• Martin­aJ
    Äldre 28 Dec 22:29
    56340 visningar
    12 svar
    12
    56340

    Hjälp! Drömtydning, tänder?

    Behöver hjälp att tyda min återkommande dröm. Har drömt flera gånger nu under några år att jag tappar tänderna. Jätteotäckt!
    Och inatt var det värre än nånsin, Jag tappade alla tänder men folk uppehöll mig från att åka till sjukhuset,, det var så hemskt! Vaknade alldeles genomsvettig och minns det ännu så tydligt! Minns exakt känslan som om det var verkligt.
    Känner att jag måste få reda på vad det kan betyda.. Det påverkar mig så starkt varje gång =(

  • Svar på tråden Hjälp! Drömtydning, tänder?
  • Äldre 28 Dec 22:32
    #1

    Att tappa tänder handlar om att man är rädd för förändringar.

  • Äldre 28 Dec 22:33
    #2
  • Äldre 28 Dec 22:34
    #3

    TS> PRECIS SÅ drömmer jag med!!!! Ofta...


    (¯`°?.¸ ღ Älskar min Noelle ღ ¸.?°´¯)
  • Martin­aJ
    Äldre 28 Dec 22:39
    #4

    Mamma till Noelle: Fy det är så jobbigt, och det känns verkligen som att det betyder något. Hoppas vi kan få svar här..

    eldflugan: hmm, vad för förändringar? Men det är ju inget jag gått och grunnat på.. Jag känner att det borde ligga något bakom det man drömmer.

  • viburn­um
    Äldre 28 Dec 22:41
    #5

    Jag har hört att det betyder att man ska få pengar.

  • Äldre 28 Dec 22:44
    #6

    Undermedvetet så kanske du är orolig för nått. Kan vara vad som helst. Nått du är stressad över eller nått som du vill ska hända/förändras men vet inte om du kommer "klara av det".


    MartinaJ skrev 2007-12-28 22:39:39 följande:
    eldflugan: hmm, vad för förändringar? Men det är ju inget jag gått och grunnat på.. Jag känner att det borde ligga något bakom det man drömmer.
  • Äldre 28 Dec 22:46
    #7

    Njäe, det är ju likadant som att säga om det kliar i högerhanden ska man få brev. Står inte om nått som i de drömydningsböcker jag läst iaf. Men jag har ju inte läst allt.


    viburnum skrev 2007-12-28 22:41:43 följande:
    Jag har hört att det betyder att man ska få pengar.
  • Äldre 29 Dec 03:17
    #8

    Som jag har fått veta.
    Tappar man tänder så handlar det om döden
    Kliar det i vänster hand - betyder pengar
    tappar du en gaffel - så får du dam besök
    tappar du en kniv - är det herr besök

  • august­in
    Äldre 29 Dec 20:07
    #9

    Hejsan!

    Att man tappar tänderna i drömmen beror på att man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Man drömmer det som allra oftast när man är ung, vid tiden för första riktiga förhållandet, första flytten, jobbyte, barn, graviditet osv. Alla lite större förälndringar i ens liv... Inte så många äldre drömmer detta, utan det kommer sig för mest  mellan 18-30 års åldern...

    Sen handlar det lite om hur man bemöter tandlossningen i drömmen... Drömmar utvecklas ju ofta. Första gången kanske man blir jätterädd och springer till spegeln och skriker. Sen kan det utvecklas till att man i drömmen tänker....amen inte nu igen, jag ska ju på fest, till att man atar tag i den själv, sparar tänderna för att gå till tandläkaren och få dem fastsatta eller som en del driftiga drömmer, man klistrar tillbaka dem själv...

    Hur man reagerar i drömmer återspeglar hur väl man tacklas med sin nya situation i  livet, eller vad man har för förväntningar på den

    Hoppas det hjälpte till lite grand

  • ixxia
    Äldre 29 Dec 22:12
    #10

    usch så där drömmer jag åxå, fast att mina tänder går sönder så jag får spotta ut bit för bit, har hela munnen full med kossade tänder, blää läskig drömm..

    Penga mun

  • Martin­aJ
    Äldre 31 Dec 15:09
    #11

    Augustin: Tack! fint svar, känns precis så som du säger,, första gången blev jag livrädd, denna gången tänkte jag åh inte nu igen -jag var ganska lugn men blev mer och mer stressad när folk uppehöll mig så jag inte kunde gå till tandläkaren när jag stod där med tänderna i handen.. Men det var även värre -kändes som om hela käken skulle lossna=(

    Kan mycket väl stämma att jag precis blivit gravid när jag sist drömde drömmen..

    Hade varit bra om man kunde få reda på exakt vad som rör sig i huvudet på mig utan att jag vet om det =) Antar att det kommer visa sig till slut så jag säger -ahaa

  • Martin­aJ
    Äldre 31 Dec 15:09
    #12

    tack till alla svar såklart! ;)

Svar på tråden Hjälp! Drömtydning, tänder?