­ejen
    Äldre 23 Nov 22:07
    #4

    Lagerlunden- är det deras restaurang? Vad ska man beställa där?

    Fått PM som rekomendation förut så det verkar vara bra där. Vilken rätt rekomenderas?

  • meic
    Äldre 23 Nov 22:11
    #5

    Lagerlunden är deras restaurang, de har rustat upp som tusan och ändrat inriktning och kör bara kött nu (sist jag kollade i alla fall...)

    På PM hänger det så mycket på vad man gillar i övrigt, de har en "fin- restaurang" del, och en bardel där man kan äta också och där är det min favorit definitivt hambrugertallriken!

  • vakttj­ejen
    Äldre 23 Nov 22:12
    #6

    ok. tack för tipset. Vi ska äta fyra gånger. Har du fler tips. Två lunch.. Två finmiddagar.

  • meic
    Äldre 23 Nov 22:12
    #7

    www.matodryck.se/start.html

    klicka på PM och vänner

  • vakttj­ejen
    Äldre 23 Nov 22:14
    #8

    Har pm någon hemsida? Bör man boka bord i tid?

  • meic
    Äldre 23 Nov 22:15
    #9

    "Aptit kök och bar"  och sen är det många som gillar Savidis Taverna (har inte ätit där själv tyvärr) det är en grekisk restaurang som ligger vid museet/järnvägsbron och har grekisk mat som är poppis (men tråkiga lokaler)  Alla dessa ställen ligger mellan 5-700m från hotellet. Växjö är en liten stad...

  • meic
    Äldre 23 Nov 22:16
    #10

    Ja på PM bör du boka bord!

  • Äldre 23 Nov 22:26
    #11

    Hej! Här kommer mina tips, jag har varit på de flesta restauranger i Växjö

    PM och Aptit är Växjös dyraste restauranger. PM är kanon - fina rätter, lite mindre men exklusiva. Aptit är också fint och de har tapas. Men dyra ställen som sagt..

    Båten ligger precis vid Aptit och är superbra tycker jag! God mat, bra service till rimliga priser. Kolla här www.batsmannen.com/

    Cafe de Luxe har grym 50-talsinredning och både tapas, bar och lite annat käk tror jag. Mycket bra och trendigt, humana priser.

    Lite utanför själva centrum (5 min att gå max) ligger Venezia. Det är Växjös äldsta pizzeria mede grymma pizzor men även fantastisk italiensk mat som pasta och anti-pasti. På helgen är det mycket poppis och man måste boka bord!

    Utöver detta finns Harrys och Bishops om man vill ha hamburgare och lite mer pubmiljö, de är bra tycker jag.

    Lagerlunden på Elite hotell är också bra, lite elegantare kanske..

    Sports har god pubmat och helt otroliga priser med quesedillas och hamburgare.

    Två kinarestauranger finns, Hong-Kong har även grym mongolisk buffé. Den andra heter Poon Palace.

    Den bästa thairestaurangen är Koh Thai men de har inte öppet så sent och inget utskänkningstillstånd tyvärr. Maten är outstanding..

    Det finns två sushi-restauranger: Moshi Moshi och Maido. Jag gillar Maido klart bäst och den är också öppen kvällstid plus har utskänkningstillstånd. Där finns även annan japansk mat som yakitori och dylikt.

    Ja, det var lite... fråga gärna om du vill veta mer

    Välkommen till Växjö!

  • Äldre 23 Nov 22:28
    #12

    Just det, glömde Savvidis Tverna som är genuint greksik mat, mysigt och populärt bland romantiska par

    Mycket humana priser oxå!

  • vakttj­ejen
    Äldre 23 Nov 22:40
    #13

    skulle det kunna var en idé att äta hamburgaren på pm till lunch lördag? eller är hamburgarna bättre någon annan stanns?

  • meic
    Äldre 23 Nov 23:02
    #14

    Tror inte du hittar bättre hamburgare nånstans!

  • Äldre 23 Nov 23:04
    #15

    Sports har grymma hamburgare tycker jag!


    ~*~♥~*~ Lillfisen 1 år redan!!! ~*~♥~*~
  • anna77
    Äldre 8 Dec 18:48
    #16

    Googlade fram denna gammla tråd :). Vill tipsa om Sit & Go mitt emot Clas olssons. Hade riktig god hamburgar-tallrik o trevlig personal! Annars finns ju Mc Donalds...hihi!!

    Ett annat tips är Guldhäftet Växjö där man kan äta 2 för 1 på massa restauranger!!! Köpte två ex. idag - ett till mig o ett i julklapp :)

Svar på tråden Tips på restaurang i växjö!?