• Anonym (Länsf­örsäk)
    Äldre 23 Nov 22:04
    19079 visningar
    15 svar
    15
    19079

    Ni som har länsförsäkringar som bilförsäkring...

    Ni som har länsförsäkring som bilförsäkring så har jag ett par frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med

    Idag blev min sambo påkörd (det gick bra men sämre för bilen) Och vi har ju Folksam som försäkringsbolag och han som körde på bilen har länsförsäkringsbolaget så jag undrar hur länsförsäkringsbolaget är? Är dem bra eller dåliga? Tar dem lång tid på sig för att utreda bilskador och sånt?

    Kan motparten bestrida det hela fast han skrev en lapp där han tog på sig skulden för skadorna på sin och våran bil?

    Nu har vi troligen ingen bil förrens i januari och det känns så surt att vi har halvförsäkring för vi har tänkt på att ta helförsäkring men det har aldrig blivit av. 

    Hoppas ni kan hjälpa till med dessa frågor

  • Svar på tråden Ni som har länsförsäkringar som bilförsäkring...
  • Anonym (Länsf­örsäk) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 22:26
    #1

    Puffar upp tråden liten *puff puff*

  • pluttm­aja
    Äldre 23 Nov 22:31
    #2

    vi har länsförsäkringar o vi bor i jönköping.

    jag tror att det har betydelse vart man bor.

    Vi är jättenöjda med dem, det har alltid gått snabbt inget tjafs eller så.
    blivit av med en cykel, inslagen ruta i bilen = stueln handväska, o en euvespa.
    Det som tog tid är att man efter cykelstöld måste vänta 30 dagar o se om cykeln kom intill polisen.
    bilrutan betalade de sammadag, Ersättning för handväskan o innehållet tog max tre dagar.
    euvespan tog väl två tror jag.

    de är alltid hjälpsamma här i stan. ringer man om något kommer papprena dagen efter. ALLTID!!!

  • Anonym
    Äldre 23 Nov 22:33
    #3

    Har länsförsäkringar på både gård och bil.
    Har haft turen att inte behövt anv. bilförsäkringen men därimot gårdsförsäkringen vid ett vattenläckage.
    I det fallet gick det snabbt och inget strul.
    Good luck.

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Nov 22:42
    #4

    jag vet inget om länsförsäkringar... men om motpart tar på sig skulden... så kan ev. ni får tillgång att få hyrbil.. om ni inte kan köra med er egen.. Den kostnaden står då ju motpartens försäkringsbolag på beroende på vad den personen har för bilförsäkring, men ni får ev. betala en viss km-kostnad och andra tillval på hyrbilen.. Vet dock inte hur det på verka att ni är halvförsäkrad....

  • Anonym (Länsf­örsäk) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 10:04
    #5

    Tack för svaren  

    Någon mer??

  • Anonym (Länsf­örsäk) Trådstartaren
    Äldre 25 Nov 12:28
    #6

    Puffar igen

  • Anonym (Länsf­örsäk) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 21:03
    #7

    Puff puff

  • Äldre 27 Nov 21:05
    #8

    Jag har bara goda erfarenheter av LF i Uppsala. Kvaddade min bil totalt och hade ute pengarna för den efter tre dagar.


    Jag har AD/HD men jag är lika mycket människa som du.
  • Anonym (usch)
    Äldre 27 Nov 21:08
    #9

    En kompis krockade förra vintern och den som orsakade krocken hade Länsförsökringar och det blev problem. Länsförsäkringar vet inte vad de håller på med när det gäller att värdera bilar mm.

    Det löste sig till slut men det berodde inte på Länsförsäkringar.

  • Äldre 27 Nov 21:14
    #10

    Det där är nog väldigt lokalt. Själv hade jag inga problem att få ut pengarna för min 8 dagar gamla bil (köpt begagnad). De drog av 500:- på värdet, resten sattes in på mitt konto.


    Anonym (usch) skrev 2007-11-27 21:08:03 följande:
    En kompis krockade förra vintern och den som orsakade krocken hade Länsförsökringar och det blev problem. Länsförsäkringar vet inte vad de håller på med när det gäller att värdera bilar mm. Det löste sig till slut men det berodde inte på Länsförsäkringar.
    Jag har AD/HD men jag är lika mycket människa som du.
  • Anonym (usch)
    Äldre 27 Nov 21:17
    #11

    Förmodligen är det så.


    Cornette skrev 2007-11-27 21:14:09 följande:
    Det där är nog väldigt lokalt. Själv hade jag inga problem att få ut pengarna för min 8 dagar gamla bil (köpt begagnad). De drog av 500:- på värdet, resten sattes in på mitt konto.
  • Kaate
    Äldre 29 Nov 12:35
    #12

    Har länsförsäkringar i Skåne och har haft på två olika bilar.

    Första bilen blev pga olycka helt förstörd. Ingen annan part involverad. Värderingen gick ok och handläggaren var inte alls svår att diskutera med då jag först ansåg att han värderade lågt och vi då diskuterade fram kompromiss som var ok för båda.

    Andra bilen som jag fortfarande har blev påbackad. Den andra människans fel solklart men inga problem med LF för att dom tog diskussionen med motpartens bolag och det löstes snabbt och bra.

  • Anonym (Länsf­örsäk) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 19:21
    #13

    Vi har nu lämnat in den för lagning men LF sa att reperationerna får inte överstiga bilens värde så dem som vi lämna in bilen till skulle räkna på det och det skulle ta 5 dagar. Så hoppasatt det går bra nu så vi har en bil snart.

  • Äldre 24 Apr 20:33
    #14

    Vad försäkrar man med Mer försäkring för bil

  • Äldre 24 Apr 20:35
    #15

    vi har LF..
    blev påkörda så bilen va tvungen att skrotas...
    tog 4 dagar att få pengar för bilen på kontot!!!
    mycket nöjda!!!   

Svar på tråden Ni som har länsförsäkringar som bilförsäkring...