• Anonym (hjälp­!)
    Äldre 27 Nov 17:50
    43710 visningar
    485 svar
    485
    43710

    Min älskarinna är gravid!

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag är gift med en jättefin tjej, vi har varit gifta i snart 5 år. Vi har inga barn, min fru studerar och vill vänta några år till.
    För ungefär 2 år sedan träffade min frus bror en underbar tjej,vi kan kalla henne "Malin" trevlig, vacker, intelligent. Vi upptäckte snart att vi har mycket gemensamt.
    Förra nyårsafton var vi alla hemma hos min svåger, vi drack lite och firade men ingen var jättefull utan det gick väldigt städat till. Min fru var väldigt trött och somnade strax efter tolvslaget, min svåger somnade strax efter. Jag och Malin satt och pratade lite, och hur det gick till vet jag inte men snart började vi kyssas.
    Vi träffades ett par ggr efter detta, det var en del kyssar och smek men inget mer. Men i somras tog vi steget fullt ut, och inledde ett förhållande.
    Problemet nu är att Malin är gravid, och hon är säker på att det är mitt barn då hon och min svåger inte har sex så ofta.
    Jag älskar min fru, men jag vill göra det rätta för Malin och barnet hon väntar.

    Min fru har varit borta i en vecka och kommer hem ikväll, jag tänkte prata med henne och "lägga korten på bordet". Men hur talar man om en sån här sak???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-27 18:07:18:
    Jag skrev att jag "älskar min fru", men vill klargöra att den kärlek jag känner för henne enbart är av den sort man kan känna för en mycket god vän. Ledsen att jag var lite otydlig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-29 08:03:31:
    Dags för en uppdatering, då...
    Jag pratade med min fru när hon kom hem. Berättade precis som det var, när det hela hade startat osv. Hon blev självklart rosenrasande och bad mig dra åt ett mycket varmt ställe. Först. När hon hade lugnat ner sig lite pratade vi en stund till.
    Hon ville veta om jag älskar Malin, om jag vill leva med henne i stället för med min fru. Och jag svarade att jag vill leva med Malin. Jag berättade prercis hur jag har känt, länge: Att jag och min fru mer är som göda vänner som delar hem, än som ett älskande par. Varför det har blivit så vet jag inte. Självklart tar den där första himlastormande förälskelsen slut, så är det för alla, men om det är ett slitstarkt förhållande så övergår passionen och förälskelsen i ett annat slags kärlek, och man fortsätter att leva ihop.
    Så har det inte blivit göt mig och min fru, och hon insåg det också.
    Min fru vill inte ha barn än på många år, hon vill plugga och få jobb först. När vi gifte oss var inte detta aktuellt, vi hade tänkt skaffa barn ganska snart men så blev min fru arbetslös och ville plugga.
    Detta var ju inte vad vi hade planerat, och jag antar att det redan då blev snett mellan oss.
    Självklart var det fel av mig att inleda ett förhållande med Malin, jag skulle naturligtvis ha skilt mig från min fru först.
    Men nu gjorde jag inte det, saker hände och nu är det som det är.

    Det är rörande att se att det finns så många som "aldrig skulle vara otrogna", det måste vara oerhört skönt att vara 25 (?) och veta med 100% säkerhet att ens liv alltid kommer vara som det är nu, inget kommer ändras och ni kommer leva lyckliga med era sambor. Kan ju bara gratulera till detta!

    Ni som säger att vi skulle använt skydd: Det gjorde vi. Eller rättare sagt, Malin gjorde. Men det finns inga 100% säkra skydd (utom för er som aldrig skulle vara otrogna, då... )
    Nej, jag hade inte kondom vidd några tillfällen, och det var slarvigt. Men nu är det som det är.

    Malin pratade med sin sambo i förrgår, han vill inte fortsätta deras förhållande. Skulle barnet vara hans vill han inte ha någon del i det. Han vill att jag adopterar barnet i så fall. Det är jag beredd att göra, även om jag tycker det är lite sorgligt att ett barn inte ska få veta vem hans/hennes biologiska far är.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-29 08:05:48:
    Min fru kommer nu att flytta. Jag ska inte flytta ihop med Malin på en gång, vi ska självklart träffas osv men inte bo tillsammans ännu.
    JAg ska följa med henne på alla läkarbesök och MVC, och när barnet är fött ska ett faderskapstest göras. Inte för att resultatet spelar någon roll, är det mitt blir jag glad, är det "Peters" (lättare att ha namn på de inblandade) kommer jag att adoptera barnet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-30 16:07:33:
    Nu har vi pratat alla fyra. Peter säger att om barnet är hans vill han att jag adopterar det. Visst, det är långt dit och han kan ändra sig, men det är så han känner just nu. Jag har sagt att om det är så, så adopterar jag självklart barnet.
    Dock kommer barnet så småningom, när han/hon är stor nog, att få veta sanningen.

