• hallonsoda0

    Gran Canaria i mars?

    Hej,
    vi har funderat lite på att ta en sista minuten resa till gran canaria i mars. HUr är vädret där då? Kommer vara i vecka 24 (ca) då, är det okej att flyga? Hur är sjukvården där om nåt skulle hända? Är det dyrt eller billigt där med mat och så? Hur varmt är det i vattnet?

    många frågor har jag, skulle bli glad om jag kunde få svar på några iaf:P

  • Svar på tråden Gran Canaria i mars?
  • Magic Star

    Mars är det runt 25 grader där, man brukar få flyg på sin försäkring fram till v 27.
    Gran Canaria är reltivt dyrt, ungefär som sverige.
    Vattnet varierar men det är varmt nog att bada i

  • mami79

    Hej hej!
    Min man är från GC och vi är ofta där o hälsar på hans fam. Det beror helt på var på GC du ska vistas, men rent generellt är vädret ungefär som en riktigt fin svensk sommar. Mina systrar är där nere nu och enl dem är d över 25 grader. Vattnet i havet är helt ok, allt är ju så inviduellt, va du tycker e varmt tycker kanske jag e kallt, men jag själv har även bott där nere o jag kan inte klaga.
    Sjukvården är mkt bra, tänk bara på att ta med dig E111 kortet, kan du ringa Försäkringskassan o be om (kanske du vet redan men för info bara). Sjukvården är i sådana fall gratis. Väljer du att gå privat får du ju självklart betala en självrisk. Skulle sjukdom uppstå råder jag dig att gå privat då det oftast är långa köer på deras Vårdcentraler. Dock har maten o allt annat blivit dyrt där nere sedan införandet av Euron, men man får helt enkelt kolla runt, gå på deras inhemska butiker/mataffärer, där är det oftast billigt.
    Hoppas d va information nog, annars e d bara att fråga mer.... Råder dig att besöka städer som Arguineguin, Puerto Rico, Playa de Amadores, Playa del Cura. Där e man alltid garanterad fint väder.

  • hallonsoda0
    mami79 skrev 2007-12-28 12:27:25 följande:
    Hej hej! Min man är från GC och vi är ofta där o hälsar på hans fam. Det beror helt på var på GC du ska vistas, men rent generellt är vädret ungefär som en riktigt fin svensk sommar. Mina systrar är där nere nu och enl dem är d över 25 grader. Vattnet i havet är helt ok, allt är ju så inviduellt, va du tycker e varmt tycker kanske jag e kallt, men jag själv har även bott där nere o jag kan inte klaga.Sjukvården är mkt bra, tänk bara på att ta med dig E111 kortet, kan du ringa Försäkringskassan o be om (kanske du vet redan men för info bara). Sjukvården är i sådana fall gratis. Väljer du att gå privat får du ju självklart betala en självrisk. Skulle sjukdom uppstå råder jag dig att gå privat då det oftast är långa köer på deras Vårdcentraler. Dock har maten o allt annat blivit dyrt där nere sedan införandet av Euron, men man får helt enkelt kolla runt, gå på deras inhemska butiker/mataffärer, där är det oftast billigt.Hoppas d va information nog, annars e d bara att fråga mer.... Råder dig att besöka städer som Arguineguin, Puerto Rico, Playa de Amadores, Playa del Cura. Där e man alltid garanterad fint väder.
    Om man tar en sistaminuten så får man väl inte bestämma stad själv va? hur stor är risken att man hamnar nånstans där det är dåligt väder hela veckan?
  • Celestial
    hallonsoda0 skrev 2007-12-28 13:30:41 följande:
    Om man tar en sistaminuten så får man väl inte bestämma stad själv va? hur stor är risken att man hamnar nånstans där det är dåligt väder hela veckan?

    Vet att frågan inte var till mig, men när vi åkte sistaminuten betalade vi ett par hundra extra för att garanterat hamna i södra delen av ön, där det brukar vara soligare.


    Men trots det regnade det och var mulet några dagar.

Svar på tråden Gran Canaria i mars?