• Gullfi­na
    Äldre 7 Jan 14:21
    90430 visningar
    2711 svar
    2711
    90430

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • tjenix­en
    Äldre 2 Apr 11:05
    nublu skrev 2008-04-02 11:02:56 följande:
    Tjenixen: Visst är det svårt att få det snyggt medan man väntar på möjligheten att kunna göra om.Nästa vår ska jag skriva kandidatuppsats. Känner inte riktigt för det kan jag säga.
    OM det är. Men så länge döttrarna är nöjda får vi låta det bero lite.

    För att kunna skriva en bra uppsats krävs det ju inspiration men idag har den inte alls infunnit sig. Blä. Men jag får tvinga mig att fortsätta en bit till. Men liiiite måste jag nog hänga här inne med:)
  • Äldre 2 Apr 11:32

    nublu: Asg* Gullar med racebilar är värre än min man. Han har radion på så han hör radiosporten (hockey) och sen har han på texttv för att se alla resultat (fotboll). Inte undra på att jag är ute och går mycket just nu. Skrattande

    Tenixen. Visst är det tråkigt när man inte får gjort allt samtidigt när man vill ändra i barnens rum. Jag skall inte klaga för vi har ju tapetserat om i alla barnrum men jag får inte till det i mellanpojkens rum. Hur vill en 12-åring ha det egentligen? Just nu så har han väggarna fulla med STORA chockladaskar som vi vunnit på Liseberg. (6st)

    Min älsta son har gråa tapeter och möbler i vitt och svart. Mellanpojken har gröna tapeter och furumöbler (laminat = tråkigt). Kände att jag kunde måla allt svart men jag vet inte.

  • Tårtsm­ulan77
    Äldre 2 Apr 13:20
    La Lola skrev 2008-04-02 08:28:11 följande:
    Här kommer jag o smyger in igen. Beundrar ju era vackra hem o den otroligt vänliga stämningen i tråden lite i smyg så där. Jag börjar mer o mer älska shabby chic o har nu en fråga. Vad har ni för vardagsrumsbord? Köpta på loppis/begagnat eller i nån affär (vilken isf)? O är det nån som har ett shabby chic-vardagsrum med en ganska så ljusgrå soffa? Idag får vi hem våran nya soffa (grå) o jag vill se hur ett hem med en sån soffa kan se ut helt enkelt. Ha en skön dag!I solen hoppas jag.
    Vi har ett vardagsrumsbord som jag har fått av en f.d. arbetskollega.
    Det var ett fult furubord men i lagom storlek så jag gick lös på det med vit färg och roller och resultatet blev bra Glad
    När det gäller soffan så är det en gammal ful (men fruktansvärt skön) brun sak som jag fått av mina föräldrar för länge, länge sedan.
    Den ska så småningom bytas ut mot antingen en vit, beige eller grå soffa.
    Du kan absolut få till det bra med en grå soffa tycker jag Gladtjenixen: Puh!!! Det låter kämpigt med uppsatsen...lycka till...den blir säkert kanonbra Glad
  • MiaMar­iah
    Äldre 2 Apr 13:24
    musli skrev 2008-04-01 18:43:16 följande:
    Hej flickor....Nyligen uppkommen från uppvaket, sovit gott och jääättelääänge efter operationen!! Jag har 4 små hål på magen vilket innebär att de fixade det med titthål och mår förhållandevis bra. Nu vet ni det och nu ska jag slappa lite till....Puss på er alla goa omtänksamma!!!! Jag riktigt känner er hos mig! *kram*
    Skönt att höra!
    La Lola skrev 2008-04-02 08:28:11 följande:
    Här kommer jag o smyger in igen. Beundrar ju era vackra hem o den otroligt vänliga stämningen i tråden lite i smyg så där. Jag börjar mer o mer älska shabby chic o har nu en fråga. Vad har ni för vardagsrumsbord? Köpta på loppis/begagnat eller i nån affär (vilken isf)? O är det nån som har ett shabby chic-vardagsrum med en ganska så ljusgrå soffa? Idag får vi hem våran nya soffa (grå) o jag vill se hur ett hem med en sån soffa kan se ut helt enkelt. Ha en skön dag!I solen hoppas jag.
    Vi har bara matbord i köket - mitt ärvda gamla slagbord som jag älskar:

    Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpbgaan6.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
  • Äldre 2 Apr 13:26

    Jag tror att Lola undrade över soff-bord, inte matsals-bord, för det har de redan ett!

    Lola, här är mitt blocket-fynd till soff-bord:

  • Tårtsm­ulan77
    Äldre 2 Apr 13:26
    MiaMariah: Det är så fint ditt slagbord Glad
  • Äldre 2 Apr 13:27

    Nu loggar jag ut, nästa gång vi hörs är jag hemma! Dottern kommer med farfar och hans sambo och hämtar mig vid 16-tiden så nu packar jag ihop!

    Tack alla för ert underbara stöd!!!

    *krrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaam-högen*

  • Tårtsm­ulan77
    Äldre 2 Apr 13:28
    musli: Åh vad fint!!! Glad
    Hur mås det idag då?
  • La Lola
    Äldre 2 Apr 13:47
    musli skrev 2008-04-02 13:26:46 följande:
    Jag tror att Lola undrade över soff-bord, inte matsals-bord, för det har de redan ett!Lola, här är mitt blocket-fynd till soff-bord:
    Precis!
    Soffbord är jag nyfiken på.
    Matbord har jag ju som sagt. Stolar var det värre med.