    Min fru berättade i går kväll för mig att även hon varit otrogen. Det hände när hon var på en kurs förra hösten. Det var en klasskompis till henne, som hon fortfarande "tror sig" ha känslor för. Han verkar fortfarande vara intresserad av henne, så kanske att de blir de två nu, vad vet jag.
    Hur kändes det, då, undrar ni säkert. Ja, faktiskt kändes det inte så hemskt som man kunde trott. Det gör inte min skuld i detta mindre, men på något vis känner jag mig inte lika "hemsk" längre.

    Jag ser att några är så säkra på att ni aldrig kommer vara otrogna att ni är beredda att slå vad. Det är ju jättebra att ni känner så, och att ni är så säkra. Men jag vidhåller att man inte kan säga så, att man aldrig kommer göra si eller så.
    Livet är inte så att man kan säga att man aldrig kommer göra en sak, eller alltid göra en annan. Saker förändras!
    När jag gifte mig med min fru tänkte jag inte "Om fyra år kommer jag vara otrogen." Jag lovade att vara henne trogen, eftersom jag verkligen, i djupet av mitt hjärta, trodde att jag skulle vara det.
    Jag kunde aldrig ana att det skulle bli så här...

    Min fru har upprepade gånger sagt till mig att hon aldrig skulle vara otrogen, ändå var hon det.

    Så döm inte andra, sitt inte och säg att ni aldrig kommer vara otrogna. Ni har ingen aning om vad framtiden bär med sig!

    Nu håller min fru på att packa, hon ska bo hos sina föräldrar tills hon får tag i en lägenhet. Huset vi bor i ska säljas, och så småningom ska jag och Malin köpa ett hus tillsammans. Malin ska flytta hem till sin syster en tid.

  • Svar på tråden Min älskarinna är gravid!
  • Anonym (.....­..)
    Äldre 30 Nov 16:27

    Hej ts

    första intrycket jag fick av denna tråden var löjlig  och spyfärdig och äcklig...
    ja hatar otrogenhet

    men ja förstår själv hur det är..
    ja var ihop med mitt ex (dåvarande kille vi kan kalla honom xet..
    Ja hade ett ex som heter J och jag och J var bästa vänner hela tiden...
    vi var mer den där typen bästa kompisar..
    men en dag hände de som inte fick hända vi kysstes och sedan smekningar..
    vist ja mådde dåligt av det...
    men en gång sedan inte mer..
    ja gjorde slut med exet och hade sex med J och han hade flickvän vid de laget.
    de va skamsligt av mig specielt när den flickvännen var en gammal kompis till mig..
    men hon hade sveket mig

    ts ja förstår ditt tanke sätt du har rätt man kan ej styra sig när de väl händer..

    och tur iaf att din fru var otrogen med, om hon inte bara säger så för att må bra..
    men om hon var det, så är det ju lite lättare för er båda att gå vidare
    grattis till barnet och skilsmässan och hoppas de ordna sig i ditt liv framöver

  • Äldre 30 Nov 16:35

    Rubriken gjorde att jag nästan tänkt komma in här och säga "skyll dig själv", "Som man bäddar får man ligga"...

    Men sen insåg jag att detta nog är det bästa som hänt dig/er.

    Det finns självklart saker man kan använda pekpinnen på men det spelar ingen roll.

    Du ska bli pappa, du var ärlig tillslut och du tar ditt ansvar.

    Du verkar anti mot de icke otrogna, kan vara för att du inte hittat den rätta.

    Själv har jag mött den man som gjorde mig hel och vise versa.
    Och jag kan säga att Jag kommer aldrig att vara otrogen.
    Hittar man rätt, respekterar och älskar denna. Så är man inte det.

    Är man olycklig och allt det där, så jobbar man på saker. Fungerar det inte, så skiljs man och går vidare.

    Så, därför kan jag säga att jag inte skulle vara otrogen. Men jag säger inte att jag aldrig skulle vara med nån annan. För jag vet inte vad framtiden har i sitt sköte, men jag vet vad jag är för person och vilka värderingar jag har och erfarnheter jag bär med mig

    Kramar, stort grattis och lyckönskingar!

    Namntips:
    Nea eller Felicia om de är en tjej
    Jonathan eller Alexander om de är en Kille :)


    (¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan och Felicia ღ ¸.?°´¯)
  • illern i mitt liv
    Äldre 30 Nov 17:23

    Oj vilken soppa men det e ju tur att de verkar lösa sig till de bästa för er alla ts.

    Kanske tur i oturen att berätta sanningen för din fru då hon oxå erkände att hon varit otrogen. Hon kanske inget hade sagt om du inte heller gjort de.

    Hopas ni får sålt huset !

  • Äldre 30 Nov 17:36

    Ja känslor kan göra att man överger sina principer, hur starka de än är.

    Man behöver inte vara stolt över en otrohetshistoria - absolut inte - men den som är oskyldig får kasta den första stenen (som en berömd man sa för länge sen). Alla har vi våra skavanker även om allas svek inte handlar om otrohet...

    Tycker du TS till slut har tagit ansvar för dina handlingar och för dina känslor. Något mer kan man knappast begära av en människa.

