• gilmor­e0
    Äldre 4 Dec 12:47
    14509 visningar
    75 svar
    75
    14509

    ni som kan det här med orber

    Jag satt o kollade igenom bilder från julafton förra året som firades hos svärmor. Svärmor sa att det var något skumt med den lägenheten o på nästan alla bilder är det så kallade orber på!
    Ni som kan detta bättre än jag, är det här orber?!?!
    Bilderna finns i mitt galleri under orber!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 15:32:59:
    När jag berättade för svärmor om detta blev hon glad! Ingen har trott henne när hon sagt att det är något övernaturligt i den lägenheten. Hon tror stenhårt på detta. Att tilllägga så ser man många orber i hennes sovrum i bilden som är tagen från vardagsrummet mot sovrummet. Enlig henne så spökade det mycket i just sovrummet. Detta ser man på bilden som heter i sovrummet. Tack för alla svar!!!

  • Svar på tråden ni som kan det här med orber
  • Äldre 4 Dec 13:16
    #1

    Är inte okult kunnig men tittar på rätt många andra orb-bilder och det där ser helt klart ut som orber i mina ögon.

  • Äldre 4 Dec 14:14
    #2

    Japp. Det är absolut orber.

    Sedan kommer kanske då följdfrågan - vad orber är egentligen - och där satsar jag mina pengar på damm.

  • gilmor­e0
    Äldre 4 Dec 14:26
    #3

    oki. Alltså ett svar på orber som andar. Och ett svar på orber som damm.
    Tycker inte att de borde vara damm då det inte är det på de andra bilderna vi tog. Orberna är på vissa bilder med vissa personer. Speciellt min sambo och vi tror ju att han har en skyddsängel ¨då han har varit nära att dö två gånger just vid den julen.
    Vill gärna tro att det på vissa bilder är hans skyddsängel vi ser!Oskyldig

  • CarolA­nne
    Äldre 4 Dec 14:57
    #4

    Jag tror inte det är orber. Speciellt inte de "prickarna" som är ovanför vitrinskåpet, gardinen och runt soffan.

  • Polgar­a
    Äldre 4 Dec 15:24
    #5

    Men visst är det orber!

    Jag har varit skeptiskt till för bara någon timme tillbaka! Jag fotade mina söner i olika vinklar..och så ser jag innan blixten att vänta..det såg ju ut som en orb men jag slog bort den tanken. Men var nu tvungen att kolla i min kamera. DÄR! En orb..ska se om jag kan lägga ut den i mitt bildgalleri i kväll så får ni se!

    Jag ryser..

  • gilmor­e0
    Äldre 4 Dec 15:29
    #6

    Du måste absolut lägga ut bilden!!

  • Polgar­a
    Äldre 4 Dec 15:31
    #7

    Jag ska göra det!! Jag lovar dte..kollade igen för att vara helt säker på vad jag ser och jodå där är den. Jättestor rond fin orb övanför mina pojkar! Någon mer åt min yngsta son bara men den är där....ojoj!

  • Polgar­a
    Äldre 4 Dec 15:31
    #8

    Men ursäkta mina stavfel..är så exalterad just nu!

  • Äldre 4 Dec 15:33
    #9

    Ryser?

    Dammallergisk?

  • Polgar­a
    Äldre 4 Dec 15:35
    #10

    SkåneP: Mohahaha! Icke allergisk av damm.

Svar på tråden ni som kan det här med orber