    Snyggt bord musli!
    //Gordon Ramsay är min idol
  • nublu
    Äldre 2 Apr 14:31

    Soffbordstips får du inget av mig iaf. Har två fula Poäng satsbord som ska väck! Funderar på två brickbord från Malin Westberg Collection. Inte så shabby, men snygga!

  • Tårtsm­ulan77
    Äldre 2 Apr 19:19

    Bry er absolut inte om detta inlägg...jag bara testar en sak FlörtSkrattande


    testar bara vad detta kan vara???
  • Äldre 2 Apr 21:34
    La Lola skrev 2008-04-02 08:28:11 följande:
    Här kommer jag o smyger in igen. Beundrar ju era vackra hem o den otroligt vänliga stämningen i tråden lite i smyg så där. Jag börjar mer o mer älska shabby chic o har nu en fråga. Vad har ni för vardagsrumsbord? Köpta på loppis/begagnat eller i nån affär (vilken isf)? O är det nån som har ett shabby chic-vardagsrum med en ganska så ljusgrå soffa? Idag får vi hem våran nya soffa (grå) o jag vill se hur ett hem med en sån soffa kan se ut helt enkelt. Ha en skön dag!I solen hoppas jag.
    Vi har ett indiskt vardagsrumsbord. Vitmålat och sen skrapat på kanterna.

  • Äldre 2 Apr 22:23

    HEMMA!!!! I min egen säng!!! Såååå skönt... TACK alla som har velat stötta på ett eller annat sätt. Jag är trött, sliten och har lite ont men maken är på väg i taxi från flyget så han är snart hemma och kan pyssla om mig ett par dagar så jag får vila lite och så får han ta de största smällarna med Hanna. Hon var lite sur på mig när hon och farfar hämtade mig på sjukhuset men det gick över när hon fick paketet!!!

    Nu ska jag försöka få liiiite mer sömn än man får på ett sjukhus så
    god natt så hörs vi senare nånting!

    *obiligatorisk hög med kramar lämnas här*

  • Tårtsm­ulan77
    Äldre 3 Apr 05:27

    God morgon allesammans Gladmusli: Vad kul och höra att du är hemma igen Glad Det måste vara så otroligt skönt.
    Vila dig nu och se till att "gubben" där hemma pysslar om dig riktigt ordentligt, det är du värd.
    Kram


  • Äldre 3 Apr 07:54

    God morgon flickor.

    Musli: Så skönt att du är hemma. Se nu till att slappa och överlämna allt till maken. Inte vara en duktig flicka nu utan var som en sjuk man. Ligg och få allt serverat. Tar några kramar (skönt på morgonen) men jag lämnar några försiktiga gosekramar tillbaka.

    I går gick luften ur mig  när jag kom hem så det blev inte gjort ett smack hemma igår. Irriterar mig i dag men det är bara att glömma. Skulle sytt en volangdyna till men men. Hoppas jag har mer inspiration när jag kommer hem idag.

  • Tårtsm­ulan77
    Äldre 3 Apr 08:03
    Mettan69 skrev 2008-04-03 07:54:15 följande:
    God morgon flickor.Musli: Så skönt att du är hemma. Se nu till att slappa och överlämna allt till maken. Inte vara en duktig flicka nu utan var som en sjuk man. Ligg och få allt serverat. Tar några kramar (skönt på morgonen) men jag lämnar några försiktiga gosekramar tillbaka.I går gick luften ur mig  när jag kom hem så det blev inte gjort ett smack hemma igår. Irriterar mig i dag men det är bara att glömma. Skulle sytt en volangdyna till men men. Hoppas jag har mer inspiration när jag kommer hem idag.
    Javisst är det surt när inte orken finns där men däremot viljan.
    Är nyfiken på och se volangdynorna när de är klara Glad
  • Äldre 3 Apr 08:18

    Tårtsmulan: Var inne och kolalde i ditt galler!

    Så superfint ni har det!! Avis!

  • Tårtsm­ulan77
    Äldre 3 Apr 08:22
    Puh76 skrev 2008-04-03 08:18:02 följande:
    Tårtsmulan: Var inne och kolalde i ditt galler!Så superfint ni har det!! Avis!
    Tack snälla du KyssSkrattande Vi har mycket kvar att göra ännu men det går framåt för varje dag...det är stor skillnad från när vi flyttade in Glad
  • Äldre 3 Apr 08:30

    Tårtsmulan: Lovar att ta bilder när jag är klar. Vill ju dela med mig när jag kan.Flört

    Igår så skulle vi köpa en stutsmatta + nät som vi sett i en annons. När vi kommer till affären så har de inget nät. De vågade inte ta hem det för de har hört att det händer så mycket olyckor med nätet, att de fasnar i det osv. Förvånad Hur kan man då annonsera att man har det??? De är trevliga där och de fixade det till oss. Beställde hem så det kommer nästa vecka och bestälde EN  extra till att sälja om någon mer skulle vilja ha...Fundersam

    Själv vägrar jag ha en stutsmatta här utan nät. Grannen har med nät och det har fungerat hur smidigt som helst. Skall mycket till för att barnen skall fastna i det nätet. Lättare att stutsa ur mattan och då kommer de ju kanske högt upp innan de dimper ner i backen.

  • Gullfi­na
    Äldre 3 Apr 10:36

    Hej alla goa!

    Jag har lite mycket just nu, så jag ligger några dagar före med en ny tråd:

    VÄLKOMNA!

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31372057.html
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.