• Äldre 29 Nov 19:27
    8806 visningar
    4 svar
    4
    8806

    Grind till trappa, råd? Kiddyguard vs IKEA

    Vi har precis köpt hus och har där en trapp mellan bottenvåningen och övervåningen, och behöver en grind där omgående. Som det är nu är jag hela tiden livrädd att vår son på 1,5 år ska ramla och slå sig, för han vill gärna klättra upp så fort man vänder ryggen till. Vi flyttar in på riktigt nu i veckan så det är lite bråttom...

    Vi tänkte först skaffa en grind från IKEA men nu börjar jag fundera på en Kiddyguard, en sån där som är som en "rullgardin" eftersom den verkar smidig och ta lite plats. Har ni några tips om vilken som är bäst? Tacksam på förhand.

  • Svar på tråden Grind till trappa, råd? Kiddyguard vs IKEA
  • Äldre 30 Nov 14:30
    #1

    *buffar*

  • Miss Lau
    Äldre 2 Dec 14:02
    #2

    Vi har haft Kiddyguard och tyckte de var superbra! Enkla att montera, smidiga och bra och tar ingen plats.

  • Äldre 16 Jan 10:47
    #3

    En grind är inte alltdi en garanti. Vår dotter på två år snart ramla från trappan trots att vi har grind uppe och nere.Hon ramla så olyckligt från tredje trappsteget, ner på grinden och slog i något vasst vet ej vad. Hon fick sy två inre stygn och fem yttre. Jag gick i jämte henne som jag alltid gör, men det kan hända ändå! En trägrind eller en grind med inga vassa föremål på skulle jag ta!

  • kolibr­i
    Äldre 16 Jan 11:33
    #4

    Vi köpte en grind på babyproffsen, vet inte märket, men den fäller/viker man liksom upp och vrider åt sidan. Den tar ingen plats alls när den är uppfälld. Dessutom gick den att såga till i lagom bredd, vilket passade oss bra med en bred trappa. Än så länge känns grinden väldigt säker

Svar på tråden Grind till trappa, råd? Kiddyguard vs IKEA