  • Anonym
    Äldre 1 Dec 18:20

    starkt av er att stå för det tycker jag!

  • Ayisha­aa
    Äldre 1 Dec 18:25
    Anonym skrev 2007-12-01 18:20:17 följande:
    starkt av er att stå för det tycker jag!
    Stå för vad? De berättade inte av fi vilja!
  • flower­Lowa
    Äldre 1 Dec 18:27

    jag har bara läst dej TS, och jag anser personligen att du har skött detta så snyggt det kan... självklart som du säger, du skulle skiljt dej först, men saker händer som man inte har riktig full kontroll över. Ibland gör vi saker som vi inte kan stoppa fast vi vet att vi borde.. hoppas att det fungerar fullt ut för dej och Malin, att ni verkligen hittat rätt! Känns ju som att det var det bästa för dej och din fru att separera eftersom ni båda två insåg att det inte skulle hålla.. sen att omständigheterna var som de var, går inte göra någe åt i efterhand! Stor eloge för att du var ärlig rakt igenom! Lycka till i framtiden!


    Ärlighet varar längst
  • Anonym (gul)
    Äldre 1 Dec 18:28

    TS verkar ha valt en bra lösning tycker jag!

    Att vara otrogen är inget brott, men att vara otrogen utan kondom är att riskera sin fasta parters liv (hiv) och det finns det inget försvar för.

    Jag och min man har båda för avsikt att vara trogna, men vi är båda eniga om att oskyddad otrohet är ett fruktansvärt brott, medan skyddad otrohet på sin höjd är omoraliskt och sårande. Jag tycker det är en väldig skillnad.

  • flower­Lowa
    Äldre 1 Dec 18:41
    Anonym (gul) skrev 2007-12-01 18:28:27 följande:
    TS verkar ha valt en bra lösning tycker jag!Att vara otrogen är inget brott, men att vara otrogen utan kondom är att riskera sin fasta parters liv (hiv) och det finns det inget försvar för.Jag och min man har båda för avsikt att vara trogna, men vi är båda eniga om att oskyddad otrohet är ett fruktansvärt brott, medan skyddad otrohet på sin höjd är omoraliskt och sårande. Jag tycker det är en väldig skillnad.
    där har du en poäng, aldrig tänkt så.. inte för jag planerat att va otrogen... men ändå.. det handlar ju inte bara om psykisk såra sín partner, utan även fysiskt... bra inlägg!
  • Äldre 1 Dec 18:59

    jag tycker iaf de var stort av dig att berätta för din fru..
    En del hade aldrig gjort de och valt att leva något slags dubbel liv!
    Mvh/ida

  • lolala­mba
    Äldre 1 Dec 19:06

    Läste hela ditt inlägg TS, men har inte läst några svar...
    Jag är HELT EMOT otrohet, men jag kan inte säga nått annat än att jag tycker du har skötit detta på det bästa sätt man kan tänka sig vid denna situation!

    Jag hoppas det löser sig till det bästa i slutändan och att du och din kärlek kommer att få leva tillsammans med kärlek resten av livet!

    Är inte alls kul att leva tillsammans med någon som bara känns som vänskap. Jag vet hur det är och visst är det lugnt och tryggt men som människa behöver man mer än bara det!

    ((( Kram H)))

  • Anonym (x)
    Äldre 1 Dec 19:19

    Vilken historia! Jag hatar otrohet. Jag gör verkligen det. Men tycker ändå att du ska ha kred för att du la alla kort på bordet och inte nästlade in dig i en ännu värre situation. Hoppas det löser sig till det bästa för alla inblandade.

  • Anonym (Lycka till)
    Äldre 3 Dec 14:05

    Måste säga lycka till..har följt tråden lite och förstår att det inte kunat var lätt för någon av  er..Men gjort är gjort å förhoppnigsvis så händer det inte igen...Lycka till!!!!

  • maxans­mamma
    Äldre 5 Dec 15:23

    TS, inget nytt på fronten?

  • Anonym (Vet)
    Äldre 7 Dec 09:10

    Jag var gift när jag träffade min blivande man.
    Alla mina känslor för min man hade tagit slut och in på mitt jobb kom han, den underbaraste som finns.
    Vi hade ett kort möte 7 år innan, så attraktion har alltid funnits, det vart inget då, men nu sågs vi varje dag på jobbet, så att vi drogs till varann var oundvikligt.
    Vi pratade mycket, både via dator och på långa promenader som vi tog.
    en dag när vi satt vid datorerna kom vi fram till att vi tyckte om varann mer än bara som kompisar.
    Dan efter gick jag till honom och vi pratade om hur vi skulle göra, det fanns ju en person med i det hela som vi inte ville såra.
    Men så blev det ändå, vi hade för starka känslor för varann.
    jag gjorde slut med min man och nu har jag och min älskling en son på snart 10 månader, vi gifter oss om 15 dagar och jag är gravid igen.
    Jag vet att det jag gjorde var dumt, men jag tröstar mig med att jag gjorde slut innan det vart nått mellan mig och min älskling.

Svar på tråden Min älskarinna är gravid!