• Äldre 26 Nov 13:18
    7675 visningar
    11 svar
    11
    7675

    Fina udda gravstenar???

    Hej...!

    Sitter och hjälper min moster med att välja ut en gravsten till hennes dotter/min kusin.

    Dom vi har hittat tilltalar inte oss.
    Nu skulle jag behöva hjälp med va jag kan finna fina och udda gravstenar...

    Hoppas nån kan hjälpa oss...!

    Tack på förhand.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Fina udda gravstenar???
  • Äldre 26 Nov 14:06
    #1

    Ingen??


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • reblan
    Äldre 26 Nov 14:08
    #2

    Läste nyligen en artikel i DN om bildhuggaren Stina Sandberg som gör gravvårdar av trä (www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=711566)

  • Nanna7­5
    Äldre 26 Nov 17:31
    #3

    Nu kan det ju vara lite kallt, men att åka ut till havet och hitta sin egna är ju väldigt fint. Fast då måste man ju bo vid havet visserligen. Vi gjorde så och är så nöjda, det finns en bild på den på min sida.
    Lycka till.

  • Bzanna
    Äldre 26 Nov 17:35
    #4

    Youlinas gravsten är nog lite annorlunda.
    Du kan kolla här i mitt galleri,
    eller på hennes minnessida; kandell.de

  • Äldre 26 Nov 18:05
    #5
    Bzanna skrev 2007-11-26 17:35:34 följande:
    Youlinas gravsten är nog lite annorlunda. Du kan kolla här i mitt galleri, eller på hennes minnessida; kandell.de
    Gud så fin sten...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Siggel­vira
    Äldre 26 Nov 19:01
    #6

    Hej!

    Vi hittade inte heller någon sten som vi tyckte passade till vår son... Vi skissade därför upp hur vi ville att stenen skulle se ut och sedan gick vi till stenhuggaren. Där diskuterade vi olika möjligheter och kom tillsammans fram till hur stenen slutligen skulle se ut.

    Vad jag vill säga, är att man kan få det nästan som man vill. Om ni har en idé, så gör en skiss och gå till en stenhuggare. Förutsatt att ni vill ha en gravsten i sten och inte i annat material... Möjligheterna är så många och det är viktigt att hitta något som man tycker om.

    Jag har ingen bild på vår sten, för den har inte kommit ännu. Den är dock i form av ett litet hjärta i granit och min sons fotavtryck kommer att finnas bredvid hans namn.

    Många kramar Siggelvira

  • maggan­hm
    Äldre 26 Nov 19:14
    #7

    Vi beställde vår sons gravsten från http://www.eaststoone.se/east_index.html 
    Vi fick den efter egen skiss och blev så nöjda!


    Mamma till V och O, *ängeln E* och lillebror i magen v.31
  • Äldre 26 Nov 23:36
    #8

    kolla vår sten i mitt galleri...ganska ovanlig va?

  • Nedina
    Äldre 27 Nov 22:53
    #9

    Vi har ett liggande hjärta till vår dotter. Finns bild under starka bilder i galleriet.


    Maria - mamma till ♥ Pontus ♥ ängeln Tilda ♥ Melvin
  • Mammat­illfem
    Äldre 13 Jan 13:16
    #10

    Valde ett hjärta i rödaktig blank sten till min älskade son - inget annat var tänkbart..för en alltid varmt,varmt älskad son och bror,som lämnade oss hastigt,tragiskt,oväntat i stor,satark sorg och saknad..endast 22 år och 7 månader ung.

    Bild finns på sten.

  • Mammat­illfem
    Äldre 13 Jan 13:17
    #11

    Stor,stark sorg och saknad ska det stå..

Svar på tråden Fina udda gravstenar???