• Äldre 13 Dec 12:06
    11905 visningar
    25 svar
    25
    11905

    vad göra när barnet slår?

    Gumman har fått för sig att när hon inte får som hon vill så ska hon slå oss, gärna i huvudet. Hon kan även få för sig när vi leker att helt plötsligt slå oss i ansiktet me mm

    vet inte var det kommer ifrån och vet faktiskt inte riktigt hur jag ska hantera det, någon som har några tips

    tar det för givet att ni förstår men vi slår självklart inte henne så det är inte så hon kom på det


    - det som inte dödar härdar!
  • Svar på tråden vad göra när barnet slår?
  • Me o Mike
    Äldre 13 Dec 12:07
    #1

    Hur gammal e hon??

  • Äldre 13 Dec 12:08
    #2

    blev 1,5 den 1 nov


    - det som inte dödar härdar!
  • ashera
    Äldre 13 Dec 12:08
    #3

    Hur gammal är hon? När mina slåss brukar jag ta fast armen (inte hårt, utan bara hålla), se dem i ögonen och tala om att man inte får slåss, för det gör ont och jag blir ledsen.
    Sen säger jag att man får kramas istället.

  • marsip­an tomte
    Äldre 13 Dec 12:08
    #4

    Hur gammal är hon?

    De händer att våran 3 åring slår oss då hon inte får som hon vill men vi säger till henne att man får inte göra så och hjälper inte det ja då får hon gå in på sitt rum och lugna ner sig ett tag och sedan pratar vi med henne igen om detta... för oss fungerar detta..

  • Rare
    Äldre 13 Dec 12:09
    #5

    Så gör min son på 13 månader osså - men jag brukar bara säga nej å sätta ner han

  • burtok
    Äldre 13 Dec 12:09
    #6

    Jag vet vad du menar... min dotter har börjat med samma sak.. och iblnad får hon för sig att on skall bitas... Hon har inte riktigt vågat bita oss än... hon liksom tar tag i oss med tänderna men vågar inte bita.. Men hon biter kläder eller en stol elelr nåt när hon är riktigt arg. Detjag gör då är att markera för henne riktigt ordenligt att det får honinte göra. Avbryter leken helt eller vad det nu är vi hålle rpå med.. Jag kan ju inte såga att hon har precis slutat men det är mer sällan det händer i alla fall....

  • Äldre 13 Dec 12:09
    #7

    hon är skitgo i annat fall och bråkar aldrig säger inte emot och gör sällan några hyss och är väldigt självständig


    - det som inte dödar härdar!
  • Me o Mike
    Äldre 13 Dec 12:10
    #8

    Just vid den åldern började min son att slåss.. På dagis och hemma.. Såååå himla jobbigt o frustrerande.. Svårt att veta hur man ska handskas med det.. Alltså vi försökte bara vara konsekventa som möjligt.. Kan inte göra så mycket annat..
    Min son slåss fortfarande en del.. Inte hemma längre men på dagis kan nån stackare få sig en rejäl hurvel.. Han är 3..

  • Äldre 13 Dec 12:10
    #9

    jag skulle ta tag i handen och säga med lite hårdare röst att nej så gör man inte

  • Underb­araSön­er
    Äldre 13 Dec 12:11
    #10

    Mina söner slåss,bits,knuffas,nyps kastar saker m.m. kan säga att d är ngt av det mest jobbiga just nu..jag säger till de på skarpen..har noll tolerans för såna grejer.

    Oftast är det mot varann de gör detta då de insett att vi reagerar ordentligt. självklart oxå när de gör så mot varann men man kan inte se allt..kan inte straffa utan att se vem som gjort fel..den som gjort felet blir oxå ledsen:D svårt d där
    men ja tycker d är viktigt att på ett lugn men bestämmt sätt säga till om han fortsätter slå me saker tar jag helt enkelt undan den leksaken då är d inte alls lika roligt tycker de..

Svar på tråden vad göra när barnet slår?