• Gullfina

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan
    LinaoMatilda skrev 2008-01-28 18:31:34 följande:
    hihi lika bra att du inte tänkte högt Bra att du får det, det är ju liksom ditt skåp!
    Ja, ibland är det tur att man håller tyst!

    Och ja, det är ju helt klart mitt skåp!
  • Hjorthan
    LCroft skrev 2008-01-28 18:59:37 följande:
    Så då får vi snart se bilder på Lottas skåp i Lotta stil hoppas jag? Så jobbigt tangentbord, när jag kom hem idag hade Ida rivit lös shift knappen på höger sida, blir lika irriterad varje gång jag ska skriva stor bokstav och den inte fungerar
    Jajemen! Har faktiskt saknat något möbelprojekt länge nu. Jag hade ju min ommålningsperiod i somras, då i princip allt fick sig en släng av penseln.
  • MiaMariah
    Hjorthan skrev 2008-01-28 16:01:34 följande:
    Nilla gumman, vilken helg du haft! Väldigt skönt att höra att det verkar ha vänt nu i alla fall.Tack för lyckönskningarna ang skåpet, men jag ropar inte hej än. Roger ringde för en stund sedan, de har haft strömavbrott på hans jobb och det är full kaos där inne. De har även tappat dataförbindelsen de har med frankrikefabriken och det vet jag av gammal erfarenhet att det kan ta hela natten att få igång igen. Så det blir inget skåp idag. Jag ska ringa till damen och meddela detta, och säga till henne att jag verkligen vill ha skåpet och kan föra över pengarna på en gång till deras konto, så hon inte säljer skåpet till någon annan. Lite ledsen i ögat är jag allt!
    Skönt att det fixar sig men förstår att du helst velat ha hem det idag..
  • therre
    zandrisen skrev 2008-01-27 20:08:13 följande:
    Therre, jättefina bilder! fast jag vill hellre ha barmark nu
    hehe. jasså? jag älskar vintern här uppe. riktig vinter! men när våren väl börjar komma får den gärna komma lite fortare
    Mettan69 skrev 2008-01-27 20:09:28 följande:
    Therre. Här blommar snödropparna för fullt. FÖR TIDIGT.  Visst jag vill inte ha vinter lika länge som ni men här finns inte en gnutta snö. Vi har åkt pulka en dag denna vinter eller en fm för på em så var snön borta igen. Zandrisen. Grattis till vinsten. Jättefina saker.
    Ja, så knasigt det kan vara! Men så skiljer det väl typ hundra mil mellan oss
    Puh76 skrev 2008-01-28 08:22:51 följande:
    therre:Vilken bild! Avis man blir!
    Hehe, du gillar snö?
    Gullfina skrev 2008-01-28 10:51:25 följande:
    Härliga bilder.
    TACK!
  • miniGrynet

    Ni som är så bra på att hitta fina möbler!

    Vi ska nu göra om hallen (som jag sagt tidigare, jäkla tjat om min hall! ), och nu hittar vi ingen skohylla som vi är nöjda med...
    Gärna vit, gärna plats för rätt många skor.

    Den får inte vara längre än ca 120 cm lång, men den kan vara hög som med flera våningar.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

    Ska tillägga, vi är inte sååå bra på att snickra en själva, även om min kära sambo tycker det...


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.