• EvilBe­tty
    Äldre 28 Dec 16:51
    17438 visningar
    12 svar
    12
    17438

    Bytt mobil från Samsung till Sony Ericsson - föra över kontakter?

    Köpte en ny mobil till sambon i julklapp, en Sony Ericsson S500i.
    Han har dock inte börjat använda den än för att han vill föra över alla kontakter från den gamla till den nya först.
    Hörde att man kunde föra över alla nummer/kontakter till datorn och sen över till den nya telefonen, så jag fixade fram Samsungs program och exporterade alla nummer till datorn i två .vcf filer.
    Nu har jag även skaffat Sony Ericssons program och hade tänkt föra över numrena till den nya telefonen, men jag hittar inte hur man kan göra det med SEs program.
    Det verkar då varken funka i File Manager eller Disc2Phone.
    Någon som vet om jag gör nåt fel, eller har jag bara missat nåt? Kanske det finns något annat sätt att föra över alla kontakter?

  • Svar på tråden Bytt mobil från Samsung till Sony Ericsson - föra över kontakter?
  • lillat­uss74
    Äldre 28 Dec 19:39
    #1

    varför inte spara de på sim kortet och sen kopiera över den till sony ericsson telefonen?
    så har då jag gjort när jag bytt mellan olika märken.
    är väldigt enkelt att göra det.

  • EvilBe­tty
    Äldre 28 Dec 19:41
    #2

    SIM kortet är fyllt och det är ungefär 100 nummer till som måste in.

    Hade tänkt skriva av dem och göra det på det sättet, men ahh, vi är så lata :D

  • Äldre 28 Dec 21:25
    #3

    Använd bluetooth, den använde jag när jag laddade över alla nummer från min samsung till min sony. Lycka till!

  • EvilBe­tty
    Äldre 28 Dec 21:28
    #4

    Du menar stoppa in mitt kort i den gamla telefonen och på det sättet föra över alla nummer som är på telefonen?

  • CheezD­ooodle­s
    Äldre 28 Dec 21:49
    #5

    Du synkar samsungen mot outlooks contacter. Sen gör du detsamma tillbaka till din ericsson. Sen är det lättare att rensa och redigera kontakterna i outlook innan du skickar över dom till din SE.

    Kan bli lite annorlunda kontaktkort bara när det är olika märken. Här hemma kör vi en SE och en Nokia och finnetelefonen skapar en post som inte SE har och då blir den kontakten tom.

  • Knosan
    Äldre 28 Dec 21:57
    #6

    Vet inte hur det är med dessa modeller och enligt ovanstående inlägg verkar det ju funka även om det kan vara krångligt. När jag förde över mina nummer från min gamla LG-telefon till SE mha simkortet kunde inte den nya telefonen plocka upp namnen, så det enda jag hade var telefonnummer och där namnen skulle stå stod också telefonnumret... Dessutom fick jag bara med ett nummer till varje kontakt, så det blev till att sitta med eniro.se och knappa på nytt... sååååå trååååkigt......

  • Äldre 29 Dec 11:17
    #7
    EvilBetty skrev 2007-12-28 21:28:43 följande:
    Du menar stoppa in mitt kort i den gamla telefonen och på det sättet föra över alla nummer som är på telefonen?
    Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde det men jag har för mig att det fanns på nya telefonen( sony ericsson) en funktion som hette typ hämta telefonnummer / telelista och då tryckte jag på den och då började den hämta från gamla mobilen, jag fick dock godkänna varje nummer, men det var ju bara att trycka på samma knapp när den frågan kom upp. Kolla i instruktionsboken för mobilen, det bör ju stå under bluetooth eller telefonbok eller så. Hoppas inte förklaringen var för krånglig! :)
  • EvilBe­tty
    Äldre 29 Dec 16:16
    #8

    Har fört över alla kontakter via Bluetooth nu. Gick in på en kontakt, valde "Skicka via Bluetooth" och sen "Skicka alla i telefonminnet", eller nåt sånt.

    Tack för all er hjälp allihopa!

  • Äldre 30 Dec 20:41
    #9

    "Nu har jag även skaffat Sony Ericssons program"

    Produktutveckling

    Jag hade en meildiskussion med Ericssons suport när jag köpte min telefon. Jag kan enbart docka mot Outlook, Ericssons egna program länkar bara till Outlook samt gör tusen andra saker.

    Jag förklarade för Ericsson att jag vill hålla telefonboken utanför outlook. Vissa personer har jag meilkontakt med, men saknar telefonnummer till dem, de vill jag bara ha i Outlook.
    Andra personer har jag bara telefonnummer till, men inga meiladresser. De vill jag inte ha ligga och skräpa i Outlook.

    Men eftersom telefonen bara går att docka mot Outlook får jag in allt i båda, oavsett om jag vill eller inte. Men som sagt, Ericssons suport förstod inte mitt problem. Det var bara jag som var konstig och udda som inte hade både mailadress och telefonnummer till alla jag känner.

  • CheezD­ooodle­s
    Äldre 30 Dec 21:33
    #10
    Isfjord skrev 2007-12-30 20:41:01 följande:
    "Nu har jag även skaffat Sony Ericssons program"Produktutveckling Jag hade en meildiskussion med Ericssons suport när jag köpte min telefon. Jag kan enbart docka mot Outlook, Ericssons egna program länkar bara till Outlook samt gör tusen andra saker.Jag förklarade för Ericsson att jag vill hålla telefonboken utanför outlook. Vissa personer har jag meilkontakt med, men saknar telefonnummer till dem, de vill jag bara ha i Outlook.Andra personer har jag bara telefonnummer till, men inga meiladresser. De vill jag inte ha ligga och skräpa i Outlook.Men eftersom telefonen bara går att docka mot Outlook får jag in allt i båda, oavsett om jag vill eller inte. Men som sagt, Ericssons suport förstod inte mitt problem. Det var bara jag som var konstig och udda som inte hade både mailadress och telefonnummer till alla jag känner.
    Förstår nog inte riktigt vad du menar. I outlook har du en adressbok, där alla du mailar med finns och läggs till. När du synkar telefonen mot outlook så läggs dom under fliken "contacts". Jag har ganska många jag mailar med, maillistor och dylikt. Dom ligger i min adressbok i outlook medans telefonens adressbok som sagt ligger contacts.

    Jag kör för övrigt outlook 2007 nu. Sambon hon har en N95 nokia och den funkar lika bra med outlook då vi kör gemensam kalender och gemensam telefonadressbok.
  • Äldre 1 Jan 21:41
    #11

    Jag kör 2003 och allt hamnade i samma.

  • Pellep­ennan
    Äldre 1 Jan 23:45
    #12

    Använder detta program. Mycket bättre än Ericssons.

    www.fjsoft.at/en/

Svar på tråden Bytt mobil från Samsung till Sony Ericsson - föra över kontakter?